بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال 2023

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

در حال حاضر، تعداد زیادی از خودروسازان جهان در حال تولید و توسعه محصولات هیبریدی خود هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اکثر مردم جهان وقتی کلمه هیبریدی را می‌شنوند، معمولاً به خودروهایی فکر می‌کنند که مصرف سوخت پایینی دارند، اما مانند خودروهای تنفس طبیعی جذاب و دوست داشتنی نیستند. این موضوع ممکن است حدود دو دهه پیش حرف درستی بوده باشد، اما امروز، خودروهای هیبریدی به تعدادی از بهترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای موجود در بازار تبدیل شده‌اند.

در ادامه، بهترین خودروهای هیبریدی تولیدشده را در سال‌ ۲۰۲۳ و خودروهایی که برای سال ۲۰۲۴ معرفی شدند معرفی خواهیم کرد.

هوندا آکورد ۲۰۲۴

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: ۲۸,۹۹۰ دلار

هوندا آکورد یکی از بهترین خودروهای موجود در حال حاضر در اکثر بازارهای خودرو جهان است. طراحی جذاب و به‌روز، کابین عالی، حس رانندگی فوق‌العاده و در نسخه هیبریدی مصرف سوخت بسیار خوب را با تمام موارد ذکرشده ترکیب کرده است. نسخه هیبرید نه تنها مصرف سوخت بسیار خوبی دارد، بلکه قدرتمندترین مدل نیز است، که از یک موتور ۲.۰ لیتری Inline-Four و دو موتور الکتریکی با توان ۲۰۴ اسب بخار برخوردار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو در زمانی حدوداً ۶.۶ ثانیه انجام می‌شود.

کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی ۲۰۲۴

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: ۵۴,۰۹۰ دلار

خودروی کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی، خودرویی با فضای عالی برای سرنشینان است که برای خانواده های پرجمعیت کاربرد دارد، در کنار فضای عالی این خودرو، مصرف سوخت پایین نیز آن را به یکی از بهترین گزینه های خرید در جهان تبدیل کرده است. زیر کاپوت آن یک موتور V-6 به ظرفیت ۳.۶ لیتر همراه با دو موتور الکتریکی و یک باتری ۱۶ کیلووات-ساعت قرار دارد که در مجموع، به توان ۲۶۰ اسب بخار می‌رسد. با توجه به این باتری، پاسیفیکا هیبریدی می‌تواند مسافتی حدود ۵۵ کیلومتر را فقط با استفاده از موتور الکتریکی خود طی کند.

تویوتا پریوس ۲۰۲۴

بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال 2023
بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت: ۲۹,۰۰۰ دلار

تویوتا پریوس یکی از نخستین خودروهای جهان با موتور الکتریکی است که از همان ابتدا به دلیل قابلیت های خود محبوب بود. ظاهر جدیدی که برای مدل سال ۲۰۲۳ معرفی شده، ظاهر بیرونی خودرو را بسیار جذاب و به‌روز کرده است. در کل، تویوتا پریوس یک خودروی شهری با مصرف سوخت پایین است و با هدف پرسرعت و اسپرت بودن طراحی نشده است؛ این خودرو از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر خطی همراه با یک موتور هیبریدی و یک باتری ۰.۹ کیلووات ساعت برای تولید ۱۹۴ اسب بخار استفاده می‌کند، که در زمانی حدود ۷.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

ولوو ۲۰۲۴ V60 Recharge

بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال 2023
بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت: ۷۲.۳۴۵ دلار

ولوو یکی از چند کمپانی بزرگ خودروسازی در جهان است که تمرکز خاصی بر تولید محصولات در کلاس استیشن دارد. V60 Recharge یک خودرو زیبا، راحت، اقتصادی  و لذت بخش برای رانندگی است. در نسخه Polestar Engineered V60 Recharge از یک موتور چهار سیلندر با توربو به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع، قدرت ۴۵۵ اسب بخار و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کنند. این میزان قدرت کافی است تا در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ب ام و ۳۳۰e 2024

بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال 2023
بهترین خودروهای هیبریدی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت: ۴۶.۵۹۵ دلار

ب ام و ۳۳۰e یک خودروی نسبتاً اسپرت است که از موتور هیبریدی خود برای قدرت و توان بیش تر به جای مصرف سوخت پایین استفاده می کند. این خودرو از یک موتور دو سیلندر ۲.۰ لیتری توربو به همراه یک الکتریکی استفاده می‌کند که قدرت توسط یک گیبرکس اتومات هشت سرعته ZF به چرخ ها منتقل می شود. قدرت کلی این خودرو ۲۸۸ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است که آن را به خوبی بین ۳۳۰i پایه و M340i پرفورمنس قرار می‌دهد.

