هیوندای موفاسا؛ کراس اووری ویژه بازار چین

هیوندای موفاسا
موفاسا

به تازگی، کمپانی هیوندای از کراس اووری جدید برای بازار چین تحت عنوان موفاسا رونمایی کرده است؛ خودرویی که می تواند تا حدودی زبان طراحی جدید هیوندای نیز تلقی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مارکت خودروی چین به قدری بزرگ و پرسود است که اکثریت خودروسازان مطرح جهانی نظیر مرسدس بنز، ب ام و، فولکس، شورولت، کیا، پژو و همین هیوندای، مدل های ویژه ای را برای این بازار تدارک می بینند. هیوندای موفاسا یکی از همین خودروهاست.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی ظاهری هیوندای موفاسا

هیوندای موفاسا
موفاسا

هیوندای موفاسا نام کراس اوور جدید هیوندای برای بازار چین است. این خودرو از ظاهری اسپرت و زبان طراحی تا حدودی متفاوت نسبت به سایر محصولات هیوندای بهره می گیرد. جلوپنجره غول آسا و Xشکل خودرو در کنار پکیج چراغ هایی که حالا به صورت عمودی طراحی شده اند، بیننده را در نگاه اول کمی به یاد سبک طراحی محصولات جدید میتسوبیشی نظیر اکلیپس کراس می اندازند. به خصوص آن که در دو طرف جلوپنجره دقیقاً مانند زبان طراحی میتسوبیشی شاهد به‌کارگیری لبه های کرومی هستیم. گلگیرها دارای پف و آرک های پلاستیکی هستند. قاب پنجره ها و ستون های B و C و D به رنگ مشکی هستند و رینگ ها نیز به همین رنگ مزین شده اند.

برخلاف خودروهای امروزی، که حتا خود چینی ها رونمایی و تولید می کنند، دستگیره های درها در موفاسا به صورت ایزی اوپن هستند و خبری از دستگیره های pop-out برای موفاسا نیست. در نمای عقب هیوندای موفاسا شاهد سبک متفاوتی از چراغ های به هم پیوسته هستیم که چراغ ها به صورت یک بیضی کشیده روی در صندوق و گلگیرهای عقب نقش بسته اند.

ابعاد خودرو

هیوندای موفاسا یک کراس اوور پنج‌نفره است. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۴۷۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۶۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۶۸۰ میلی متر اعلام شده است. وزن خالص این کراس اوور جدید هیوندای، به عنوان دست پرورده جوینت ونچر هیوندای – بیجینگ، ۱۴۶۴ کیلوگرم است.

مشخصات فنی هیوندای موفاسا

هیوندای موفاسا
موفاسا

هیوندای برای بخش فنی موفاسا از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار استفاده کرده است. حداکثر سرعت این خودرو با پیشرانه مذکور و وزن ۱۴۶۴ کیلوگرمی، ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

زمان رونمایی رسمی

هیوندای موفاسا به طور رسمی ماه آینده و در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد.

موفاسا چه مشخصاتی دارد؟

هیوندای برای بخش فنی موفاسا از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار استفاده کرده است. حداکثر سرعت این خودرو با پیشرانه مذکور و وزن ۱۴۶۴ کیلوگرمی، ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

موفاسا چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

موفاسا به طور رسمی ماه آینده و در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد شد.

موفاسا برای کدام بازار طراحی شده است؟

این خودرو به صورت اختصاصی برای بازار خودرو چین تدارک دیده شده است.

۴ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.