تویوتا ونزا ۲۰۲۱ ، کراس اوور هیبرید تویوتا معرفی شد

تویوتا ونزا ۲۰۲۱

در خبرها آمده بود که «تویوتا» قصد دارد از دو محصول هیبرید جدید خود پرده بردارد و حالا «تویوتا ونزا ۲۰۲۱» به عنوان یک کراس اوور متوسط هیبرید به سبد محصولات این نشان اضافه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال ۲۰۱۵ قرار بود تویوتا از نسل جدید ونزا رونمایی کند، اما پروژه این مدل ادامه نیافت و اکنون پس از غیبت ۵ ساله تویوتا در سال ۲۰۲۰ از ونزا با پیشرانه هیبرید رونمایی کرده است. تویوتا ونزا ۲۰۲۱ به موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که به همراه باتری این خودرو که در زیر صندلی عقب قرار دارد، خروجی ۲۱۹ اسب بخار را ارائه می دهند. با این پیشرانه هیبریدی ونزا در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵٫۸ لیتر بنزین مصرف می کند و از این نظر، به عنوان یک کراس اوور، مصرف پایینی دارد. افزون بر این، تویوتا ونزا یک کراس اوور چهارچرخ محرک است و پکیج باتری ها نیرو را به چرخ های عقب خودرو منتقل می کنند. به این ترتیب، ما در عقب خودرو افزایش کشش و درنتیجه هندلینگ قابل قبول تری را در این خودرو می بینیم. به گفته کمپانی، این سیستم به صورت یکپارچه عمل می کند و براساس شرایط توزیع گشتاور در چرخ ها صورت می گیرد.

تویوتا ونزا ۲۰۲۱

در مورد طراحی بدنه تویوتا ونزا ۲۰۲۱ باید گفت که ونزای جدید طراحی مشابهی با تویوتا «هریِر» نسخه ژاپن دارد. در نمای جلو، جلوپنجره مشبک باریک را می بینیم که چراغ ها در امتداد آن به صورت باریک و کشیده طراحی شده اند. دو خط روی کاپوت برجستگی را روی آن به وجود آورده اند و ورودی هوا در گوشه ها و وسط سپر بزرگ طراحی شده اند و خطی کرومی دو چراغ جلو را به هم متصل کرده است. در مجموع می توان گفت طراحی جلوی خودرو با وجود سادگی، جزییات زیادی دارد. در قسمت زیر سپر قطعه ای پلاستیکی با رنگ مشکی قرار دارد که دور تا دور خودرو امتداد پیدا می کند. نوار کرومی حاشیه پنجره ها به خوبی با رینگ ها و خطوط کرومی عقب و جلو هماهنگ شده و برآمدگی در قسمت گلگیر تویوتا ونزا را عضلانی تر کرده است.

تویوتا ونزا ۲۰۲۱

سقف شیب دار به بال عقب منتهی می شود و چراغ های عقب، تمام ال ای دی و کشیده طراحی شده که نواری از ال ای دی دو چراغ را به هم متصل می کند. دو خروجی اگزوز در دو طرف سپر دیده می شود و خطی کرومی در حدفاصل سپر و قطعه مشکی پلاستیکی قرار گرفته که با دیگر المان های طراحی در تمام خودرو هماهنگ است. لازم به ذکر است که درِ صندوق تویوتا ونزا ۲۰۲۱ کاملاً اتوماتیک باز و بسته می شود و رینگ های ۱۸ و ۱۹ اینچی آلومینیومی برای مشتریان قابل سفارش هستند.

تویوتا ونزا ۲۰۲۱

در داخل با سطح بالایی از تکنولوژی مواجه هستیم. در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو در فول ترین نسخه با صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی در دسترس قرار می گیرد و جلو آمپر تمام دیجیتال، اطلاعات سفر و وضعیت خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد. از دیگر آپشن ها و امکاناتی که در کامل ترین نسخه این خودرو دیده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تویوتا ونزا ۲۰۲۱
ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
سنسور نقطه کور
نوربالای هوشمند
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
سقف شیشه ای
تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی پیشرفته JBL
گرم کن و سردکن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
و…
تویوتا ونزا ۲۰۲۱

در مورد دیگر ویژگی های فنی تویوتا ونزا ۲۰۲۱ می توان به سیستم تعلیق چنداتصاله آن اشاره کرد که براساس پلتفرم جدید تویوتا، با نام TNGA-K، طراحی شده و بهترین عملکرد را در رانندگی در مسیرهای مختلف ارائه می دهد. همچنین تویوتا از متریالی در ساخت این خودرو استفاده کرده که کم ترین سر و صدا را از پیشرانه ونزا خواهید شنید. تویوتا ونزا تابستان به بازار می آید و در این رده بین راو۴ و هایلندر در سبد محصولات تویوتا قرار می گیرد. در مورد قیمت این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالاً در نسخه پایه این خودرو قیمتی کم تر از ۳۰ هزار دلار را خواهد داشت.

تویوتا ونزا ۲۰۲۱

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.