فولکس واگن گلف R استیشن معرفی شد

فولکس واگن گلف R استیشن

کمپانی فولکس واگن به تازگی نسخه استیشن گلف R را به سبد محصولاتش اضافه کرده است که خصوصیات جذابی مثل حالت رانندگی دریفت را در این خودرو می بینیم.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

فولکس واگن گلف R استیشن که با نام گلف R واگن هم شناخته می شود، یکی از خودروهایی است که در بازار اروپا عرضه می شود و به آمریکا و کانادا نمی آید. همان طور که می دانید کلاس استیشن ها یا واگن ها همچنان در بازار اروپا محبوب است و خودروسازان همچنان به تولید خودرو در این کلاس و عرضه آن در قاره سبز ادامه می دهند. این کلاس به قدری در اروپا اهمیت دارد که جنسیس اولین خودرو خود در بازار اروپا را با G70 شوتینگ بریک تجربه کرد تا کلاسی اصیل و تخصصی را در این بازار بیازماید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی گلف R استیشن

همانند نسخه هاچ بک، در نسخه استیشن هم گلف R به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ و چهار سیلندر مجهز می شود که توان تولید حداکثر قدرت ۳۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته به تمام چرخ ها منتقل و باعث می شود این خودرو در ۴.۹ ثانیه شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. گلف R استیشن ابعاد بزرگ تری دارد، پس شتاب‌گیری نسبت به نسخه هاچ بک ۰.۲ ثانیه کندتر است. با انتخاب پکیج R پرفورمنس، نهایت سرعت به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و بدون این پکیج نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. البته در پکیج ذکرشده علاوه بر افزایش نهایت سرعت، رینگ های مخصوص ۱۹ اینچی را داریم و دو حالت رانندگی نوربرگ رینگ و دریفت به حالت های در دسترس اضافه می شود. پس اگر بخواهید قدرتمندترین نسخه از گلف R استیشن را داشته باشید باید این پکیج را سفارش دهید.

ابعاد، وزن و فضای کابین

فولکس واگن گلف R استیشن
فولکس واگن گلف R استیشن

وزن کلی گلف R استیشن تنها ۷۹ کیلوگرم از نسخه هاچ بک بیش تر است و با این افزایش وزن ناچیز فضای بسیار زیادی نسبت به نسخه هاچ بک در داخل خواهید داشت. در حالت عادی فضای بار در این خودرو ۶۱۱ لیتر است که با خواباندن صندلی ها فضای قابل استفاده به ۱۶۴۲ لیتر می رسد. همچنین این خودرو قابلیت کشش بار تا ۱۹۰۰ کیلوگرم را دارد. جای سؤال است که کمپانی فولکس واگن چه طور توانسته است با افزایش وزن بسیار کم، این خودرو را یک کلاس بالاتر ببرد؟ در واقع، آن ها با اصلاحاتی که در سیستم تعلیق ایجاد کرده اند، توزیع وزنی را در خودرو تغییر داده و به کلی تقسیم وزن روی محورها را متفاوت کرده اند تا با کم ترین میزان وزن به نسخه استیشن برسند.

نسبت به نسخه هاچ بک در فولکس واگن گلف R استیشن ۳۴۹ میلی متر طول بیش تری را می بینیم که در نتیجه آن، فضای کابین بیش تری را در این خودرو خواهیم داشت. درون کابین همان طراحی را می بینیم که در نسخه هاچ بک گلف دیده می شد و صفحه نمایش وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار داده است و در کنار آن، صفحه نمایش دیگری جلوآمپر دیجیتال این خودرو را به نمایش می گذارد. نورپردازی داخلی آبی رنگ به سبک سری R فولکس واگن در این خودرو حفظ شده است و طرح فیبرکربن را در داشبورد این استیشن می بینیم. از دیگر مشخصات کابین گلف R استیشن می توان به صندلی های اسپرت مخصوص و فرمان دیکات با نشان R اشاره کرد.

گلف R استیشن 2022
گلف R استیشن ۲۰۲۲

کمپانی فولکس واگن هنوز قیمت گلف R استیشن را مشخص نکرده است، اما بازارهای هدف برای این محصول فعلاً آلمان، بریتانیا و سوییس اعلام شده است و در ماه های آینده به این بازارها می آید. انتظار می رود قیمت این نسخه از گلف نسبت به نسخه هاچ بک کمی بالاتر باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

گلف R استیشن چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

همانند نسخه هاچ بک، در نسخه استیشن هم گلف R به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ و چهار سیلندر مجهز می شود که توان تولید حداکثر قدرت ۳۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر را دارد.

پکیج R پرفورمنس چه ویژگی هایی به گلف R استیشن اضافه می کند؟

با انتخاب پکیج R پرفورمنس، نهایت سرعت به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و بدون این پکیج نهایت سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. البته در پکیج ذکرشده علاوه بر افزایش نهایت سرعت، رینگ های مخصوص ۱۹ اینچی را داریم و دو حالت رانندگی نوربر رینگ و دریفت به حالت های در دسترس اضافه می شود. پس اگر بخواهید قدرتمندترین نسخه از گلف R استیشن را داشته باشید باید این پکیج را سفارش دهید.

میزان فضای بار در گلف R استیشن چگونه است؟

در حالت عادی فضای بار در این خودرو ۶۱۱ لیتر است که با خواباندن صندلی ها فضای قابل استفاده به ۱۶۴۲ لیتر می رسد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.