بائوجون RC-5 در بازار چین معرفی شد

بائوجون RC-5

شرکت چینی «بائوجون»، که زیرمجموعه گروه “SAIC-GM-Wuling” تحت اختیار «جنرال موتورز» آمریکا قرار دارد، پیش نمایشی از سدان جدید “RC-5” را منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سال ۲۰۲۰ برای بائوجون سال پرکاری خواهد بود. این شرکت چینی معرفی ۶ محصول جدید را در برنامه کاری خود دارد، که لیفت بک RC-5 نیز در میان این محصولات دیده می شود. مدل مذکور جایگزین سدان ۶۳۰، که در سال ۲۰۱۱ به عنوان اولین محصول این برند معرفی شد، می شود. طراحی RC-5 از مدل RC-6 الهام گرفته و براساس زبان طراحی میان ستاره ای طراحی شده است. در قسمت جلو طراحی مشابهی را با سایر محصولات بائوجون شاهد هستیم. المان های طراحی این شرکت، همچون چراغ روز، کشیده و باریک هستند، همچنین جلوپنجره مشبک و چراغ های اصلی جای گرفته در قاب مستطیلی در قسمت جلو دیده می شوند.

بائوجون RC-5

از نمای کناری نیز شباهت فراوانی میان مدل جدید و مدل RC-6 دیده می شود، با این تفاوت که ارتفاع خودرو کم تر شده و طراحی چراغ های جلو و عقب تفاوت یافته است. تاکنون عکسی از کابین بائوجون RC-5 منتشر نشده است، اما احتمالاً درون کابین این خودرو دو نمایشگر عریض برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی نصب خواهد شد.

بائوجون RC-5

همچنین، بائوجون RC-5 از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری اینترنت اشیا (IOT) بهره خواهد برد. به گفته رسانه های خبری چینی، خودروی جدید بائوجون با ۴٫۶۵۰ میلی متر طول، ۱٫۸۰۶ میلی متر عرض، ۱٫۴۵۸ میلی متر ارتفاع و فاصله طولی بین محورهای ۲٫۷۰۰ میلی متر عرضه می شود. با بهره گیری از این ابعاد، بائوجون RC-5 با اشکودا اکتاویا در یک کلاس قرار می گیرد.

ویژگی های فنی بائوجون RC-5

دو انتخاب پیشرانه بنزینی برای این خودرو درنظر گرفته شده است. اولی پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که ۹۸ اسب بخار قدرت تولید می کند. دومین انتخاب، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۴۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. انتقال قدرت در حالت استاندارد به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته انجام می گیرد و جعبه دنده اتوماتیک نیز در آینده معرفی می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.