پنج خودروی رکورددار مسافت در جهان

خودروهای رکورددار مسافت
خودروهای رکورددار مسافت

خودروهایی که در این فهرست آمده اند بیش از یک میلیون کیلومتر مسافت طی کرده اند، این خودروها اغلب توسط مالکان شخصی نگهداری شده اند، که سرویس و رسیدگی منظم به این خودروها عامل اصلی در دست یابی به این کیلومترها بوده است.

مدیران 777 مدیران 777

بسیاری از خودروها این روزها هرگز بیش تر از ۲۰۰ هزار کیلومتر را در نمایشگر کیلومتر خود نمی‌بینند، اما هستند خودروهایی در جهان که مالکان‌شان توانسته اند با مراقبت و وسواس بالا، آن را تا کارکردهایی بالاتر از یک میلیون کیلومتر رانندگی کنند و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با خودروهایی که بیش ترین کارکرد را در جهان دارند آشنا شویم.

فولکس واگن بیتل ۱۹۶۳

آخرین مسافت پیموده شده: ۲.۵۹ میلیون کیلومتر

خودروهای رکورددار مسافت
خودروهای رکورددار مسافت

از نظر مکانیکی، خودروهای فولکس واگن بیتل‌ کلاسیک به دلیل سادگی و آسانی تعمیرشان شهرت دارند، اما این به معنای آن نیست که نیاز به مراقبت و رسیدگی ندارند. با این حال، یکی از این خودروها بیش از ۲.۵ میلیون کیلومتر را طی کرده، که طبق گفته مالک کار آسانی نبوده است. به گفته مالک خودرو، او برای رسیدن به ۲.۵ کیلومتر، هفت بار موتور خودرو را تعویض کرده است. او این خودرو را در سال ۱۹۶۳ تهیه کرده و در سال ۱۹۸۷ به این کیلومتر دست یافته است.

این بدان معناست که او در مدت ۲۴ سال، ۲.۵ میلیون کیلومتر را طی کرده است؛ به ازای هر سال بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر. اگر این را به صورت دقیق‌تر تقسیم کنیم، روزی ۲۹۵ کیلومتر این خودرو کار کرده است. تصور کنید هر روز ۲۹۵ کیلومتر رانندگی کنید، تمام روزها در مدت ۲۴ سال، این کار را مالک این فولکس واگن بیتل مدل ۱۹۶۳ انجام داده است، که باورکردنی نیست.

پلیموث فیوری ۱۹۶۳

آخرین مسافت پیموده شده: ۲.۶ میلیون کیلومتر

خودروهای رکورددار مسافت
خودروهای رکورددار مسافت

گاهی اوقات، دلیل عدم رسیدن یک خودرو به کیلومتر بالا جدا از بحث رسیدگی مالک آن، به عوامل و حوادث غیر قابل پیش بینی هم بستگی دارد. همین موضوع درباره این خودروی پلیموث فیوری مدل ۱۹۶۳ رخ داده است.

این خودرو به عنوان یک تاکسی در مونترال خدمت می‌کرده و صاحبش تمام وقتی که آن را داشته است به خوبی و به نحو احسن از آن مراقبت کرده است. در زمانی که این خودرو کار می کرده، راننده آن تخمین می‌زند که حدود ۸۰۰٬۰۰۰ مسافر را در سراسر شهر جا به جا کرده است. در سال ۱۹۹۹، او تنها تا چند کیلومتر به دست‌یابی به رکورد جهانی گینس فاصله داشت، اما یک کامیون به خودروی او برخورد کرد. راننده از این حادثه جان سالم به در برد، اما پلیموث فیوری به طور کامل در این حادثه نابود شد.

ولوو ۲۴۵ GL مدل ۱۹۷۹

آخرین مسافت پیموده شده: ۲.۶۲ میلیون کیلومتر

خودروهای رکورددار مسافت
خودروهای رکورددار مسافت

در آخرالزمان، تنها آثار و نشانه هایی که از بشریت باقی می ماند، گوشی‌های نوکیا ۳۳۱۰ و خودرو ولوو ۲۴۰ خواهند بود. این مدل از ولوو از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شد و تقریباً بدون تغییر، به جز برخی ارتقا‌ها در سیستم سوخت و قطعات ایمنی جدید در خط تولید کارخانه تولید شده است.

مدل‌های ۲۴۰ امروزه در دسته خودروهای کلاسیک قرار می گیرند، که با این که سال ها از عمر آن ها می گذرد همچنان با مراقبت و نگهداری دقیق می توانند مسافت های طولانی را طی کنند. این خودرو از ولوو، که کیلومتر میلیونی دارد، اولین نسل ولوو ۲۴۵ است، توانسته است مسافتی در حدود ۲.۶۲ میلیون کیلومتر را طی کند. این خودرو به عنوان یک خودروی شرکتی توسط یک شرکت لجستیک فنلاندی مورد استفاده قرار گرفته است.

مرسدس بنز ۲۴۰D مدل ۱۹۷۶

آخرین مسافت پیموده شده: ۴.۵۸ میلیون کیلومتر

خودروهای رکورددار مسافت
خودروهای رکورددار مسافت

این اولین خودرو در این فهرست است که بیش از ۴ میلیون کیلومتر را طی کرده است و از سایر خودروهای موجود در این فهرست ۲ میلیون کیلومتر بیش تر کار کرده، که حیرت انگیز است. این خودرو متعلق به یک راننده تاکسی یونانی بوده، که در سال ۲۰۰۴ به طور شگفت‌انگیزی  ۴.۵۸ میلیون کیلومتر را با آن پیموده است.

مرسدس بنز این خودرو را رکورددار بیش تر مسافت طی شده با یک خودرو از کمپانی خود تشخیص داده است و به پاس قدردانی از مالک آن، یک خودروی C-Class جدید به عنوان تاکسی به مالک اهدا کرده است و خودروی ۲۴۰D را در موزه مرسدس بنز نگهداری می کند.

ولوو P1800 مدل ۱۹۶۶

آخرین مسافت پیموده شده: ۵ میلیون کیلومتر

خودروهای رکورددار مسافت
خودروهای رکورددار مسافت

برای کمپانی خودروسازی ولوو، ساخت یک خودرو که رکوردار بیش ترین کیلومتر کار کرد در جهان باشد، چندان عجیب نیست، چون نمونه های مختلفی از این برند توانسته اند مسافت های طولانی را در سال های مختلف طی کنند، اما ولوو P1800 یک خودروی عادی است که توانسته در اوج سادگی رکوردی بزند که تمام جهان را حیرت زده کند. مالک این خودرو، آیرو گوردن، یک جهان‌گرد آمریکایی بود که با این خودرو سراسر قاره خود را پیموده است.

آیرو گوردن در سال ۲۰۱۴ به طور شگفت‌انگیزی به کیلومتر ۵ میلیون کارکرد دست یافت. او ادعا کرد که راز طول عمر این خودرو، تعویض منظم روغن، رعایت نکات تعمیر و نگهداری توسط سازنده و نظافت نگهداری از خودرو بوده است. آیرو تا سن ۷۷ سالگی و تا زمانی که زنده بود با این خودرو افسانه ای رانندگی می کرد. گفته می‌شود در زمان درگذشت او، آیرو توانسته بود مسافتی پیش از ۵ میلیون کیلومتر را با خودروی خود طی کند.

۴.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.