لادا ایسکرا معرفی شد

لادا ایسکرا
لادا ایسکرا

بالاخره پس از کش و قوس‌ های فراوان، لادا از سدان اقتصادی و جدید خود یا به نوعی نسل جدید گرانتا تحت نام ایسکرا رونمایی کرد.

آریزو 8 آریزو 8

کمپانی لادا سدان ایسکرا را در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF-2024) به نمایش درآورد. اگرچه فعلا این خودرو در نسخه سدان معرفی شده است اما طبق شنیده ها ایسکرا نسخه های کراس و استیشن نیز خواهد داشت. همچنین با توجه به وضعیت فعلی صنعت خودروی روسیه، بعید است که لادا تولید گرانتا را متوقف نماید و احتمالا به مانند بازار ایران، ایسکرا و گرانتا در کنار یکدیگر به مشتریان عرضه خواهند شد.

زبان طراحی ایسکرا

لادا ایسکرا
لادا ایسکرا

لادا ایسکرا در بخش ظاهری و داخلی از زبان آشنا و تا حدودی از مد افتاده ی لادا بهره می گیرد. زبانی که بر مبنای خط و خطوط X شکل، بنا شده و این مورد را به خوبی می توان در بخش دماغه خودرو (قسمت جلوپنجره و اتصال آن به چراغ ها) و همچنین نمای جانبی خودرو به وضوح دید. در بخش دماغه ایسکرا نوآوری خاصی را ساهد نیستیم و تقریبا عناصر جلو همان هایی هستند که پیشتر در وستا و سایر محصولات لادا نیز دیده ایم. اما بخش انتهایی خودرو و بویژه چراغ های عقب و گرافیک داخلی شان، طراحی جذاب و گیرایی دارند و چراغ ها تا حدودی شما را به یاد محصولات ام جی نظیر ام جی GT نیز می اندازند. طول بدنه این سدان ۴.۴ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۵ متر اعلام شده است.

طراحان کمپانی لادا سعی کرده اند در بخش داخلی نیز تا حد ممکن ایسکرا را له روز جلوه دهند. کلاستر خودرو ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است و فرمان سه شاخه نیز طراحی خوبی دارد. یک مانیتور در پیشانی داشبورد خودنمایی می کند و سه کلید دوار برای بخش تهویه در بخش پایین سیستم مالتی مدیا تعبیه شده است. از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، مانیتور لمسی، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، روکش چرمی غربلیک فرمان، روکش پارچه ای صندلی ها، دی لایت، رینگ های آلومینیومی، ترمزهای ABS و EBD و… اشاره کرد.

مشخصات فنی و پلت فرم

لادا ایسکرا برمبنای پلت فرم CMF-B-LS گروه رنو-نیسان بنا شده است. این پلت فرم در نسل سوم لوگان نیز مورد استفاده قرار گرفته و روس ها نیز دقیقا مانند ایران که پس از تحریم ها دست به بومی سازی و استفاده از پلت فرم PF1 پژو زد، پس از تحریم های ناشی از جنگ با اوکراین، اقدام به مهندسی معکوس پلت فرم رنو کردند.

ایسکرا در بخش قوای فنی به پیشرانه های ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۰۶ اسب بخار قدرت مجهز است. گیربکس مدل اول از نوع ۵ دنده دستی و مدل دوم از نوع ۶ سرعته دستی یا اتومات CVT خواهد بود.

سوالات متداول

لادا ایسکرا چه مشخصاتی دارد؟

ایسکرا در بخش قوای فنی به پیشرانه های ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۰۶ اسب بخار قدرت مجهز است.

ایسکرا چه امکاناتی دارد؟

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، مانیتور لمسی، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، روکش چرمی غربلیک فرمان، روکش پارچه ای صندلی ها، دی لایت، رینگ های آلومینیومی، ترمزهای ABS و EBD و… اشاره کرد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.