لکسوس LC500h 2024

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: ۱۰۲.۱۵۰ دلار

اکثر طرف‌داران و عاشقان برند لکسوس به مدل LC500 با موتور V-8 علاقه‌مند هستند، اما نمی‌توان از نسخه هیبریدی آن، LC500h، غافل شد. در این نسخه، موتور هشت سیلندر و جعبه دنده ۱۰ سرعته با یک موتور V-6 و دو موتور الکتریکی و یک گیربکس CVT جایگزین شده است که قدرت ۳۵۴ اسب بخار را تولید می‌کند. با این که در نسخه هیبریدی صدای موتور و اگزوزها چندان جذاب نیست، اما به جای آن، مصرف سوخت و شتاب اولیه بهتر را دریافت خواهید کرد.

شورلت کوروت ۲۰۲۴ E-Ray

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: ۱۰۴.۴۹۵ دلار

شورلت کوروت E-Ray اولین کوروت با قدرت هیبریدی و اولین کوروت با سیستم پیشرانش AWD است. در قسمت عقب خودرو، همان موتور V-8 با حجم ۶.۲ لیتر، که در مدل پایه Stingray به عنوان موتور اصلی استفاده شده و دیفرانسیل عقب است، عرضه شده است. در نسخه E-Ray، این موتور به همراه یک موتور الکتریکی در جلوی خودرو ترکیب شده است تا محور جلو را بچرخاند. شورولت ادعا می‌کند خودرو در زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، که این به معنای این است که این نسخه از تمام کوروت های تولیدشده تا به امروز سریع تر است.

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid 2023

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: ۱۹۷.۸۵۰ دلار

پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید ممکن است رکورد بلندترین نام برای یک خودرو را در اختیار داشته باشد، پیشرانه این خودرو قدرتی معادل ۶۸۹ اسب بخار و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور را توسط یک موتور V-8 تویین توربو ۴.۰ لیتری و یک موتور الکتریکی تولید می کند. اگر این خودرو بخواهد قدرتش را فقط با موتور الکتریکی خود تأمین کند، می تواند مسافتی حدود ۳۵ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت بپیماید.

مرسدس AMG C63 S E Performance 2024

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: حدود ۹۵.۰۰۰ دلار

مرسدس آم‌جی C63 در گذشته یک موتور V-8 قدرتمند داشت که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، اما آن چه برای سال ۲۰۲۴ معرفی شد، یک سیستم پیشرانش هیبریدی با سیستم AWD بود، که به طور مستقیم با تیم فرمول ۱ کمپانی مرسدس تولید شده است و از باتری‌های مشابه خودروهای مسابقه استفاده می‌کند. در قسمت جلوی خودرو یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ عرضه شده است، که به تنهایی ۴۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در کل، این خودرو با موتور الکتریکی خود قدرتی معادل ۶۷۱ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

مرسدس AMG S63 E Performance 2024

بهترین خودروهای هیبریدی جهان
بهترین خودروهای هیبریدی جهان

قیمت: حدود ۱۹۰.۰۰۰ دلار

مرسدس آم‌جی S63 E Performance تصویری از سرعت بالا و لوکس بودن را با هم ارائه می‌دهد، با ترکیب یک موتور V-8 تویین توربو ۴.۰ لیتری و یک سیستم هیبریدی AWD این خودرو به یک سدان لوکس تبدیل شده است. در کل، این پیشرانه قدرت تولید ۷۹۱ اسب بخار و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، که اعداد و ارقام شگفت انگیزی هستند. مرسدس می‌گوید S63 E Performance توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در فقط ۳.۲ ثانیه دارد و حداکثر سرعت این خودرو ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

۴.۳ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.