ام وی ام آریزو ۵ اس رونمایی شد + ویدیو

ام وی ام آریزو ۵ اس
ام وی ام آریزو ۵ اس

شب گذشته، شرکت مدیران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از ام وی ام آریزو ۵ اس (Arrizo 5 S) رونمایی کرد. خودرویی که با عرضه در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، به زودی به جاده ها و خیابان های کشور قدم خواهد گذاشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ام وی ام آریزو ۵ یکی از سدان های مدیران خودروست که در سال های گذشته، سه نسخه را در ایران تجربه کرده است و نمونه S را باید چهارمین نسخه از این سدان اقتصادی (در بازار جهانی البته) دانست. این خودرو به عنوان یک سدان پرفروش در سبد محصولات مدیران خودرو در بازار جهانی نیز آمار خوبی را از خود به جا گذاشته و طی سالیان گذشته، شرکت چری موفق به فروش یک میلیون دستگاه از این خودرو شده است. شب گذشته، این شرکت خودروساز به صورت رسمی از آریزو ۵ اس رونمایی کرد.

تفاوت های ظاهری

مدیران خودرو فیس لیفتی را برای آریزو ۵ اس در نظر گرفته است که در بازار چین وجود ندارد و این نسخه برای بازار خاورمیانه تدارک دیده شده است. این خودروی فیس لیفت در بخش جلو پنجره، سپر جلو، سپر عقب، دیفیوزر عقب و زیر سپر جلو نسبت به نسخه های قبلی متفاوت است و نماد S هم بر روی جلو پنجره آن دیده می شود. سبک جلوپنجره آریزو ۵S موسوم به طرح آبشاری است و طبق زبان طراحی جدید چری در محصولاتی نظیر تیگو ۹ شکل گرفته است.

مشخصات فنی آریزو ۵S

نسخه S آریزو ۵ در بحث فنی تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته توان را به چرخ های جلوی این سدان کلاس C می رساند. سیستم خنک کاری هوای ورودی به پیشرانه این خودرو هم مانند گذشته به سبک هوا به آب (Air to Water) است و باعث می شود نوسان توان بر اثر تغییر دما به حداقل برسد. تعلیق در بخش جلوی نسخه S آریزو ۵ از نوع مک فرسون است و در بخش عقب نیز از تعلیق تویست بیم H استفاده شده و تفاوتی نسبت به نسخه های قبلی ایجاد نشده است.

امکانات ایمنی و رفاهی نسخه S و تغییرات کابین

مدیران خودرو نسخه S آریزو ۵ را با امکانات بیش تری نسبت به نمونه فعلی به بازار عرضه خواهد کرد. در حال حاضر، آریزو ۵ به ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، چراغ روز، سنسور باد تایرها، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، چراغ های LED و… مجهز است. در ام وی ام آریزو ۵ اس (Arrizo 5 S) صندلی برقی راننده و گرم‌کن های جلو به این سدان پرفروش اضافه شده است و غربیلک فرمان هم طرح Dکات به خود گرفته است. لازم به ذکر است که در نسخه S، قطعات دکوراتیو و دوخت های نارنجی رنگ به کابین افزوده شده و پنل تهویه نیز ترکیبی از کلیدهای دوار و لمسی شده است.

قیمت آریزو ۵ اس

آریزو 5 اس

شنیده ها حاکی از آن است که آریزو ۵ نسخه S با قیمتی کم تر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شرکت ارزش گذاری خواهد شد و تا زمان عرضه این خودرو به مشتریان سامانه یکپارچه، باید برای قیمت گذاری این خودرو در بازار آزاد منتظر بمانیم.

ام وی ام آریزو ۵ اس چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

ام وی ام آریزو ۵ مدل S در بحث فنی تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته توان را به چرخ های جلوی این سدان کلاس C می رساند.

آریزو ۵ اس چه امکاناتی دارد؟

آریزو ۵ نسخه S به ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، چراغ روز، سنسور باد تایرها، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی های جلو و… مجهز است.

نسخه S آریزو ۵ چه قیمتی دارد؟

شنیده ها حاکی از آن است که آریزو ۵ نسخه S با قیمتی کم تر از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شرکت ارزش گذاری خواهد شد.

۲.۴ امتیاز از ۴۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.