معرفی چانگان UNI-Z ؛ کراس اوور پلاگین هیبرید چینی

چانگان UNI-Z
چانگان UNI-Z

در این محتوا به سراغ معرفی جدیدترین کراس اوور چانگان به نام UNI-Z آمده ایم، که از قوای فنی پلاگین هیبریدی سود می برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کراس اوور جدید چانگان به نام UNI-Z با قوای فنی پلاگین به صورت رسمی ۲۸ مارس رونمایی خواهد شد. تاکنون دو تریم از این کراس اوور برای پیش فروش معرفی شده است که رنج قیمتی ۱۷۹۰۰ تا ۱۸۹۰۰ دلاری را در بر می گیرند و با در نظر گرفتن سبک طراحی این خودرو، امکانات آن و قیمت تعیین شده، می توان آینده درخشانی را پیش روی محصول جدید چانگان متصور شد.

چانگان UNI-Z

چانگان UNI-Z دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۳۰، ۱۸۹۰ و ۱۶۸۰ میلی متر است و فاصله محوری آن ۲۷۹۵ میلی متر.

در نمای جلو همان سبک و امضای سری محصولات یونی چانگان را شاهد هستیم، با این تفاوت که جلوپنجره خودرو دیگر فریم لس نیست. جلوپنجره حالت و ابعادی هفتی و بزرگ دارد که با پرداخت های کرومی پوشانده شده است و چراغ ها نیز با این جلوپنجره بزرگ درآمیخته و یکپارچه شده اند. این درآمیختگی چراغ و جلوپنجره در نگاه اول شما را به یاد محصولات برند هیوندای همچون توسان و سانتاکروز نیز می اندازد. در نمای کناری، ستون C حالتی متفاوت دارد و سبب شده است سقف شکل شناور به خود بگیرد. در بخش انتهایی خودرو نیز چراغ های به هم پیوسته با شکل فیزیکی بسیار ظریف و گرافیک داخلی کاملاً جذاب را شاهد هستیم و باید گفت به طور کلی، اجزای مختلف بدنه چانگان UNI-Z در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند.

نمای داخلی و امکانات

کابین چانگان UNI-Z

در بخش داخلی نیز یک طرح مینیمال را می بینیم که با مقدار بسیار زیادی چرم پوشانده شده و مانیتور غول آسای خودرو نیز از کلاستر مینیاتوری آن جداست. غربیلک فرمان از نوع دوشاخه است و دسته دنده نیز حالتی خلبانی دارد.
از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم هوآوی های کار، سیستم صوتی سونی، نورپردازی ۶۴ رنگ کابین، سیستم تشخیص چهره، سیستم فرمان پذیری صوتی، شارژر وایرلس، سیستم خودران سطح ۲ شامل رادار بین خطوط، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، رادار تابلوخوان، رادار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، گرم‌کن و تهویه صندلی های جلو و… اشاره کرد.

قوای فنی چانگان UNI-Z

در بخش فنی UNI-Z از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور برقی بهره گرفته شده است. موتور بنزینی این خودرو قادر به تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور است و موتور برقی با باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی قادر به تولید ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس این خودرو از نوع E-CVT است. برد الکتریکی آن نیز ۱۲۵ کیلومتر اعلام شده است.

پیشرانه چانگان UNI-Z
چانگان UNI-Z چه مشخصاتی دارد؟

در بخش فنی UNI-Z از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور برقی بهره گرفته شده است. موتور بنزینی این خودرو قادر به تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور است و موتور برقی با باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی قادر به تولید ۲۱۱ اشب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است. گیربکس این خودرو نیز از نوع E-CVT است. برد الکتریکی این خودرو نیز ۱۲۵ کیلومتر اعلام شده است.

چانگان یونی زد چه امکاناتی دارد؟

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم هوآوی های کار، سیستم صوتی سونی، نورپردازی ۶۴ رنگ کابین، سیستم تشخیص چهره، سیستم فرمان پذیری صوتی، شارژر وایرلس، سیستم خودران سطح ۲ شامل رادار بین خطوط، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، رادار تابلو خوان، رادار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، گرم‌کن و تهویه صندلی های جلو و… اشاره کرد.

۴.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.