تویوتا از چهارمین نسل سینا رونمایی کرد

تویوتا سینا 2021

همزمان با رونمایی نسل جدید ونزا، «تویوتا» از نسل جدید مینی ون پرطرف دار خود یعنی تویوتا سینا (سی ینا) ۲۰۲۱ پرده برداشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو، که به تمامی در مرکز طراحی و مهندسی تویوتا در آمریکا طراحی شده است، طراحی کاملاً جدیدی را به خود گرفته و الگوی محصولات جدید نشان تویوتا را در خطوط طراحی دارد. این خودرو، همانند تویوتا ونزا، براساس پلتفرم جدید کمپانی با نام TNGA-K ساخته شده و طراحی جسورانه تری را نسبت به نسل قبل دارد. به گفته کمپانی، طراحی این خودرو تحت تأثیر شاسی بلندها و قطارهای سریع ژاپنی انجام شده و با خطوط جدید طراحی در کناره ها چهره سیِنا عضلانی تر و اسپرت تر شده است.

تویوتا سینا 2021

در نمای جلوی خودرو چراغ های کشیده را می بینیم که بالای آن ها قطعه ای کرومی قرار گرفته است. جلوپنجره باریک طراحی شده، اما بخش بزرگی از سپر را ادامه همین جلوپنجره به صورت مشبک و مشکی تشکیل داده است. ورودی های هوای کناری هم به صورت فرورفته و بزرگ طراحی شده و دو مه شکن کوچک در پایین آن ها قرار گرفته است. به طور کلی طراحی جلوی خودرو بیش تر شبیه به یک شاسی بلند است تا یک مینی ون و این باعث می شود ظاهر این خودرو جذاب تر از نسل پیشینش باشد.

تویوتا سینا 2021

در نمای کناری یک فرورفتگی در پایین درها تا بالای گلگیر عقب امتداد پیدا می کند و به چراغ های تمام ال ای دی عقب ختم می شود. طراحی چراغ های عقب به هیچ کدام از مدل های تویوتا شبیه نیست و شکل جدیدی دارد. نام مدل سینا در عقب و زیر نشان تویوتا دیده می شود و خط کرومی در قسمت زیرین با دیگر المان های طراحی کلی خودرو هماهنگ شده است. می توان گفت طراحی عقب خودرو، به نسبت نمای جلو، کمی عجیب و کاملاً جدید است. در نظر داشته باشید، نسخه XSE رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی را خواهند داشت و سپرهای اسپرت تر هم قابل سفارش هستند.

تویوتا سینا 2021

درون خودرو با سطح بسیار بالاتری از تکنولوژی نسبت به نسل قبل طرف هستیم. یک صفحه نمایش ۹ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و جلو آمپر هم به صورت تمام دیجیتال طراحی شده است. طراحی کنسول وسط به شکل پُل انجام شده و فضای قابل قبولی در قسمت زیرین قابل استفاده است. سیِنا در چهار تریم متفاوت با نام های LE، XLE، XSE و پلاتینیوم عرضه می شود که تصاویر نسخه با ظاهر اسپرت تر مربوط به مدل XSE است.

تویوتا سینا 2021

در این خودرو پیشرانه ۲٫۵ لیتری بنزینی در کنار ۲ باتری (در نسخه تمام چرخ محرک ۳ باتری) وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارند. پیشرانه مشابه آن چیزی است که در راو۴ هیبرید دیده می شد، با این تفاوت که این جا خروجی ۲۴۳ اسب بخار را داریم و مصرف هم ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد که برای یک مینی ون عدد خوبی است.

تویوتا سینا 2021

تویوتا سینا در کامل ترین نسخه به امکانات و آپشن های زیر مجهز است:

ترمز پارک برقی
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
تهویه اتوماتیک
هدآپ
سیستم صوتی حرفه ای
گرم کن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
و…
تویوتا سینا 2021

تویوتا سینا اواخر امسال به فروش خواهد رسید، اما هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است و با توجه با این که مدل قبلی با مدل ۲۰۲۰ با قیمت ۳۱۶۴۰ دلار به فروش می رسد، قطعاً مدل جدید و بهبودیافته تویوتا قیمتی بالاتر از این را خواهد داشت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.