بی وای دی کین L با برد 2400 کیلومتری رونمایی شد

بی وای دی کین L

بی وای دی کین L در رویدادی در Xian معرفی شد که از نسل پنجم سیستم جدید DM BYD استفاده می کند.

آریزو 8 آریزو 8

همچنین در این رویداد Seal 06 DM-i معرفی شد که خودروی دوقلو Qin L است و از همان پلت فرم استفاده می کند. پنج مدل خودرو از مدل‌های Qin L با قیمت های ۹۹۸۰۰ تا ۱۳۹۸۰۰ یوان (۱۳۷۵۰ تا ۱۹۳۰۰ دلار آمریکا) به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری بی وای دی کین L

بی وای دی کین L

بی وای دی کین L بخشی از سری خودروهای BYD Dynasty است و از نظر زیبایی‌شناسی از چهره اژدهاگونه موج ملی جدید چین استفاده می‌کند. به این ترتیب این خودرو دارای یک کاراکتر اژدهایی در جلو است که با یک جلوپنجره بزرگ طراحی شده است. جالب توجه است که Qin L دستگیره های درب سنتی را حفظ کرده است. یک خط پهلوی قوی نیز در آن وجود دارد که از گلگیرهای جلو تا درهای عقب کشیده شده است. در پشت خوشه نور یک جریان پیوسته از یک طرف به سمت دیگر ایجاد می کند که از گره های سنتی چینی الهام گرفته شده است.

ابعاد این خودرو تقریباً مشابه Seal 06 DM-i است و تنها تفاوت آن این است که بی وای دی کین L به طور قابل توجهی گسترده تر است. ابعاد آن ۴۸۳۰ میلیمتر طول، ۱۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱۴۹۵ میلیمتر ارتفاع است و از فاصله بین دو محور ۲۷۹۰ میلی‌متر استفاده می‌کند. سیستم تعلیق مشابه Seal 06 با سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل چهار لینک نوع E در عقب است.

شرکت BYD ادعا می کند که فضای داخلی از نقاشی های منظره چینی الهام گرفته شده است و فضای داخلی نیز شامل عناصر گره چینی مختلف است. یک صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی چرخان و یک صفحه کلاستر ۸.۸ اینچی در آن وجود دارد. خودروها دارای ۶ کیسه هوا، ETC، کلید NFC تلفن همراه، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل پنجره یک لمسی برای شیشه سمت راننده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک و حداقل شش بلندگو هستند.

مدل‌های با مشخصات بالاتر، ویژگی‌هایی مانند سانروف پانوراما، سیستم کمک رانندگی DiPilot L2، صندلی قابل تنظیم برقی برای سرنشین جلو، دوربین داشبورد، چرخ‌های ۱۸ اینچی، سیستم صوتی ۸ بلندگو و گرمایش و تهویه صندلی را اضافه می‌کنند.

همچنین نسل پنجم فناوری DM BYD در کین L و Seal 06 معرفی شد. سیستم جدید PHEV کار بین موتور و موتور الکتریکی را بهینه می‌کند که بازده کلی را افزایش می‌دهد و از مدیریت مصرف انرژی هوش مصنوعی برای دستیابی به مصرف سوخت ۲.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در حالت NEDC و ۱۰.۷ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر در حالت CLTC استفاده می کند.

مشخصات فنی بی وای دی کین L

یک سیستم پلاگین هیبرید مبتنی بر یک موتور ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت ۷۴ کیلووات و گشتاور ۱۲۶ نیوتن متر است. نسخه های با مشخصات پایین تر دارای برد ۸۰ کیلومتری (CLTC) تمام الکتریکی هستند و از باتری ۱۰.۰۸ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلووات با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر استفاده می کنند. نسخه‌های با مشخصات بالاتر از باتری ۱۵.۸۷۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برند که به خودرو برد ۱۲۰ کیلومتری CLTC می‌دهد. این خودروها همچنین با موتور قدرتمندتر ۱۶۰ کیلوواتی EHS160 نیز به بازار می آیند که گشتاور ۲۶۰ نیوتن متری دارد. اما نکته جالب توجه آن است که برد جامع این خودرو با یک بار سوخت گیری تا ۲۱۰۰ کیلومتر (CLTC) است.

در مراسم رونمایی، وانگ چوانفو، رئیس BYD، کلیدهایی را به اولین صاحبان خودروهای Qin L و Seal 06 DM-i ارائه کرد که به مناسبت آغاز به کار نسل پنجم BYD عصر DM بود.

برد ۲۱۰۰ کیلومتری بی وای دی QIN L

بی وای دی کین L

شرکت BYD ادعا می کند که Qin L به طور خاص برای حداکثر برد ۲۱۰۰ کیلومتری آماده است. این مسافت برای رانندگی از نیویورک تا میامی در یک بار سوخت گیری کافی است. اما این اعداد با استفاده از استاندارد خوش بینانه CLTC ایجاد شده اند، که احتمالاً به این معنی است که محدوده دنیای واقعی کوتاه تر خواهد بود.

در این راستا ۲ خبرنگار اقدام به تست این خودرو در جاده های مختلف چین کردند.

این دو باتری ۱۰.۰۶ کیلووات ساعتی را به طور کامل شارژ کردند و مخزن سوخت ۶۵ لیتری را پر کردند، سپس درب سوخت و درب های پورت شارژ را با نوار چسب بستند. آنها سه روز طول کشید تا رانندگی را انجام دهند؛ چرا که به خود اجازه ندادند برای مدت طولانی پشت فرمان بنشینند. فضای داخلی با کولر در حالت خودکار روی ۲۳ درجه سانتیگراد تنظیم شد، ترمز احیاکننده خودرو به صورت استاندارد تنظیم شد، خودرو حالت رانندگی «Eco» داشت و تنظیم حالت شارژ به ۱۵ درصد محدود شد.

نتایج عجیب بود و این دو خبرنگار که در بین شهرهای مختلف چین رانندگی می کردند و با مسیرهای سراشیبی و سربالایی و دارای ترافیک رو به رو بودند توانستند رکورد ۲۴۰۹ کیلومتری را با یک بار سوخت‌گیری توسط این خودرو، در حالی که متوقف شده بود و تنها ۴ درصد شارژ داشت ثبت کنند.

البته گفته می شود که این خبرنگاران در اکثر موارد از سرعت پایینی برای این تست استفاده کرده اند و در سرعت های بالا ممکن است چنین رقمی محقق نشود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.