کراس اوور جدید Lynk & Co رونمایی شد

Lynk & Co 06

به تازگی نشان “Lynk & Co”، به عنوان زیر مجموعه «جیلی» و تولیدکننده خودروهای لوکس، مدل ۰۶ را رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

با وجود این که از زمان حضور مدل ۰۵ تنها یک ماه می گذرد، کمپانی Lynk & Co مدل ۰۶ را به بازار آورده است. این پنجمین مدل از سری محصولات پریمیوم Lynk & Co است که در رده کراس اوور های کوچک یا کامپکت قرار می گیرد. در واقع، این نشان رده های پرطرف دار بازار را به خوبی شناسایی کرده و برای هر کدام محصولی عرضه کرده است. برای مثال، مدل ۰۱ یک کراس اوور هوشمند بود و مدل ۰۲ یک کراس اوور متوسط و مناسب ارزیابی می شد. مدل ۰۳ این نشان تبدیل به پرچم دار فروش این برند شد و مدل ۰۵ به عنوان کراس اوور کوپه و پرسرعت این برند شناخته می شود. حالا Lynk & Co مدل ۰۶ را معرفی کرده که یک کراس اوور کامپکت کوپه است و ظاهری جوان پسند و اسپرت دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
Lynk & Co 06

توجه داشته باشید که نشان Lynk & Co یکی از بهترین نشان های چین در بحث کیفیت است و روز به روز بحث حضور آن در آمریکا و اروپا در مدل های مختلف جدی تر می شود. طراحی های این برند به قدری مدرن است که گاه دیده ایم کمپانی های چینی از این برند الگوبرداری می کنند. برای مثال، چری eQ5 کاملاً سبک طراحی این برند را در بدنه دارد. مدل ۰۶ براساس پلتفرم BMA ساخته شده که همان پلتفرمی است که در جیلی ICON دیده می شد، اما تفاوت های ساختاری زیادی را در این مدل می پذیرد.

Lynk & Co 06

به عنوان یک کراس اوور جمع و جور، طراحی به خوبی با حفظ المان های اساسی در طراحی انجام شده و مثل دیگر مدل های Lynk & Co در این مدل هم طراحی مدرن و خوبی را می بینیم. طراحی مدل ۰۶ با سبکی متفاوت و آوانگارد انجام شده و ضمن نوآوری و سنت شکنی، زیبایی در این خودرو دیده می شود. در نمای جلوی این خودرو چراغ ها شبیه به «پورشه» طراحی شده اند، اما تفاوت در جزییات دیده می شود. جلوپنجره کشیده و باریک در زیر چراغ ها قرار گرفته که زمینه مشکی رنگ دارد با نواری نارنجی رنگ، که در دیگر قطعات نیز دیده می شود و حس اسپرت بودن بیش تری را در این خودرو به وجود آورده است. در کنار خودرو خطوط عمیقی دیده نمی شود، اما در نهایت سادگی تحدب خاصی در قطعات وجود دارد که این خودرو را پهن تر کرده است. تلفیق رنگ نقره ای و مشکی به همراه رنگ نارنجی تلفیق رنگ ها در کنار را حفظ کرده است. بال عقب ادامه دهنده سقف منحنی شده و در عقب هم سبک مدرن Lynk & Co را می بینیم. چراغ های عقب تمام ال ای دی و با زمینه مشکی به صورت کشیده و به هم پیوسته طراحی شده اند و دو خروجی گرد اگزوز در دو طرف دیفیوزر بزرگ این خودرو دیده می شود.

Lynk & Co 06

طراحی داخلی، الگوهای کلی مدل های قبلی Lynk & Co را دنبال می کند، اما تفاوت هایی دیده می شود. برای مثال، ترکیب های رنگ جدید را در قطعات داخلی این خودرو می بینیم که در مدل های قبلی دیده نمی شد. سبک طراحی داخلی مدل ۰۶ به گونه ای است که در این کراس اوور کامپکت حداکثر فضای داخلی را داشته باشیم و از این نظر از دیگر رقبا جلوتر است. از نظر امکانات و آپشن نیز این خودرو در سطح بالایی از تکنولوژی قرار دارد و در کامل ترین نسخه امکانات زیر را در Lynk & Co مدل ۰۶ داریم:

صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی
جلوآمپر دیجیتال
ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
سقف شیشه ای
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
و…
Lynk & Co 06

این خودرو با ۴۳۴۰ میلی متر طول، ۱۸۲۰ میلی متر عرض و ۱۶۲۵ میلی متر ارتفاع در رده کراس اوورهای کامپکت قرار دارد و فاصله محوری این خودرو ۲۶۴۰ میلی متر است. برای Lynk & Co دو پیشرانه بنزینی و هیبرید در نظر گرفته شده است. پیشرانه ۱٫۵ لیتر ۳ سیلندر توربو با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور که نیروی این پیشرانه توسط جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. در مدل هیبرید همین پیشرانه به همراه موتور برقی مورد استفاده قرار می گیرد که به مراتب عملکرد بهتری را ارائه می دهد. بنا بر اطلاعات منتشرشده از سوی کمپانی Lynk & Co، مدل ۰۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴٫۸ لیتر مصرف بنزین دارد و تنها با استفاده از برق قادر به پیمایش مسافت ۵۵ کیلومتر است. این خودرو ۱۲۰ هزار یوان، نزدیک به ۱۷ هزار دلار، قیمت گذاری شده و به زودی به بازار چین خواهد آمد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.