اپل کورسا فیس لیفت 2024 با مدل های به روز شده ICE و EV معرفی شد

اپل کورسا فیس لیفت
اپل کورسا فیس لیفت

اوپل کورسا فیس لیفت ۲۰۲۴ با سایز بسیار کوچک و دارای موتورهای هیبریدی و گیربکس جدید دوکلاچه و قدرت الکتریکی بیشتر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اوپل Corsa F تاریخچه جالبی دارد، چرا که در ابتدا قرار بود محصول جنرال موتورز باشد، اما با خرید شرکت Opel و Vauxhall توسط گروه PSA برنامه ها تغییر کرد. این دو برند اکنون زیر چتر بزرگ شرکت Stellantis رفته اند و از این رو اپل کورسا فیس لیفت مدل ۲۰۲۴، ظاهر قابل توجهی را به دست آورده است.

طراحی ظاهری

هر دو نسخه ICE و EV او اوپل کورسا فیس لیفت با جلوپنجره “Vizor” که قبلاً در خودروهای بزرگتر استفاده شده بود و همچنین به روز رسانی میانه بدنه ارائه شده است. چراغ‌های جلوی ماتریسی نه تنها طراحی جدیدی دارند، بلکه با استفاده از ۱۴ المان LED قابل کنترل جداگانه (به جای هشت) از نظر فنی بهبود یافته‌اند.

اوپل تا آنجا پیش رفته که می‌گوید چراغ‌های جلو “تجربه رانندگی با نور استادیوم را تضمین می‌کنند” و در عین حال تجربه بهتری را بدون تابش خیره کننده برای رانندگان جلویی فراهم می‌کنند. در قسمت عقب خودرو، اکنون نوشته برجسته “Corsa” وجود دارد که از نسخه محدود Corsa 40 که تقریباً یک سال پیش عرضه شد، وام گرفته شده است.

بسته به نوع تریم، نشان ها را می توان به رنگ مشکی یا نقره ای مات سفارش داد. علاوه بر این  تغییرات ظاهری خودرو، یک رنگ جدید Grafik Gray نیز وجود دارد که قابلیت ترکیب شدن با سقف مشکی را دارد. اگرچه به نظر می رسد که فضای داخلی از نسخه پیش فیس لیفت شده است، یک سیستم مولتی مدیا ۱۰ اینچی با پردازنده اسنپدراگون نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است.

مشخصات فنی کورسا فیس لیفت

مشخصات فنی اپل کورسا فیس لیفت

این خودروساز مستقر در روسلهایم می گوید گوشی های هوشمندی که از طریق اندروید اتو یا اپل کارپلی به خودرو متصل می شوند نیز می توانند همزمان به صورت بی سیم در این خودرو شارژ شوند. تغییرات دیگر شامل طراحی مجدد الگوهای صندلی، اهرم تعویض دنده و فرمان نیز در این مدل جدید تغییر شکل یافته است.

زیر کاپوت اپل کورسا فیس لیفت ۲۰۲۴، یک موتور کوچک هیبریدی ۱.۲ لیتری با قدرت ۱۰۰ یا ۱۳۶ اسب بخار نصب خواهد شد که با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه جدید همراه می شوند. علاوه بر این موتورهای توربوی ۹۸ و ۱۲۸ اسب بخاری غیر برقی و همچنین موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۴ اسب بخار نیز عرضه خواهند شد.

بزرگ‌ترین نوآوری که این فیس لیفت به ارمغان می‌آورد، یک Corsa Electric بهبود یافته است که جایگزین Corsa-e می‌شود. در شکل پایه خود، هاچ بک ساب کامپکت بدون آلایندگی همچنان ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۷ کیلومتر (۲۲۲ مایل) برد را به مصرف‌کنندگان ارائه می دهد.

گفته می شود در آینده، اوپل همچنین یک نسخه قوی‌تر با ۱۵۶ اسب‌بخار، گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر و برد ۴۰۲ کیلومتر را به فروش خواهد رساند. این خودرو از همان تنظیمات پژو e-208 اصلاح شده استفاده می کند. پیش بینی ها حاکی از آن است که اولین تحویل این خودرو به مشتریان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.