شلبی GT500 دراگون اسنیک و وانت F-150 سوپر اسنیک معرفی شدند

شلبی GT500
شرکت «شلبی» دو مدل جدید برای نمایشگاه سما رونمایی کرد. یکی از این دو خودرو، «شلبی GT500» است که بار دیگر توسط این شرکت تقویت شده است. پیشرانه ۵٫۲ لیتری سوپرشارژ ۸ سیلندر GT500 در حالت استاندارد دارای ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور است. نام خودروی جدید شلبی «دراگون اسنیک» (Dragon Snake) است.
شلبی GT500
نام این خودرو از نسخه ای مخصوص از شلبی کبرا در دهه ۶۰ میلادی گرفته شده است. بنابر گفته شرکت شلبی امریکن، قدرت دراگون اسنیک جدید به لطف سوپرشارژر تقویت شده به بیش از ۸۰۰ اسب بخار رسید است. جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک این خودرو بهبود یافته است. سیستم تعلیق، فنرها و میل موج گیر به منظور دست یابی به بیش ترین چسبندگی و سرعت گیری در مسیر مستقیم، تقویت شده اند.
شلبی GT500
شلبی GT500 دراگون اسنیک به لطف استفاده از مواد سبک وزن و گران قیمت، وزن کم تری دارد. با نگاه بر جزئیاتی همچون سپر فیبرکربنی با قفل کاپوت مخصوص، باله عقب استایل درگ فیبرکربنی، رینگ های یک تکه آلومینیومی با لاستیک های مخصوص و رنگ بندی خاص بدنه می دانیم که با یک نسخه قدرتی از GT500 رو به رو هستیم. کیت بدنه پهن نیز به عنوان آپشن موجود است. پلاک شماره ساخت خودرو و پوشش چرمی مخصوص از جمله ویژگی های کابین هستند.


شلبی سوپر اسنیک F-150
شلبی سوپر اسنیک F-150
دومین مدل شلبی، «وانت سوپر اسنیک F-150» با ۷۵۵ اسب بخار قدرت است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژ بهره می برد. سیستم فنربندی کویل اور با ارتفاع کم تر، کیت آیرودینامیکی مخصوص، رینگ های ۲۲ اینچی با لاستیک های نیمه اسلیک مخصوص و سیستم ترمز تقویت شده از جمله تغییرات دیگر هستند.
شلبی سوپر اسنیک F-150
این خودرو بر پایه مدل دودَر فورد F-150 تولید شده و به خودروهای عضلانی دهه ۶۰ میلادی ادای احترام کرده است. هدف شلبی از توسعه این خودرو، معرفی وانتی قدرتمندتر از تمامی مدل های دیگر بوده است.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.