سوزوکی Across بر مبنای پلتفرم تویوتا Rav4 رونمایی شد

سوزوکی Across

پس از اعلام همکاری مشترک با «تویوتا»، اکنون شرکت «سوزوکی» از کراس اوور «اکراس» (Across) تولیدشده بر پایه پلتفرم «رافور» (RAV4) رونمایی کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

شرکت سوزوکی از کراس اوور جدید خود، اکراس، با ظاهری بسیار شبیه به تویوتا راوفور پرده برداری کرده است. سوزوکی اکراس در واقع همان تویوتا رافور پلاگین هیبریدی است که طراحی قسمت جلوی آن تغییراتی را تجربه کرده است. در قسمت جلو شاهد قرارگیری جلوپنجره جدیدی هستیم که ظاهر خودرو را تا حدودی متمایز می کند. فرم چراغ های LED نیز تغییر یافته و رینگ های آلومینیومی با سایز ۱۹ اینچ در زیر کراس اوور جدید سوزوکی قرار گرفته اند.

ویژگی های فنی

سوزوکی Across

پیشرانه سوزوکی اکراس با تویوتا رافور پلاگین هیبرید مشابه است. در نتیجه، زیر کاپوت خودرو یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر اتکینسون با ۱۸۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته که با دو موتور الکتریکی و بسته باتری ۱۸٫۱ کیلووات ساعتی هماهنگ شده است. موتور الکتریکی قرارگرفته در قسمت جلو ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که، قدرت موتور الکتریکی عقب به ۵۴ اسب بخار می رسد.

سوزوکی Across

با وجود این که قدرت ترکیبی تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی به ۳۰۲ اسب بخار می رسد، اما سوزوکی تاکنون قدرت ترکیبی اکراس را مشخص نکرده است. به گفته سوزوکی، شاسی بلند اکراس در حالت پاک ۷۵ کیلومتر مسافت طی می کند و میزان آلایندگی آن به ۲۲ گرم بر کیلومتر در چرخه WLTP می رسد. سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها از نوع هوشمند E-Four با قابلیت توزیع گشتاور است.

سوزوکی Across

در این سیستم به کمک سیستم مدیریت یکپارچه AWD، عملکرد قسمت های مختلفی همچون دریچه گاز، جعبه دنده و فرمان کنترل می شود. همچنین سیستم قادر است توزیع گشتاور بین چرخ های جلو و عقب را از مقدار ۱۰۰:۰۰ تا مقدار ۲۰:۸۰ تغییر دهد. سوزوکی اکراس از حالت تریل نیز بهره می برد که در مسیرهای لغزنده و خارج جاده ای، بهترین پایداری ممکن را به ارمغان می آورد. شایان ذکر است که دیفرانسیل خودرو از نوع لغزش محدود یا کلاچ دار است.

طراحی کابین

سوزوکی Across

کابین سوزوکی اکراس به جز طراحی فرمان، پنل تجهیزات و نشان ها، تفاوتی با تویوتا راوفور ندارد. نمایشگر سیستم سرگرمی ۹ اینچ است و از قابلیت های اپل کارپلی و اندروید اتو و MirrorLink پشتیبانی می کند.

سوزوکی Across

در بحث سیستم های ایمنی و کمک راننده نیز انتخاب های فراوانی موجود است. از مهم ترین این سیستم ها می توان به سیستم جلوگیری از تصادف، راهنمای ماندن در خط، رادار کروزکنترل فعال و هشدار خروج از پارک اشاره کرد.

عرضه سوزوکی اکراس در بازار اروپا از پاییز سال ۲۰۲۰ آغاز می شود و قیمت دقیق آن نیز در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.