پنج مدل از قدرتمندترین خودروهای اسپرت جهان در سال 2024

قدرتمندترین خودروهای اسپرت 2024
قدرتمندترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴

بازار خودروهای اسپرت در سال ۲۰۲۴ پر از گزینه های مختلف است، اما در این مقاله بهترین خودروهای اسپرت جهان را با قیمت کم تر از ۸۰,۰۰۰ دلار به شما معرفی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طرف‌داران خودروهای اسپرت در سال ۲۰۲۴ گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب دارند. برندهای خودروسازی جهان در کنار تمام محصولات خود که بیش تر مدل های هیبرید و الکتریکی هستند، همچنان مدل های اسپرت جدیدی را معرفی می کنند تا بتوانند نظر قشر خاصی از مشتریان را جلب کنند و بازار خودروهای اسپرت را برای خود تصاحب کنند.

ما فهرست خود را با خودروهایی در بازه قیمتی ۴۰ تا ۸۰ هزار دلار محدود کرده ایم، اما لازم به ذکر است که این محدوده قیمت برای اکثر افراد قابل دسترس نیست، اما یک خودروی اسپرت با توجه به پیشرانه پرقدرت خود و طراحی آیرودینامیکی که دارد اوج شاهکار مهندسی یک برند است و حداقل قیمت ۴۰ هزار دلاری برای یک خودروی اسپرت طبیعی است.

نیسان Z

قدرتمندترین خودروهای اسپرت 2024
قدرتمندترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴

۳۷۰Z به مدت طولانی از سوی برند ژاپنی تولید و عرضه شده است، که این موضوع برای طرف‌داران این مدل بسیار جذاب است که برای سال های تولید در خط تولید کمپانی جایگاه خود را حفظ کرده است و نیسان برای ارتقای این مدل نسل جدیدی از نیسان Z را معرفی کرد.

نیسان Z جدید در سال ۲۰۲۳ با برخی طراحی های ظاهری کلاسیک و یک موتور V6 تویین توربو ۴۰۰ اسب بخاری وارد بازار شد. یک گیربکس دستی ۶ سرعته همچنان در دسترس است و با قیمت پایه کمی بیش تر از ۴۰,۰۰۰ دلار، همچنان یک گزینه عالی برای یک خودروی پرفورمنس است. نسخه Z Nismo قدرت بیش تری دارد، اما گیربکس دستی در آن مدل به اتوماتیک تغییر کرده است و مشتریان برای خرید این نسخه باید مبلغ بیش تری پرداخت کنند.

مشخصات فنی

موتور: ۳.۰ لیتری V6 تویین توربو

قدرت: ۴۰۰ اسب بخار

گشتاور: ۴۷۵ نیوتن متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی/ ۹ سرعته اتوماتیک

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۵ ثانیه

وزن ناخالص: ۱۶۷۰ کیلوگرم

قیمت پایه: ۴۲,۹۷۰ دلار

پورشه ۷۱۸ کیمن

قدرتمندترین خودروهای اسپرت 2024
قدرتمندترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴

۷۱۸ Cayman از سال ۲۰۱۸ از سوی کمپانی پورشه عرضه شده است، اما همچنان با گذشت چند سال از تولید آن، سطح عالی از هندلینگ و لذت رانندگی را ارائه می دهد. همه تیپ های این خودرو سریع هستند و مشتریان می توانند بین یک گیربکس دستی ۶ سرعته قدیمی یا یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته هوشمند انتخاب کنند.

اما درکل، برند پورشه یک برند گران قیمت است و محصولات این کمپانی نسبت به سایر برندها همیشه قیمت بالاتری دارند و اگر بخواهیم به بودجه ۸۰,۰۰۰ دلاری که به عنوان محدوده انتخاب کرده ایم، پایبند باشیم، فقط مدل پایه چهار سیلندر Cayman می تواند در این فهرست حضور پیدا کند.

مشخصات فنی

موتور: ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

گشتاور: ۳۸۰ نیوتن متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی/ ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچ

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۹ ثانیه

وزن ناخالص: ۱۳۸۰ کیلوگرم

قیمت پایه: ۶۸,۳۰۰ دلار

پورشه ۷۱۸ باکستر

قدرتمندترین خودروهای اسپرت 2024
قدرتمندترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴

پورشه ۷۱۸ باکستر مدل ۲۰۲۴ همان توانایی های بی نظیر نسخه کوپه برند را دارد، با یک قابلیت بیش تر که امکان باز و بسته شدن سقف خودرو در این مدل وجود دارد. تفاوت قیمت بین این دو مدل بسیار اندک است و مدل پایه باکستر به همان اندازه سریع و پرقدرت است که اکثر افراد می خواهند. البته لازم به ذکر است که این دو نسخه تنها در حالت استاندارد با این قیمت عرضه می شوند و در صورت اضافه شدن کیت های بدنه قیمت آن ها به راحتی از ۸۰ هزار دلار می گذرد.

مشخصات فنی

موتور: ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

گشتاور: ۳۸۰ نیوتن متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی/ ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

شتاب ۰ تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۹ ثانیه

وزن ناخالص: ۱۳۸۰ کیلوگرم

قیمت پایه: ۷۰,۴۰۰ دلار

ب ام و M3

قدرتمندترین خودروهای اسپرت 2024
قدرتمندترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴

BMW M3 یک سدان اسپرت است که همه کارها را خوب انجام می دهد و در چند بخش عملکرد بی نظیری دارد. در مدل پایه، ۴۷۳ اسب بخار قدرت دارد که دیفرانسیل عقب است، که همین نکته به آن قدرت زیادی می دهد و امکان دریفت در کوچک ترین پیچ ها را فراهم می کند. مدل های گران تر Competition با آپشن AWD و ۳۰ اسب بخار قدرت بیش تر، زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به ۳.۴ ثانیه می رسانند، اما این مدل ها از بودجه ۸۰,۰۰۰ دلاری فراتر می روند.

مشخصات فنی

موتور: ۳.۰ لیتری تویین توربو شش سیلندر خطی

قدرت: ۴۷۳ اسب بخار

گشتاور: ۵۵۰ نیوتن متر

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۱ ثانیه

وزن ناخالص: ۱۷۰۰ کیلوگرم

قیمت پایه: ۷۶,۰۰۰ دلار

شورولت کوروت استینگری

قدرتمندترین خودروهای اسپرت 2024
قدرتمندترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۴

شورولت کوروت استینگری با موتور ۶.۲ لیتری V8 در مجموع ۴۹۰ اسب بخار قدرت (۴۹۵ اسب بخار با بسته پکیج عملکرد Z51) تولید می‌کند و سریع‌ترین خودرو در این فهرست است، با این‌که کم تر از ۷۰,۰۰۰ دلار قیمت دارد. این در کنار طراحی خودرو و پایداری عالی، کوروت استینگری را در صدر بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۴ قرار می‌دهد.

مشخصات فنی

موتور: ۶.۲ لیتری V8

قدرت: ۴۹۰ اسب بخار

گشتاور: ۶۳۰ نیوتن متر

گیربکس: ۸ سرعته دو کلاچه اتوماتیک

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۸ ثانیه

وزن ناخالص: ۱۶۵۰ کیلوگرم

قیمت پایه: ۶۸,۳۰۰ دلار

۴ امتیاز از ۳۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.