شاسی بلند جدید هاوال با نام سگ بزرگ رونمایی شد!

هاوال بیگ داگ

شرکت چینی «هاوال» به تازگی از شاسی بلند جدید خود با نامی عجیب رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نام شرکت هاوال برای ما ایرانی ها آشناست. این شرکت با چند مدل کراس اوور و شاسی بلند مختلف به بازار کشورمان وارد شد. حال معرفی محصول جدید این شرکت نشان از پیشرفت قابل توجه هاوال در سال های گذشته دارد. نکته جالب در معرفی شاسی بلند هاوال، انتخاب نام “DaGou” برای آن در بازار چین است. این نام در زبان چینی معادل کلمه “Big Dog” یا سگ بزرگ در زبان انگلیسی است.

هاوال بیگ داگ

بنابر گزارش های رسمی، نام این خودرو پس از نظرسنجی از مشتریان و طرف داران هاوال در چین انتخاب شده است. همان طور که از نام هاوال سگ بزرگ مشخص است، این شاسی بلند نسبت به سایر مدل های هاوال از ابعاد و طراحی متفاوتی بهره می برد. در بحث طراحی، یکی از بحث برانگیزترین موضوع ها ظاهر جعبه ای هاوال Big Dog است که به نسل جدید فورد برانکو، که هنوز معرفی نشده، شباهت بسیار دارد!

هاوال بیگ داگ

با توجه به کارنامه ضعیف چینی ها در بحث طراحی و کپی برداری از شرکت های بزرگ، این موضوع می تواند برای شرکت هاوال دردسرساز شود. در قسمت جلو از چراغ های دایره ای با قاب تیره استفاده شده و سپر تنومندی نصب شده است. در قسمت های مختلف بدنه از دورگلگیر و زه های پلاستیکی استفاده شده که ظاهر شاسی بلند هاوال را جذاب تر می کند.

هاوال بیگ داگ

از رینگ و لاستیک ها و محافظ زیرسپر هاوال بیگ داگ می توان تشخیص داد که این خودرو برای عبور از مسیرهای خارج جاده ای توسعه یافته است. در قسمت عقب نیز از چراغ Lشکل با گرافیک جذابی استفاده شده که به وسیله یک قاب افقی به یکدیگر متصل شده اند. از نظر ابعاد، هاوال بیگ داگ دارای ۴۶۲۰ میلی متر طول، ۱۸۹۰ میلی متر عرض، ۱۷۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله طولی بین محورهای آن ۲۷۳۸ میلی متر است. فاصله خودرو از سطح زمین نیز به عدد قابل توجه ۲۰۰ میلی متر می رسد.

کابین

هاوال بیگ داگ

در قسمت کابین خودرو با طراحی شوکه کننده ای روبه‌رو می شویم که پیش از این تنها در شاسی بلندهای آمریکایی و اروپایی شاهد آن بودیم. همانند تمامی خودروهای باکیفیت جهان، هاوال بیگ داگ از دو نمایشگر دیجیتالی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر استفاده کرده است. فرمان خودرو نیز با ابعاد بزرگ طراحی شده و با ابعاد بدنه تطابق دارد. انتخابگر دنده دایره ای، پد شارژ وایرلس، خروجی عمودی سیستم تهویه و دستگیره های بزرگ از جمله نکات قابل توجه کابین هستند.

ویژگی های فنی

بنابر گزارش های به دست آمده، دو پیشرانه برای شاسی بلند هاوال بیگ داگ عرضه می شود. اولی پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور و دیگری پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.