معرفی مازارتی گیبلی و کواتروپورته تروفئو با پیشرانه فراری

مازارتی گیبلی

شرکت «مازراتی» از دو مدل محبوب خود یعنی «کواتروپورته» و «گیبلی» در تریم قدرتی «تروفئو» رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
مازارتی گیبلی

مازراتی با معرفی گیبلی هیبرید در ماه گذشته، عزم خود برای به روزرسانی خانواده این خودرو را به نمایش گذاشت. اکنون سدان گیبلی در تریم جدید تروفئو با پیشرانه قدرتمند «فراری» رونمایی شده است. به همراه گیبلی، مدل کواتروپورته نیز در تریم تروفئو معرفی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی

مازارتی گیبلی

همانند شاسی بلند «لوانته تروفئو»، دو مدل جدید گیبلی و کواتروپورته نیز از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو ساخت فراری بهره می برند. این پیشرانه قدرتمند، ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. هر دو مدل گیبلی و کواتروپورته تروفئو دارای بیشینه سرعت قابل تحسین ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت هستند.

مازارتی گیبلی

بدین ترتیب، تریم های تروفئو گیبلی و کواتروپورته به سریع ترین سدان های تاریخ مازراتی تبدیل شدند. گیبلی تروفئو با بهره گیری از وزن کم تر نسبت به کواتروپورته، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ۰٫۲ ثانیه سریع تر و در مدت زمان ۴٫۳ ثانیه انجام می دهد.

مازارتی گیبلی

با وجود این که شاسی بلند لوانته تروفئو تنها در نسخه دودیفرانسیل به بازار عرضه شد، اما در دو سدان جدید مازراتی از سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب به همراه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده شده است. در تمامی مدل های تروفئو، انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه خودکار ZF انجام می گیرد.

افزون بر پیشرانه قدرتمند فراری، وجوه تمایز ظاهری همچون جلوپنجره به روزرسانی شده، گرافیک جدید چراغ های عقب و رنگ قرمز در بدنه خودروها دیده می شود. در مدل گیبلی تروفئو، کاپوت جدیدی با دو ورودی هوا نصب شده تا خنک کاری پیشرانه راحت تر صورت گیرد. هر دو سدان مازراتی در حالت استاندارد از رینگ های ۲۱ اینچی بهره می برند، اما شاسی بلند لوانته با رینگ های ۲۲ اینچی نیز قابل سفارش است.

کابین

مازارتی گیبلی

درون کابین خودروها نیز، همانند بدنه، تغییراتی به منظور متمایز ساختن تریم تروفئو با سایر مدل ها ایجاد شده است. بزرگ ترین تغییر، نصب نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی به جای نمایشگر ۸٫۴ اینچی قبلی است. افزون بر این، پوشش مخصوص آلکانتارا نیز برای صندلی ها درنظر گرفته شده است.

مازارتی گیبلی

به گفته مسئولان شرکت فراری، قرارداد همکاری بین این شرکت و مازراتی برای تولید پیشرانه، پس از اتمام دیگر تمدید نخواهد شد. بدین ترتیب، آخرین مازراتی تولید شده با پیشرانه فراری بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ از خط تولید خارج می شود. طبق نقشه راه شرکت مازراتی، مدل جدید کواتروپورته در سال ۲۰۲۲ معرفی می شود. این خودرو سرانجام در سال ۲۰۲۴ با مدل جدیدی جایگزین می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.