مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید معرفی شد

مرسدس بنز G کلاس 2025
مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۵

مرسدس بنز در حال آماده‌سازی و تولید نسخه به‌روزشده خودروی G-Class است، که با بهبود و تغییراتی در بخش فناوری‌، ظاهر و پیشرانه قرار است به بازار عرضه شود، که اتفاقاً در این مدل از یک موتور شش سیلندر جدید به جای موتور V8 استفاده شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برای مدل سال ۲۰۲۵، خودروی مرسدس G-Class همچنان میراث جی کلاس های نسل قبلی خود را در طراحی کلی حفظ کرده است، اما نسخه به‌روزشده این خودرو با تغیرات کوچکی در بخش ظاهر همراه بوده است. این خودروی جذاب و محبوب همچنان طراحی جعبه ای دارد و هنوز هم در کلیات طراحی به نسخه جی کلاس سال ۱۹۷۹ شباهت های زیادی دارد.

در طول ۴۵ سال گذشته، مرسدس بنز G کلاس همیشه یکی از محبوب ترین خودروهای کمپانی مرسدس بنز بوده که ترکیب طراحی برنده این خودرو از سوی مرسدس بنز در طول این سال ها به بهترین شکل حفظ شده است. این اس یو وی جعبه‌شکل تقریباً در طول نیم قرنی که از تولید آن می گذرد، تغییر زیادی نکرده است، اما برای سال ۲۰۲۴، مرسدس بنز بالاخره تصمیم دارد با توجه به برقی شدن اکثر مدل های خودرویی، مدل جی کلاس را هم وارد این میدان کند؛ البته با ملایمت و به صورت تدریجی.

تغییرات طراحی به طور ملموس شامل تغییر شکل ستون‌های A، گریل به‌روزرسانی شده، بامپرهای جلو و عقب می شود. این تغییرات بر روی مدل‌های G550 با لوگوی بنز و G63 با تنظیم AMG اعمال می‌شود. به‌علاوه، انتظار می‌رود این تغییرات در مدل الکتریکی G-Class، که به زودی معرفی خواهد شد، نیز انجام شود.

مدل پایه G550 موتور V8 خود را با یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ ۳.۰ لیتری با کمک سیستم هیبریدی خفیف جایگزین می‌کند. این پیشرانه برای خودروی G-Class پایه ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، همچنین استفاده از استارت ژنراتور یکپارچه در این مدل، قدرت خودرو را ۲۰ اسب بخار افزایش می دهد. این مقدار قدرت در مجموع ۲۷ اسب بخار بیش تر از مدل قبلی است، اما گشتاور اندکی کم تر است.

مشخصات موتورها

مدل سال ۲۰۲۵ G550: موتور هیبریدی توربو ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی

قدرت: ۴۴۳ اسب بخار

گشتاور: ۵۶۰ نیوتن متر

مدل سال ۲۰۲۴ G550: موتور توین توربو ۴.۰ لیتری V8

قدرت: ۴۱۶ اسب بخار

گشتاور: ۶۱۰ نیوتن متر

مرسدس بنز G کلاس 2025
مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۵

یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به‌روزرسانی شده با یک مبدل گشتاور، ضرایب دنده گسترده‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که، سیستم پیشرانه چهار چرخ محرک با تقسیم گشتاور ۴۰-۶۰ به صورت استاندارد در دسترس است. مرسدس G550 حتا با موتور کوچک تر، همچنان توانایی برتر خود را در مسیرهای آفرودی حفظ کرده است. سه قفل مکانیکی دیفرانسیل با یک جعبه دنده کمکی، که دارای دنده‌بندی خاص برای مسیرهای خارج از جاده است، ترکیب می‌شود.

مرسدس یک عملکرد Off-Road Cockpit را در سیستم رابط کاربری MBUX خودرو گنجانده است تا در مسیرهای خارج از جاده کمک بسزایی به راننده کند. Off-Road Cockpit اطلاعاتی مانند موقعیت خودرو، ارتفاع، زاویه فرمان و دما را بر روی صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی و کلاستر دیجیتال خودرو نمایش می‌دهد، که به کاربران امکان می‌دهد صفحه نمایش را به دلخواه خود سفارشی‌سازی کنند. مرسدس همچنین برای G کلاس جدید قابلیت موسوم به کاپوت شفاف را هم تدارک دیده است، که از مدل EQE و GLC الهام گرفته شده است، که این آپشن با استفاده از دوربین‌های زیر خودرو امکان دیدن موانع را برای راننده فراهم می‌کند.

کابین مرسدس بنز G کلاس 2025
کابین مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۵

تکنولوژی‌ و آپشن های بسیاری در G-Class جدید وجود دارد، از جمله مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی که به عنوان بخشی از بسته کمک راننده به صورت استاندارد عرضه می‌شود. این شامل کنترل خودکار فاصله و سرعت (adaptive cruise control)، نظارت بر نقاط کور (blind-spot monitoring)، تشخیص علائم ترافیک و سایر ویژگی‌هاست. خریداران می‌توانند ویژگی‌هایی از قبیل سیستم نیمه خودکار فرمان‌دهی، ترمزگیری اضطراری خودکار را به صورت جداگانه سفارش دهند.

در حالی که مدل پایه G550 اندازه موتور خود را کاهش داده است، مدل پرفورمنس G63 بدون تغییر باقی می‌ماند. موتور توین توربو V8 با حجم ۴.۰ لیتر به همراه قدرت ۵۷۷ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، همچنان وجود دارد و همان سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی مدل پایه را داراست. این توان کافی است تا G63 در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سیستم AMG Active Ride Control نیز به عنوان یک آپشن جدید در G63 موجود است، که عملکرد این سیستم شامل پایدارسازی هیدرولیکی خودرو و بررسی جاده در مسیرهای سخت و آفرودی است، که مشتریان می توانند آن را به عنوان بخشی از بسته AMG Offroad Package Pro به صورت جداگانه سفارش دهند.

هر دو مدل پایه G550 و G63 برای سال ۲۰۲۵ تغییرات ظاهری جزئی را دریافت کرده اند. به ویژه G63 با گزینه رنگ جدید Manufaktur Hyper Blue Magno و طراحی جدید بامپر به بازار عرضه می‌شود. همچنین امکان سفارش از بین شش گزینه رینگ مختلف با قطر ۲۰ تا ۲۲ وجود دارد.

گالری تصاویر مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۵

۴ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.