تویوتا هایلوکس 2025 با ظاهری فیس لیفت شده

تویوتا هایلوکس 2025
تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵

تویوتا هایلوکس، با آخرین فیس‌لیفت و به همراه سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی، به تازگی معرفی شده، این فیس‌لیفت شامل تغییرات ظاهری نیز شده است. قیمت این خودرو در بازار تخمین زده شده است و از ۱۷,۳۰۰ تا ۴۸,۵۰۰ دلار خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تویوتا، در استرالیا رونمایی از سومین فیس‌لیفت نسل هشتم هایلوکس خود را انجام داده است. این خودروی پیکاپ ژاپنی محبوب، اکنون با بهره‌مندی از ارتقاهای ظاهری و فناوری‌های جدید به بازار عرضه شده است. هدف تویوتا از این به‌روزرسانی، حفظ جایگاه هایلوکس در برابر رقیب اصلی خود، یعنی فورد رنجر، است. در سال گذشته، فورد رنجر برای اولین بار توانست با پشت سر گذاشتن هایلوکس، عنوان پرفروش‌ترین خودروی استرالیا را کسب کند.

تویوتا هایلوکس 2025
تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵

در مدل ۲۰۲۵ هایلوکس، تویوتا یک جلوپنجره هشت‌ضلعی جدید با ارتقای ورودی‌های هوای جدید و صفحه محافظ آلومینیومی معرفی کرده است. این جلوپنجره باعث بهبود ظاهری خودرو شده است، اما در بقیه بخش‌های پیکاپ، تغییرات چندانی رخ نداده است، اما در نمای عقب، جک‌هایی به‌کار رفته است که استفاده از آن ها را آسان‌تر می‌کند. طراحی جلوپنجره و سپر هایلوکس ۲۰۲۵ بسته به تیپ مختلف متفاوت است. تیپ پایه با نام WorkMate جلوپنجره مشکی با الگوی لانه‌زنبوری دارد، در حالی که، تیپ SR با سپر تریم نقره‌ای تکمیل می‌شود. تیپ SR5 هم با جلوپنجره مشکی، چراغ‌های جلوی دودی و تریم مشکی براق برای مه شکن‌ها، قاب آینه‌های کناری و دستگیره درها مجهز شده است.

یکی از جوانب مهم در به‌روزرسانی هایلوکس، اضافه شدن تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت به پیشرانه آن است. این پیشرانه، با ظرفیت ۲.۸ لیتری و چهار سیلندر توربودیزل، به‌صورت استاندارد در تیپ‌های SR5 و Rogue قابل دسترسی است و برای تیپ SR به صورت سفارشی در دسترس خواهد بود. سیستم هیبریدی شامل یک استارت ژنراتور تسمه‌ای، یک باتری لیتیومی کوچک و یک مبدل DC است. طبق ادعای تویوتا، این سیستم هیبریدی خفیف میزان مصرف سوخت را بین ۶ تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد و همچنین صدا و لرزش پیشرانه را نیز به حداقل می‌رساند.

کابین تویوتا هایلوکس 2025
کابین تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵

پیشرانه هیبریدی خفیف ۲.۸ لیتری توربودیزل در هایلوکس مدل ۲۰۲۵ توانایی تولید ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را مانند گذشته تولید می کند. تمام تیپ‌های هیبریدی خفیف هایلوکس ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد با سیستم مالتی‌ترین سلکت مجهز شده‌اند، که شش حالت رانندگی را برای شرایط مسیر متفاوت فراهم می‌کند. هایلوکس مدل ۲۰۲۵ دارای پیشرانه‌های دیگری نیز در بازار استرالیاست، از جمله موتور دیزلی ۲.۸ لیتری غیر هیبریدی، موتور دیزلی ۲.۴ لیتری و موتور بنزینی ۲.۷ لیتری. این موتورها با گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل تهیه هستند.

تویوتا هایلوکس 2025
تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵

هایلوکس در تیپ SR به‌صورت استاندارد با دو سنسور پارک در جلو و چهار سنسور پارک در عقب مجهز شده است، اما در نسخه هیبریدی ۴۸ ولتی، علاوه بر این، امکانات دیگری نیز ارائه می‌شود. این امکانات شامل کنترل تهویه دو کاناله، سیستم ورود و استارت هوشمند، پنجره‌های برقی خودکار و کف‌پوش است. تیپ‌های بالا رده SR5 ،Rogue و GR اسپرت هم از امکانات اضافی مانند شارژر بی‌سیم برای گوشی و دو پورت USB در قسمت عقب بهره می‌برند.

در مارس ۲۰۲۴، هایلوکس نسخه فیس‌لیفت وارد نمایندگی‌های فروش استرالیا خواهد شد. قیمت این پیکاپ با نسخه پایه تک کابین دیفرانسیل عقب تیپ Workmate از ۲۶,۴۷۵ دلار استرالیا (حدود ۱۷,۳۰۰ دلار آمریکا) آغاز می‌شود و برای نسخه پرچم‌دار GR اسپرت هیبریدی خفیف با موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل، با قدرت ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر، به ۷۴,۳۱۰ دلار استرالیا (حدود ۴۸,۵۰۰ دلار آمریکا) می‌رسد. تمام تیپ‌های هیبریدی خفیف هایلوکس ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد با سیستم مالتی‌ترین سلکت مجهز شده‌اند که شش حالت رانندگی را برای مسیرهای مختلف فراهم می‌کند. تیپ‌هایی که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره‌مند شده‌اند، قیمت بین ۵۹۰ تا ۱,۶۰۵ دلار استرالیا (معادل ۳۸۵ تا ۱,۰۵۰ دلار آمریکا) گران‌تر از نسخه‌های قبلی خواهند بود.

اگرچه هایلوکس با این به‌روزرسانی جدید، تغییراتی را تجربه کرده است، اما نسل کنونی هایلوکس در دوران پایانی عمر خود قرار دارد. این نسل در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ فیس‌لیفت‌هایی را تجربه کرد. با این حال، فیس‌لیفت سوم احتمالاً آخرین به‌روزرسانی برای پیکاپ تویوتا هایلوکس خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود در چند سال آینده نسل کاملاً جدید هایلوکس معرفی شود.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.