پیکاپ مزدا BT-50 رونمایی شد

مزدا BT-50

هفته پیش بود که «مزدا» پیش‌نمایشی از پیکاپ “BT-50” منتشر کرد و حالا به صورت رسمی از سومین نسل این پیکاپ پرده برداشته است.

مدیران 777 مدیران 777

در طراحی این خودرو الگوهای طراحی محصولات جدید مزدا تحت طراحی Kodo دیده می شود. در طراحی نمای جلو چراغ هایی‌ را با طراحی همیشگی مزدا می بینیم. چراغ هایی که مشابه آن ها در مدل CX-5 و دیگر مدل های مزدا دیده می شود. جلوپنجره بزرگ و به صورت شش ضلعی طراحی شده و خطوط کرومی افقی در زمینه مشکی زیبایی خاصی را در این خودرو به وجود آورده است. می توان گفت طراحی نمای جلوی این پیکاپ از دیگر پیکاپ های بازار قوی تر و زیباتر است، اما باقی عناصر طراحی در نماهای عقب و کناری این خودرو بسیار شبیه به دیگر پیکاپ های بازار است و نکته خاصی در آن دیده نمی شود. این نکته در طراحی عقب این خودرو بیش تر به چشم می خورد، جایی که چراغ های جدید و ساده جایگزین چراغ های قبلی مدل BT-50 شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
مزدا BT-50

عمده تغییرات را در داخل این خودرو می بینیم. با امکاناتی مثل فرمان اسپرت، سه بلندگوی قوی و صفحه نمایش بزرگ لمسی به نظر می رسد با سطح خوبی از آپشن رو به رو هستیم. همچنین استفاده از چرم در صندلی ها، رودری ها و قطعات دیگر زیبایی خوبی را به طراحی داخلی این خودرو داده است.

مزدا BT-50

برخلاف نسل قبل BT-50 که مزدا از موتور فورد رنجر استفاده کرده بود، این بار مزدا با ایسوزو همکاری کرده است و موتور دی مَکس ایسوزو زیر کاپوت پیکاپ جدید مزدا قرار گرفته است. موتور ۳ لیتری دیزل که نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر را عرضه می کند. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان مصرف و مشخصات فنی این پیشرانه مشخص نیست، اما اطلاعات منتشرشده بیان می کند که مزدا BT-50 توان کشیدن وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم و قابلیت جابه‌جایی بار تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را دارد.

مزدا BT-50

امکانات ایمنی این خودرو شامل کروزکنترل تطبیق پذیر، ترمز اضطراری، دستیار رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور و سنسور ترافیک عقب به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد. هنوز اطلاعاتی در مورد امکانات این خودرو منتشر نشده است اما انتظار می رود این خودرو اواخر امسال وارد بازار شود و با طراحی جدید احتمالاً از نسل قبلی موفق تر ظاهر خواهد شد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.