اولین تصاویر از رولزرویس اسپکتر 2024 منتشر شد

رولزرویس اسپکتر 2024
رولزرویس اسپکتر ۲۰۲۴

رولزرویس ادعا کرده است که تمام خودرو‌هایش تا پایان دهه برقی خواهند شد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از پدال نیوز: رولزرویس اعلام کرده است که جدیدترین محصولش، اسپکتر، یک کوپه دو در خواهد بود که کاملا برقی است. اسپکتر روی همان پلتفرم خودروهای لوکس رولز قرار می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این خودروساز ادعا کرده است که تولید خودرو در سال ۲۰۲۴ آغاز می شود و تمام خودرو‌های رولزرویس تا پایان دهه برقی خواهند شد. به نظر می‌رسد رولز رویس با توجه به برقی شدن بسیاری از خودروهای خودروسازان جهان، به دنبال برقی کردن خودروهای خود است، چیزی که این شرکت بیش از یک دهه است به طور فزاینده‌ای در مورد آن صحبت می‌کند.

این خودروساز برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۱، یک خودروی مفهومی الکتریکی که مبتنی بر نسل قبلی فانتوم بود را به نمایش گذاشت. اخیراً، این شرکت اعلام کرده است که کل خودروهای تولیدی آن تا سال ۲۰۳۰ کاملاً الکتریکی خواهد بود.

رولزرویس اسپکتر 2024
رولزرویس اسپکتر ۲۰۲۴

جزئیات این مدل جدید مبهم است و تنها چیزی که گفته شده این است که این خودرو بر روی پلتفرمی مشابه با سدان فانتوم و شاسی بلند کولینان سوار خواهد شد و رولزرویس قصد دارد تنها تعداد محدودی از این خودرو را تولید کند.

در حال حاضر هیچ جزئیاتی در مورد پیشرانه این خودروی الکتریکی منتشر نشده است، اما تورستن مولر اوتووس مدیرعامل رولزرویس در گذشته  تایید کرده بود که هر رولزرویس الکتریکی با همان پیشرانه خودروهای قبل و موتور ۱۲ سیلندر ارائه می شود.  این شرکت همچنین ادعا می‌کند زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴.۳ ثانیه است که برای برای خودرو گوست نیز در نظر گرفته بود.

تولید خودرو نه تنها اولین تلاش رولزرویس برای تولید یک خودروی الکتریکی است، بلکه این شرکت می‌گوید این خودرو اولین نمونه از شروع تولید خودروها جدید این کارخانه است و علاوه بر این مدل‌های بنزینی آن تا سال ۲۰۳۰ کنار گذاشته می شود و با خودرو‌های برقی جایگزین خواهند شد.  انتظار داریم ویژگی‌ها و آپشن‌های رولز رویس کلاسیک را در این خودرو کوپه جدید ببینیم.

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.