معرفی فولکس واگن تالاگون ؛ محصولی از فاو چین و فولکس آلمان

فولکس واگن تالاگون
فولکس واگن تالاگون

به تازگی، کمپانی فولکس با همکاری فاو چین اقدام به معرفی مدل فیس لیفت تالاگون کرده است.

آریزو 8 آریزو 8

جوینت ونچر فاو و فولکس از فیس لیفت جدید تالاگون در بازار چین پرده برداشته است. این شاسی بلند فولکس دارای ۱۲ تریم و برچسب قیمتی بین ۳۶۱۰۰ تا ۴۹۹۰۰ دلار است. جالب آن که قیمت نسخه فیس لیفت نسبت به مدل قبلی ۶ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. تالاگون برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و اکنون فیس لیفتی جدید را تجربه کرده است تا بتواند همچنان بازار خود را در مارکت پرهیاهوی چین حفظ کند.

فولکس واگن تالاگون

تالاگون در نمای جلو با خطوط افقی متعدد مزین شده است تا عرض خودرو بیش‌تر از چیزی که هست جلوه نماید. جلوپنجره و چراغ ها در یک قاب کرومی قرار گرفته اند و داخل سپر نیز یک ورودی هوای بزرگ با لبه های نقره ای مات تعبیه شده است. در بخش عقب نیز چراغ ها به هم پیوسته هستند و گرافیک چندان مدرن و جذابی هم ندارند. سپر نیز با یک دیفیوزر بزرگ نقره ای رنگ، در هماهنگی با سپر جلو طراحی شده است.

فولکس واگن تالاگون
فولکس واگن تالاگون

بدنه قابلیت انتخاب تک رنگ و دورنگ را دارد و رینگ های خودرو نیز به انتخاب مشتریان از نوع ۲۰ و ۲۱ اینچی خواهند بود.

فولکس واگن تالاگون دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۱۵۲، ۲۰۰۲ و ۱۷۹۵ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۹۸۰ میلی متر اعلام شده است.

کابین و امکانات

در بخش کابین تالاگون شاهد یک طراحی به نسبت ساده و راننده محور هستیم و برای هماهنگی با ظاهر خودرو سعی شده از عنصر قاب های نقره ای رنگ روی داشبورد نیز استفاده شود. کلاستر خودرو با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچ به صورت دیجیتالی در پشت فرمان تعبیه شده و مانیتور خودرو هم ۱۲ اینچی است. هشت اسپیکر، تریم چرمی کابین، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم استارت و ورود بدون کلید، درِ صندوق برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، رادار بین خطوط، رادار پایش سطح هوشیاری راننده، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، فرمان با کلیدهای کنترلی، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو و… از جمله امکانات استاندارد تالاگون به شمار می آیند. در تیپ های فول تر این خودرو امکانات بیش‌تری از قبیل ۱۲ اسپیکر با سیستم صوتی هارمن کاردون، گرم‌کن فرمان، نورپردازی کابین، پارک خودکار، رادار نقطه کور، ماساژور صندلی های ردیف دوم و رادار هشدار تصادف از عقب نیز به چشم می خورند.

تالاگون در دو گونه ۶ و ۷ صندلی برای مشتریان قابل سفارش خواهد بود.

مشخصات فنی

پیشرانه فولکس واگن تالاگون
پیشرانه فولکس واگن تالاگون

برای تالاگون از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با دو خروجی مختلف بهره گرفته شده است. این پیشرانه در تیپ پایه قادر به ارائه ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است و در تیپ های بالاتر ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. تالاگون همچنین در فول ترین حالت به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که این پیشرانه می تواند ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه نماید. همه تیپ های تالاگون به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تجهیز شده اند و قابلیت چهار چرخ محرک نیز یکی دیگر از ویژگی های این خودرو به عنوان آپشن قابل سفارش برای مشتریان محسوب می شود. شتاب تالاگون با پیشرانه ۲.۵ لیتری، ۸.۲ ثانیه اعلام شده است.

فولکس واگن تالاگون چه قیمتی دارد؟

این شاسی بلند فولکس دارای ۱۲ تریم و برچسب قیمتی بین ۳۶۱۰۰ تا ۴۹۹۰۰ دلار است.

فولکس واگن تالاگون چه مشخصاتی دارد؟

برای تالاگون از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با دو خروجی مختلف بهره گرفته شده است. این پیشرانه در تیپ پایه قادر به ارائه ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است و در تیپ های بالاتر ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. تالاگون هم چنین در فول ترین حالت به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که این پیشرانه می تواند ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه نماید. همه تیپ های تالاگون به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تجهیز شده اند.

تالاگون چه امکاناتی دارد؟

هشت اسپیکر، تریم چرمی کابین، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم استارت و ورود بدون کلید، درِ صندوق برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، رادار بین خطوط، رادار پایش سطح هوشیاری راننده، ایربگ های جلو و کناری و پرده ای، فرمان با کلیدهای کنترلی، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو و… از جمله امکانات استاندارد تالاگون به شمار می آیند. در تیپ های فول تر این خودرو امکانات بیش‌تری از قبیل ۱۲ اسپیکر با سیستم صوتی هارمن کاردون، گرم‌کن فرمان، نورپردازی کابین، پارک خودکار، رادار نقطه کور، ماساژور صندلی های ردیف دوم و رادار هشدار تصادف از عقب نیز به چشم می خورند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.