پیکاپ شورولت سیلورادو فاکس 2024 با 700 اسب بخار قدرت

شورولت سیلورادو فاکس 2024
شورولت سیلورادو فاکس ۲۰۲۴

کمپانی تیونینگ خودرو فاکس فکتوری (Fox Factory) قرار است ۵۰۰ دستگاه از پیکاپ شورولت سیلورادو سوپرشارژر را با سیستم تعلیق بهبودیافته بسازد، که این اقدام برای رقابت در بازارهای جهانی با خودرو فورد (Raptor) است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی شورولت (Chevrolet) تا این جا در رقابت با مدل های F-150 Raptor R یا Ram TRX نتوانسته است رقیب مناسبی تولید کند، اما برند فاکس (Fox Factory) در تلاش است تا با اعمال بهبودهایی در شورولت سیلواردو وارد این رقابت جذاب شود. این برند تیونر خودرو، نسخه Fox Factory از شورولت سیلورادو را برای سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است. این خودرو دارای ۷۰۰ اسب بخار قدرت و بهترین نوع سیستم تعلیق برای عبور از سخت ترین مسیرهاست. همچنین برای ارتقای این محصول از سوی مشتریان محدودیتی وجود نخواهد داشت. در مجموع، برند فاکس فکتوری ۵۰۰ دستگاه از شورولت سیلواردو را تیونینگ خواهد کرد، اما قیمت آن با توجه به بهبودهای ذکرشده بسیار بالاست و این خودرو با قیمتی در حدود ۲۰۹,۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

فاکس فکتوری می‌گوید این قیمت، قیمت دقیق خودرو نیست و در زمان عرضه ممکن است افزایش یا کاهش یابد، اما همچنان ۱۰۰,۰۰۰ دلار از قیمت F-150 Raptor R بیش تر است که رقابت را کمی سخت تر می کند. با پرداخت این مبلغ، یک سوپرشارژر بر روی موتور V-8 ، ۶.۲ لیتری سیلورادو نصب می‌شود که قدرت را به ۷۰۰ اسب بخار و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. یک کیت اگروز از برند بورلا (Borla) به منظور تولد صدای گوش‌نواز و جذاب به این پیکاپ اضافه شده است، همچنین تمام توان پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته شورولت انجام می‌شود.

برند فاکس به دلیل محصولات باکیفیت خود در زمینه تجهیزات آفرودی و مسیرهای خارج از جاده شناخته می شود و این سیلورادوی به‌روز‌شده هم به جای استفاده از سیستم تعلیق rear leaf spring در قسمت عقب صرف نظر کرده است و از یک سیستم مولتی لینک با حداکثر کیفیت استفاده می‌کند. سیستم تعلیق فاکس ۳.۲ با فنرهای پیچشی و بازوهای آلومینیومی، باعث ایجاد بازی کم تری در سیستم تعلیق می‌شود. در قسمت جلو نیز از شوک‌های فاکس ۳.۲ به همراه بازوی A استفاده می‌شود. این سیستم یک سیستم نیمه فعال است و می‌تواند از طریق یک سیستم کنترل الکترونیکی از داخل کابین مدیریت شود. شرکت فاکس فکتوری تأکید دارد که این سیستم تعلیق قابلیت کنترل و پایداری بیش تری را در سرعت‌های بالا و در مسیرهای آفرودی دارد.

باجا کیتس (Baja Kits) با فاکس فکتوری در طراحی این سیستم همکاری کرده است که شامل یک اکسل دانا ۶۰ و یک قفل ARB در بخش عقب است. محور جلوی کارخانه به همراه لیپ جلو خودرو به گیره‌های ۳.۷۳ مجهز شده است و این تغییرات شش اینچ به عرض خودروی سیلورادو اضافه می‌کند. همه این امکانات بر روی رینگ های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های BFG K02 به قطر ۳۷ اینچ نصب شده است.

برای سازگاری با تغییرات مکانیکی، فاکس فکتوری در بخش بدنه خودرو هم تغییراتی به منظور افزایش کیفیت ایجاد کرده است. کاپوت و سایر اجزای قسمت جلوی خودرو همگی از جنس فیبرکربن هستند، همچنین سپرهای متمایز در جلو و عقب، چراغ‌های بیش تر و پوشش آلکانترا و فیبرکربن در کابین جزو دیگر بهبودهای شورولت سیلورادو فاکس به شمار می‌روند.

فاکس فکتوری تاریخ دقیقی را برای عرضه مدل بهبود یافته شورولت سیلورادو اعلام نکرده است، اما این شرکت هم اکنون، در حال پیش فروش خودرو با قیمت اولیه ۵,۰۰۰ دلار است.

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.