تست و بررسی پژو ۴۰۸؛ سدان جذاب و خوش قیمت فرانسوی

پژو ۴۰۸
۴۰۸

پژو ۴۰۸، که اتفاقاً یک سدان نیمه لوکس، به نسبت بزرگ و محبوب در بازار چین محسوب می‌ شود، به تازگی یک پوست اندازی و فیس لیفت عمده را تجربه کرد؛ فیس لیفتی که طراحی این محصول را با زبان طراحی این روزهای پژو کاملاً تطابق داده است.

مدیران 777 مدیران 777

پژو ۴۰۸ سدان را باید از آن دسته خودروهایی دانست که اگر همه چیز در مملکتِ گل و بلبل ما سر جای خودش بود، این روزها می بایست در کنار تولید محصولات داخلیِ باکیفیت و قابل قبول (منظورمان قطعاً تارا، شاهین و… نیست)، به عنوان یک خودروی مونتاژی با برندینگ معتبر، جایگزین پژو پارسِ سال‌خورده و از مدافتاده می شد؛ به هر حال آرزو بر ما عیب نیست!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بررسی ظاهری

در بخش دماغه خودرو یک دگرگونی کلی برای ۴۰۸ رخ داده است، به نحوی که حالا مشابه نسل جدید ۳۰۸، شاهد جلوپنجره با پرداخت کهکشانی هستیم و دی لایت های دندان ببری نیز زینت بخش نمای جلوی ۴۰۸ برای بازار چین شده اند.

پژو ۴۰۸
۴۰۸

استفاده از لوگوی جدید پژو نیز که پیش از این تنها در محصول ۳۰۸ جدید استفاده شده بود، از دیگر نکات ۴۰۸ جدید است. در نمای کناری به غیر از رینگ های جدید، پنل درها و ستون های A و B و C و سقف خودرو تغییری را تجربه نکرده اند.

پژو ۴۰۸
۴۰۸

در نمای عقب خودرو هم شاهد استفاده از چراغ های به هم پیوسته هستیم که این ارتباط بین چراغ ها، توسط یک نوار مشکی مشابه سایر محصولات پژو صورت گرفته است. سپر عقب، ساده و به دور از هر گونه اغراق یا حجم پردازی خاصی طراحی شده است و خوشبختانه خبری از اگزوزهای فیک در بخش سپر نیست.

بخش داخلی پژو ۴۰۸

کابین پژو ۴۰۸
کابین ۴۰۸

در بخش داخلی، پوسته داشبورد در قسمت بالایی دست‌خوش برخی تغییرات شده است تا به سبک طراحی پژو ۵۰۸ و ۳۰۸ نزدیک شود. فرمان مشابه نسل جدید ۳۰۸ است و سیستم i-cockpit پژو نیز در این مدل از ۴۰۸ به کار رفته است.

کابین پژو ۴۰۸
کابین ۴۰۸

مانیتور عریض، کلاستر دیجیتال، کلیدهای پیانویی زیر مانیتور و… از جمله موارد جالب توجه در کابین ۴۰۸ به شمار می آیند. ایراد بزرگی که به این بخش وارد است، سبک طراحی دریچه های تهویه است، به نحوی که، شکل و شمایل فیزیکی آن ها به هیچ وجه با زیبایی سایر بخش ها همخوانی ندارد.

کابین پژو ۴۰۸
کابین ۴۰۸

ابعاد پژو ۴۰۸

پژو ۴۰۸ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۵۰، ۱۸۲۰ و ۱۴۸۸ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۳۰ میلی متر اعلام شده که همگی این اعداد حاکی از فضای داخلی و فضای بار بسیار مناسب ۴۰۸ است. برای درک بهتر ابعاد خودرو، به طور مثال، طول پژو ۴۰۸ از تارا حدود ۲۴ سانتی متر بیش تر است و در واقع، از نظر ابعاد، در یک سگمنت بالاتر نسبت به تارا و پژو پارس می ایستد.

پژو ۴۰۸
۴۰۸

مشخصات فنی

پژو ۴۰۸ جدید از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می گیرد. جعبه دنده این نسخه از نوع ۶AT  است. مدل دیگر دارای پیشرانه ۳ سیلندر به حجم ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ و حداکثر قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این مدل را برعهده دارد.

قیمت

پژو ۴۰۸ سدان مدل ۲۰۲۲، در بازار چین قیمتی در محدوده ۱۵۵۰۰ تا ۱۷۹۰۰ دلار دارد. این بازه قیمتی به ما نشان می دهد که حتا یک خودروی زیر ۲۰ هزار دلار هم می تواند هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم از امکانات و مشخصات فنی خوب و قابل قبولی سود ببرد. نکته دیگر این که با تبدیل ۱۷۹۰۰ دلار به تومان، آن هم با دلار حدود ۳۲ هزار تومان، به عدد ۵۷۳ میلیون تومان می رسیم! هم قیمت با یک دستگاه تارا اتومات!

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

پژو ۴۰۸ چه مشخصاتی دارد؟

پژو ۴۰۸ جدید از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می گیرد. جعبه دنده این نسخه از نوع ۶AT است.

پژو ۴۰۸ چین چه قیمتی دارد؟

پژو ۴۰۸ سدان مدل ۲۰۲۲، در بازار چین قیمتی در محدوده ۱۵۵۰۰ تا ۱۷۹۰۰ دلار دارد.

۴.۲ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.