نیسان آرمادا ۲۰۲۵ در حاشیه خلیج فارس رونمایی شد ؛ پاترول بار دیگر جان گرفت

نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵
نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵

کمپانی نیسان از نسل جدید آرمادا یا همان پاترول برای سال ۲۰۲۵ با زبان طراحی جدید، پیشرانه جدید و تریم آفرودی Pro-4X رونمایی کرد.

آریزو 8 آریزو 8

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند نیسان برای سال ۲۰۲۵ تغییرات بسیار زیاد و گسترده ای را تجربه کرده است. آرمادا حالا دارای زبان طراحی بسیار شکیل و صد البته تنومندی است که آن را قطعا به گزینه ای جذاب برای آمریکایی ها و رقیبی بسیار جان سخت برای تویوتا لندکروزر در بازار حاشیه خلیج فارس مبدل خواهد کرد. در ادامه ی این محتوا با آرمادا بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی ظاهری نیسان آرمادا ۲۰۲۵

نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵
نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵

نیسان آرمادا ۲۰۲۵ در بخش ظاهری به زبان طراحی جدید نیسان که پیشتر آن را در محصولاتی چون ایکس تریل و پدفایندر نیز دیده بودیم، مزین شده است. در نمای جلو شاهد جلوپتجره بزرگ مشبک با دو خط افقی کرومی هستیم که در مرکز خود لوگوی نیسان را جای داده اند و همین خطوط در چراغ ها نیز به سبکی هنرمندانه امتداد یافته اند. البته سبک طراحی چراغ های جلوی آرمادا تا حدودی بیننده را به یاد محصولات آمریکایی نظیر فورد F150 نیز می اندازند. در بخش زیرین چراغ ها و جلوپنجره هم سپر با خطوط و ورودی هوای افقی به چشم می آید که در عریض تر نشان دادن خودرو نقش بسزایی دارد و صد البته با سایر خطوط دماغه خودرو هم همخواتی کاملی دارد.

نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵
نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵

در نمای جانبی بیش از هرچیزی امتداد خط کاپوت زیر پنجره های جانبی و امتداد این خط به شکلی رندانه روی ستون C برای رقم زدن طرحی متفاوت، به چشم می آید. بالاخره به انتهای خودرو می رسیم؛ جایی که شکل فیزیکی چراغ ها به صورت به هم پیوسته طراحی شده و گرافیک داخلی آن ها کاملا با چراغ های جلو هماهنگ است. به طور کلی طراحی ظاهری آرمادا ۲۰۲۵ را باید تمام و کمال آمریکایی پسند دانست و به نظر می رسد نیسان بازار اصلی و هدف این خودرو را آمریکای شمالی در نظر گرفته است.

آرمادای ۲۰۲۵ دارای یک نسخه آفرودی با پسوند Pro-4X هم است که در این نسخه از تایرهای آل ترین ۲۰ اینچی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، صفحه اسکید فلزی، قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی و همچنین قطعات دکوراتیو متفاوت ظاهری استفاده شده است. این نسخه به لطف سیستم تعلیق خاصش، ارتفاع بیشتری از سطح زمین نسبت به نمونه استاندارد دارد.

کابین و امکانات آرمادا

کابین نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵
کابین نیسان آرمادا پاترول ۲۰۲۵

در بخش داخلی هم آرمادا کاملا متحول شده است و طراحی داشبورد شکلی مدرن اما کاربردی به خود گرفته است. کلاستر و مانیتور یکپارچه شده و کنسول مرکزی داشبورد با شیبی ملایم به پنل میانی دو صندلی ختم می شود.

سیستم هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی های جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، نور بالا اتومات، رادار نقاط کور، هشدار خروج از خط، سیستم خودران پرو پایلوت نیسان، کلاستر دیجیتالی، اپل کارپلی و اندروید اتو وایرلس، شارژر فست وایرلس، گوگل فانکشنز، سیستم کنترل پایداری و کشش، مود های رانندگی، دنده کمکی و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو به حساب می آیند.

مشخصات فنی نیسان آرمادا

مشخصات فنی نیسان آرمادا
مشخصات فنی نیسان آرمادا

بخش فنی آرمادا تمام و کمال از اینفینیتی QX80 به عاریت گرفته شده است. پس باور کنید یا خیر، پس از لندکروزر ۳۰۰ و QX80، حالا نوبت به پاترول (آرمادا) رسیده است که به توربو تجهیز شود. نسل جدید آرمادا به پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربوشارژ با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به هر چهار چرخ یا چرخ های عقب را برعهده دارد.

همچنین پاترول در خاورمیانه با یک پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی نیز عرضه می شود. این مدل ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور دارد. گیدبکس این مدل هم از نوع ۹ سرعته اتومات است.

قیپت نیسان آرمادا ۲۰۲۵ هنوز مشخص نیست. نیسان معتقد است که آرمادا ۲۰۲۵ با شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن، تویوتا سکویا و… رقابت خواهد کرد. این SUV به روز شده اواخر امسال به فروش می رسد.

سوالات متداول

نیسان آرمادا چه مشخصاتی دارد؟

نسل جدید آرمادا به پیشرانه ۳.۵ لیتری تویین توربوشارژ با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به هر چهار چرخ یا چرخ های عقب را برعهده دارد.

نیسان آرمادا چه امکاناتی دارد؟

سیستم هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی های جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، نور بالا اتومات، رادار نقاط کور، هشدار خروج از خط، سیستم خودران پرو پایلوت نیسان، کلاستر دیجیتالی، اپل کارپلی و اندروید اتو وایرلس، شارژر فست وایرلس، گوگل فانکشنز، سیستم کنترل پایداری و کشش، مود های رانندگی، دنده کمکی و…

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.