نسخه جدید پیکاپ ریچ معرفی شد + تصاویر

پیکاپ برقی ریچ

کمپانی «دانگ فنگ» با همکاری «نیسان» به تازگی تولید نسخه برقی «ریچ» را در چین آغاز کرده است که این پیکاپ در نسخه پایه قیمت ۳۰۰ هزار یوانی را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گرچه این خودرو در کمپانی با نام «ژنگژو – نیسان» (کمپانی مشترک نیسان و دانگ فنگ) ساخته شده است و براساس پیکاپ «ناوارا»ی نیسان طراحی شده اما روی آن نشان دانگ فنگ قرار می گیرد. در ظاهر این خودرو همان طراحی را می بینیم که در نسخه بنزینی و دیزلی این خودرو دیده می شد. البته تفاوت های اندکی هم دیده می شود. برای مثال، جلوپنجره این خودرو با همان طرح شش ضلعی اما به صورت بسته طراحی شده است و در قسمت های مختلف، مثل حاشیه مه شکن ها و رینگ ها، رنگ آبی را می بینیم که نشان می دهد این محصول یک خودروی تمام الکتریکی است. ریچ برقی با طول ۵۲۹۰ میلی متر، عرض ۱۸۵۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۹۰ میلی متر در ره پیکاپ های نسبتاً بزرگ قرار می گیرد. همچنین فاصله محوری این خودرو ۳۱۵۰ میلی متر است. قسمت بار ریچ برقی با ابعاد ۱۵۱۰،۱۵۶۲ و ۴۷۵ میلی متر فضای قابل قبولی دارد.

پیکاپ برقی ریچ

در نمای عقب، چراغ های برجسته، کشیده و عمودی را داریم. سپر عقب با قطعات پلاستیک و کرومی طراحی شده و لایه بندی در طراحی عقب به خوبی رعایت شده است. به طور کلی از نظر طراحی با پیکاپی طرف هستیم که در نماهای کنار و عقب طراحی ساده تری را نسبت به نمای جلو ارائه می دهد و الگوهای طراحی آن به وضوح سبک نیسان ناوارا را دنبال می کند.

در طراحی داخلی هم تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ریچ جدید مشاهده نمی شود و همان طراحی داخلی ساده را با رنگ زمینه مشکی داریم. البته مثل طراحی بیرونی خودرو در داخل هم خطوطی آبی رنگ می بینیم که این خودرو را به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی متمایز می کند. یک صفحه نمایش لمسی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایش دیگری در جلوآمپر، اطلاعات سفر و خودرو را به راننده نشان می دهد. در داخل ریچ برقی امکانات نسبتاً مدرن دیده می شود و این پیکاپ با امکاناتی استاندارد نظیر دوربین های عقب و جلو، دوربین ۳۶۰، کروزکنترل و… در رده بالایی قرار می گیرد.

پیکاپ برقی ریچ

پیشرانه برقی در ریچ، توان تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با توجه به سیستم چهارچرخ محرک در این خودرو و گشتاور بالا در موتور برقی می توان حدس زد ریچ برقی عملکرد خوبی را ارائه دهد. پکیج باتری های این خودرو با توان ۶۷٫۹ کیلووات ساعتی با هر بار شارژ کامل می تواند انرژی لازم برای پیمایش ۴۰۳ کیلومتر را برای این پیکاپ تأمین کند.

نام ریچ در بازار ایران هم شناخته شده است و این نام را در پیکاپ های «سایپا» دیده بودیم، اما نسخه هایی که حالا در بازار چین رونمایی و تولید می شوند بسیار از آن چه ما از این برند دیده بودیم زیباتر و مدرن تر هستند. باید دید آیا پیکاپ ریچ با مدل های جدیدتر پا به ایران خواهد گذاشت یا خیر.

پیکاپ برقی ریچ

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.