معرفی فورد اکو اسپرت اکتیو مدل 2021

فورد اکو اسپرت اکتیو مدل 2021

هفته گذشته بود که «فورد» تصاویر نسخه «اکو اسپرت اکتیو» را منتشر کرد و حالا این کمپانی به صورت رسمی از این محصول پرده برداشته و مشخصات فنی آن نیز را منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکنون نسخه اکو اسپرت اکتیو در کنار مدل های «فیستا» و «فوکس»، خط کوچک ترین کراس اوورهای فورد را کامل می کنند. فورد با رونمایی از این نسخه خواسته ظاهری مدرن تر به CUV کوچک خود بدهد و بازار خوب این نوع خودروها را حفظ کند. این نسخه از نظر ارتفاع کمی بالاتر از نسخه معمولی قرار می گیرد و در کناره ها فلاپ های مشکی رنگ ظاهر این کراس اوور کوچک را اسپرت تر از نسخه معمولی کرده است. تغییرات قابل توجهی هم در شاسی، سیستم تعلیق و دیفرانسیل این خودرو داریم که براساس ادعای تیم مهندسی فورد، در این خودرو ارتقای کیفیت رانندگی به خوبی حس می شود.

مدیران 777 مدیران 777

رینگ های ۱۷ اینچی طراحی جدیدی در نسخه اکو اسپرت دارند که تلفیق رنگ نقره ای و مشکی باعث می شود جلوه خاصی را در رینگ ها داشته باشیم. همچنین درون کابین روکش چرم جدید و با کیفیت بالاتر را داریم. از نظر امکانات به عنوان یک خودروی اقتصادی، فورد اکتیو در رده بالایی قرار می گیرد، چراکه امکاناتی مثل کروزکنترل، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، گرم کن آینه های کناری و… در این خودرو دیده می شود.

فورد اکو اسپرت اکتیو مدل 2021

این خودرو به صورت اختصاصی برای بازار اروپا طراحی شده و قرار است در کارخانه فورد در رومانی در کنار مدل های «پوما» و «پوما ST» تولید شود. زیر کاپوت این کراس اوور کوچک یک پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ اکوبوست قرار دارد که توان تولید حداکثر قدرت ۱۲۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ های جلو توسط جعبه دنده دستی ۶ سرعته دستی انجام می شود و جعبه دنده اتوماتیکی برای این نسخه معرفی نشده است.

اما جالب ترین نکته در مورد این خودرو این است که فورد اکتیو به عنوان یک کراس اوور کوچک و اقتصادی شناخته می شود و در بازاری که بیش تر مشتریان به دنبال کراس اوورها هستند قیمت حرف اول را می زند. کمپانی قیمت این نسخه را ۲۱۱۰۰ یورو اعلام کرده است و این یعنی شما می توانید با همین مبلغ نسخه کامل مدل پوما را خریداری کنید. اما فورد برای خرید اولیه به مناسبت تولید این خودرو تخفیف خوبی را برای اکتیو اکو اسپرت در نظر گرفته و مشتریان می توانند با پرداخت تنها ۱۵۲۵۰ یورو این خودرو را خریداری کنند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱- مشخصات فنی فورد اکو اسپرت اکتیو مدل ۲۰۲۱ چیست؟

زیر کاپوت این کراس اوور کوچک یک پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ اکوبوست قرار دارد که توان تولید حداکثر قدرت ۱۲۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ های جلو توسط جعبه دنده دستی ۶ سرعته دستی انجام می شود.

۲- فورد اکو اسپرت اکتیو مدل ۲۰۲۱ چه آپشن ها و امکاناتی دارد؟

امکاناتی مثل رینگ های ۱۷ اینچی، روکش چرم جدید، کروزکنترل، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، گرم کن آینه های کناری و… در این خودرو دیده می شود.

۳- فورد اکو اسپرت اکتیو چه قیمتی دارد؟

کمپانی قیمت این نسخه را ۲۱۱۰۰ یورو اعلام کرده است، اما فورد برای خرید اولیه به مناسبت تولید این خودرو تخفیف خوبی را برای اکتیو اکو اسپرت در نظر گرفته و مشتریان می توانند با پرداخت تنها ۱۵۲۵۰ یورو این خودرو را خریداری کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.