مشخصات فنی بهمن G9 تغییر کرد + کاتالوگ

مشخصات فنی بهمن G9 تغییر کرد
مشخصات فنی بهمن G9 تغییر کرد

به تازگی، گروه بهمن در وب‌سایت رسمی خود خبر از تغییر مشخصات فنی پیکاپ بهمن G9 داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گروه بهمن در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان، پیکاپ G9 را به طور رسمی معرفی کرد. پیکاپی که از نظر ابعاد و طراحی ظاهری، به حق متفاوت ترین پیکاپ حال حاضر بازار به شمار می آید، اما مشخصات فنی آن در پس فوتون G7 ایران خودرو دیزل قرار می گرفت؛ به همین دلیل، گویا گروه بهمن قصد دارد G9 را با مشخصات جدیدی به بازار عرضه کند و کاتالوگ رسمی آن را هم در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

مشخصات فنی بهمن G9

مشخصات فنی بهمن G9 تغییر کرد
مشخصات فنی بهمن G9 تغییر کرد

بهمن G9 به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. اما این بار در کالیبراسیون جدید، بجای ۱۹۵ اسب، ۲۲۰ اسب بخار قدرت را با همان گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. این افزایش قدرت را می توان تغییر فنی G9 در کالیبراسیون جدید دانست. این پیکاپ به استاندارد آلایندگی یورو ۶ مجهز است و براساس شرایط ایران، ویژگی های فنی آن تطبیق پیدا کرده است. این تطبیق فنی سبب شده است بهمن G9 با وزن خالص ۲۰۶۰ کیلوگرم، مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را در حالت ایده آل داشته باشد. همین عدد نشان می دهد که این پیکاپ بزرگ مصرف سوخت به مراتب کم تری از رقبای کوچک تر خود دارد. جعبه دنده اتوماتیک این خودرو از نوع ۸ سرعته AT است. این جعبه دنده بر خلاف سیستم های انتقال قدرت اکثر پیکاپ های چینی، ساخت کمپانی ZF آلمان بوده و فناوری تطبیق وزنی – کششی را در خود دارد. این فناوری باعث می شود رفتار جعبه دنده در شرایط آفرود، باربری، استفاده شهری و شیب‌نوردی متفاوت باشد و کم ترین فشار به سیستم قوای محرکه و انتقال قدرت G9 وارد شود.

پیکاپ G9 گروه بهمن به سیستم تقسیم قدرت بورگوارنر مجهز است که مقاومت تسمه آن نسبت به سیستم های تقسیم قدرت دیگر افزایش پیدا کرده است و ظرفیت اطمینان بالاتری را دارد. این سیستم را می توان در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار داد.

سیستم تعلیق بهمن  G9

بهمن G9
بهمن G9

در بهمن G9 برای تعادل بهتر، قابلیت باربری راحت تر، سواری نرم تر و … از سیستم تعلیق چند اتصالی در بخش عقب استفاده شده است و تعلیق جلوی این خودرو هم از نوع دو جناغی است.

کیت تعلیق آفرودی بهمن G9

بهمن G9 به صورت استاندارد با کیت تعلیق آفرودی مجهز است. برای داشتن چنین کیت تعلیقی در سایر پیکاپ ها گاهی باید هزینه ای حداقل ۵۰ میلیون تومانی را بپردازید. پرداخت این هزینه باعث می شود تا شما سواری نرم تری در یک پیکاپ تجربه کنید و از سویی دوام و قابلیت حرکتی بیشتری را در آفرود داشته باشید. به عنوان مثال برخی از افرادی که پیکاپ T8 دارند، اقدام به نصب کیت های تعلیقی از برند آیرونمن و سایر برند ها می کنند که هزینه زیادی هم در بر دارد.

لیست امکانات ایمنی و رفاهی

بهمن G9
بهمن G9

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی G9 می توان به مواردی همچون فرمان برقی، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی ترمز، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل لغزش، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، سیستم هشدار اضطراری، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، چهار عدد ایربگ، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم کنترل خودرو در مقابل وارونه شدن، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، شارژر وایرلس، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مانیتور ۱۰.۱ اینچی، سیستم تشخیص فرامین صوتی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، کلاستر دیجیتالی، دوربین ثبت وقایع، تریم داخلی چرمی، گرمکن صندلی ها جلو، صندلی های برقی جلو و… اشاره کرد.

سخن پایانی

تا پیش از این، پیکاپ فوتون G7 ایران خودرو به لحاظ قدرت پیشرانه برتری محسوسی را نسبت به بهمن G9  داشت اما اکنون با تغییر مشخصات فنی G9 باید منتظر بمانیم تا ببینیم با عرضه این پیکاپ در بازار، کدام یک از این دو خودرو اقبال بیشتری را نزد مشتریان خواهند داشت.

دانلود کاتالوگ بهمن G9

مشخصات فنی بهمن G9 چیست؟

بهمن G9 به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است که ۲۲۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند.

بهمن G9 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی G9 می توان به مواردی همچون فرمان برقی، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی ترمز، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل لغزش، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، سیستم هشدار اضطراری، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، چهار عدد ایربگ، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم کنترل خودرو در مقابل وارونه شدن، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، شارژر وایرلس، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مانیتور ۱۰.۱ اینچی، سیستم تشخیص فرامین صوتی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، کلاستر دیجیتالیف دوربین ثبت وقایع، تریم داخلی چرمی، گرمکن صندلی ها جلو و… اشاره کرد.

۳.۴ امتیاز از ۱۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.