سایک iM8 به عنوان یک مینی ون لوکس رونمایی شد

سایک iM8

در روزی که کمپانی «سایک» از محصولات برقی و جدیدش پرده برداشت، کانسپت “سایک iM8” هم، به عنوان الگوی جدیدی برای مینی ون های این کمپانی، معرفی شد.

مدیران 777 مدیران 777

مینی ون یا MPV جدید سایک ظاهر زیبا و مدرنی دارد. در نمای جلوی خودرو یک جلوپنجره بزرگ را می بینیم که با خطوط مورب بسیار شبیه به جلوپنجره های «لکسوس» است. در نگاه کلی می توان گفت سایک iM8 بی شباهت به لکسوس LM نیست، اما با در نظر گرفتن جزییات می بینیم که تفاوت های زیادی در طراحی این دو خودرو دیده می شود و طراحی در حد الهام گرفتن انجام شده و نه کپی برداری. البته به جز شباهت جلوپنجره به لکسوس LM، می توان گفت این خودرو بیش تر به «تویوتا آلفارد» شبیه است. چراغ جلو به صورت تمام ال ای دی طراحی شده و چراغ روز به صورت خطی در بالا قرار گرفته است. سپر خودرو در قسمت های کناری و پایینی، خطوط شکسته زیادی را دارد و با این خطوط چهره خودرو خشن تر و اسپرت تر شده است. طراحی نمای جلوی خودرو طوری انجام شده است که اگر نمای عقب و کنار خودرو را نبینید احساس می کنید با یک شاسی بلند بزرگ طرف هستید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
سایک iM8

در نمای کناری خودرو شیشه های دودی را می بینیم که با رنگ مشکی سقف هماهنگ شده اند. خطی از بالای گلگیر جلو امتداد می یابد و تا بالای گلگیر عقب ادامه پیدا می کند. در قسمت پایینی درها هم یک خط، برآمدگی را در آن قسمت ایجاد کرده است. در قسمت گلگیرها برآمدگی هایی با شکل دایره طوری طراحی شده که خودرو را پهن تر کرده است و احساس پایداری بیش تر را در طراحی القا می کند. در طراحی رینگ های سایک iM8 طرحی دیده می شود که بسیار جذاب است و در دیگر محصولات سایک ندیده بودیم.

سایک iM8

انتظار می رود سایک iM8 4722 میلی متر طول، ۱۸۳۵ میلی متر عرض و ۱۴۶۴ میلی متر ارتفاع داشته و فاصله محوری این مینی ون ۲۷۱۵ میلی متر باشد. و در رده مینی ون های لوکس و بیزینس قرار گیرد. هنوز اطلاعاتی در مورد طراحی داخلی این خودرو منتشر نشده است، اما به عنوان یک مینی ون لوکس باید سطح بالایی از آپشن ها و امکانات را در این خودرو ببینیم. پیشرانه این خودرو موتور ۴ سیلندر توربوشارژ خواهد بود که توان حداکثری ۱۷۳ اسب بخار را دارد و البته، طبق شنیده ها، احتمالاً نسخه پلاگین هیبرید هم از این مدل عرضه خواهد شد. انتظار می رود سایک iM8 در نیمه دوم امسال به صورت عمده تولید شود و قیمت پایه ۱۸۰ هزار یوان را داشته باشد. رقبای این خودرو در این کلاس، خودروهایی مثل گک ترامپچی GM8 و بیوک GL8 و دیگر مینی ون های این کلاس در بازار چین خواهند بود. با توجه به این که سایک در سال ۲۰۱۹ نسبت به بزرگان دیگر چین پیشرفت آرام تری داشت، اما حالا می بینیم این کمپانی با معرفی مدل های جدید برقی و کانسپت های جذاب، امسال را پرقدرت تر آغاز کرده است. باید دید با توجه به حضور خودروهای MG در ایران و سابقه خوب، از نظر رضایت و کیفیت نسبت به دیگر چینی ها، آیا محصول جدیدی از این کمپانی برای تولید در آینده به ایران خواهد آمد یا خیر.

سایک iM8

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.