قدرتمندترین خودروی جهان با گیربکس دستی ؛ هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5
قدرتمندترین خودروی جهان با گیربکس دستی

هنسی یک گیربکس دستی را به هایپرکار ونوم اف ۵ ( Hennessey Venom F5 Roadster) خود اضافه کرده است که در این فرآیند قدرتمندترین خودروی مجهز به گیربکس دستی در جهان را تولید می‌کند.

آریزو 8 آریزو 8

این گیربکس دستی با سبک بدنه خودروی هنسی ونوم F5 رودستر ترکیب شده است تا مدلی متمایز به نام Venom F5-M Roadster ایجاد شود. گفتنی است که تنها ۱۲ دستگاه از این هایپرکار تولید خواهد شد. بر اساس اعلام هنسی، قیمت هر دستگاه آن ۲.۶۵ میلیون دلار است و تمام ظرفیت‌های فروش از قبل تکمیل شده است.

هنسی ونوم F5 دنده دستی
هنسی ونوم F5-M روذستر

این یک گیربکس دستی ۶ سرعته با شیفتر کلاسیک شیاردار است و بنابراین برای نصب آن و تطبیق با ضرایب دنده جدید نیاز به نقشه‌برداری مجدد از موتور بود. یکی از تغییرات کلیدی این بود که برای جلوگیری از لق شدن تایرها در دنده‌های پایین، قدرت درجه بندی شده بیشتری ارائه شود.

مشخصات فنی هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5
قدرتمندترین خودروی جهان با گیربکس دستی

مانند تمام خودروهای ونوم F5، این خودرو نیز از یک موتور توئین توربوشارژر ۶.۶ لیتری V8 بهره می‌برد که حداکثر قدرت ۱۵۴۲ اسب بخاری را با استفاده از سوخت بنزین (اکتان ۹۱) و ۱۸۱۷ اسب‌بخاری هنگام کار با سوخت E85(نوعی سوخت زیستی) تولید می‌کند. هنسی اعلام نکرده است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن چقدر است، اما Venom F5s با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک استاندارد، در ۲.۶ ثانیه این کار را می‌کند و به طور بالقوه به سرعت بیش از ۴۸۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد. هنسی قصد دارد در آینده نهایت سرعت این خودرو را اعلام کند.

Venom F5-M Roadster همچنین با برخی جزئیات و طراحی منحصر به فرد متمایز می‌شود از جمله تثبیت‌کننده مرکزی، طراحی نوار مخصوص این مدل، و کنسول مرکزی جدید که دارای اهرم تعویض دنده و همچنین سوئیچ‌ تاگل الهام گرفته از جت جنگنده برای پنجره‌ها است.

خریداران همچنین می‌توانند از میان طیف کاملی از رنگ‌های موجود و نت‌های فیبر کربنی مختلف برای شخصی‌سازی بیشتر خودرو انتخاب کنند.

در حالی کهه هنسی ونوم F5 دیگر برای خرید در دسترس نیست، هنسی اعلام کرد که مدل‌های دیگر Venom F5 هنوز در دسترس هستند. این مدل‌های دیگر عبارتند از Venom F5 استاندارد و Venom F5 Roadster، به علاوه Venom F5 Revolution و Venom F5 Revolution Roadster که مختص رانندگی در پیست است.

گالری تصاویر Hennessey Venom F5-M

سوالات متداول

مشخصات فنی هنسی ونوم F5 رودستر چیست؟

هنسی ونوم F5 رودستر از یک موتور توئین توربوشارژر ۶.۶ لیتری V8 بهره می‌برد که حداکثر قدرت ۱۵۴۲ اسب بخار تولید می‌کند. جعبه دنده این سوپر اسپرت از نوع ۶ سرعته دستی است.

قیمت هنسی ونوم F5-M چقدر است؟

بر اساس اعلام هنسی، قیمت هر دستگاه آن ۲.۶۵ میلیون دلار است و تمام ظرفیت‌های فروش از قبل تکمیل شده است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.