مقایسه جی ای سی امپو و فونیکس آریزو ۶ جی تی

مقایسه جی ای سی امپو و فونیکس آریزو ۶ جی تی
مقایسه جی ای سی امپو و فونیکس آریزو ۶ جی تی

در این محتوا به سراغ مقایسه دو سدان جدید و اسپرت بازار، جی ای سی امپو و آریزو ۶ جی تی، آمده ایم.

مدیران 777 مدیران 777

اگرچه تب شاسی بلند سواری روزبه‌روز در حال افزایش است و تقریباً اکثر شرکت ها سعی دارند سبد محصولات خود را لبریز از انواع کراس اوورهای کوچک و بزرگ کنند، اما در این بین، هنوز هستند کسانی که لذت سواری یک سدان اسپرت را به یک کراس اوور نه چندان کارآمد ترجیح می دهند. در این محتوا قصد داریم دو سدان کاملاً اسپرت چینی را از دو برند متفاوت، پیش روی یکدیگر قرار دهیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری دو خودرو

کار را با امپو آغاز می کنیم؛ ظاهر این خودرو کاملاً اسپرت طراحی شده و به همین دلیل است که می تواند پس از واردات، به راحتی نظر بسیاری از جوانان را به خود جلب کند و بازار خوبی در انتظارش باشد، اما این مورد قطعاً مستلزم شبکه خدمات رسانی درست و تعداد بالای واردات این خودروست.

در قسمت دماغه خودرو با خطوط شکسته و زاویه‌دار روبه‌رو هستیم که می تواند به جذابیت و اسپرتی بودن خودرو بیافزاید. از طرفی دیگر، فرم جلوپنجره، سپر جلو و چراغ ها بسیار با یکدیگر هماهنگ هستند و در مجموع، چهره ای خشن را برای امپو پدید آورده اند. در بخش عقب طراحی شسته و رفته ای را شاهدیم که خوشبختانه چراغ ها به زور به یکدیگر نچسبیده اند و طراحی کلی نمای عقب ما را به یاد محصولات لکسوس و هوندا می اندازد.

اما آریزو ۶ جی تی؛ خودروی جدید شرکت مدیران خودرو، که به زودی تحت برند فونیکس در بازار ایران عرضه خواهد شد، در بازار چین و برخی دیگر از بازارهای صادراتی چری، نام آریزو ۵ جی تی (Arrizo 5 GT) و اومودا S5 (این نام در بازار روسیه مورد استفاده قرار می گیرد) را دارد. در واقع، این خودرو فیس لیفتی از آریزو ۶ پرو (آریزو ۵ پلاس در چین) است و با ارتقای فنی چشم‌گیری نسبت به آریزو ۶ پرو به بازار می آید. 

در آریزو ۶ جی تی شاهد تغییرات عمده و چشم‌گیر در نمای جلوی خودرو هستیم، جایی که جلوپنجره ساده نسخه پرو جای خود را به جلوپنجره Xشکل مشابه سبک طراحی لکسوس و تویوتا کمری داده است و چراغ ها نیز با تبعیت از همین سبک، حالتی باریک و خشمگین به خود گرفته اند. دی لایت های Lشکل را هم باید مهر تأیید نهایی برای نگاه طراحان چری به محصولات لکسوس دانست.

در بخش عقب خروجی های دوبل اگزوز در دو طرف سپر خودنمایی می کنند و قالب چراغ ها همچنان به صورت به هم پیوسته با زمینه تیره هستند، اما برخی تغییرات گرافیکی در آن ها لحاظ شده است. بخش های دیگر این سدان جدید مدیران خودرویی ها نظیر سقف و ستون ها و درهای کناری نسبت به قبل عیناً دست نخورده حفظ شده اند.

طراحی نمای داخلی گک امپو و آریزو ۶ جی تی

جی ای سی امپو (گک امپو)
جی ای سی امپو (گک امپو)

با ورود به درون کابین امپو مجدداً با همان خطوط زرد رنگی که در طراحی بیرونی خودرو استفاده شده بود مواجه می شویم که نشان دهنده یک دست بودن تریم خودروست. جدا از حفظ الگوی تریم بیرونی، کابینی بسیار جذاب و اسپرت برای این خودرو در نظر گرفته شده که المان های مختلفش نشان دهنده این است که طراحی درست و اصولی این خودرو برای کمپانی جی ای سی (GAC) اهمیت ویژه ای داشته است.

فونیکس آریزو 6 GT
فونیکس آریزو ۶ GT

فونیکس آریزو ۶ GT در ایران با تریم قرمزرنگ عرضه می شود و این تریم به فضای داخلی خودرو حس و حال بسیار خوبی بخشیده است. قالب صندلی ها نیز در این نسخه تغییر کرده اند و کلیت داشبورد تقریباً همان چیزی است که پیش‌تر در تیگو ۸ پرو نیز دیده ایم.

امکانات ایمنی و رفاهی دو خودرو

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم امپو می توان به کلاستر دیجیتال، ترمز پارک برقی، نور بالا اتوماتیک، رادار تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، هشدار تصادف از جلو، کیت اگزوز، سیستم پایش فشار باید تایر (TPMS)، نورپردازی داخل کابین، دنده پشت فرمان، سیستم تهویه دوکاناله و… اشاره کرد.

فونیکس آریزو 6 GT
فونیکس آریزو ۶ GT

مانیتور و کلاستر یکپارچه، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژر وایرلس، سیستم فرمان پذیری صوتی، غربیلک فرمان جدید، گرم‌کن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات آریزو ۶ جی تی به حساب می آیند.

مشخصات فنی جی ای سی امپو و آریزو ۶ جی تی

جی ای سی امپو (گک امپو)
جی ای سی امپو (گک امپو)

برای یکی از جذاب ترین سدان های وارداتی حال حاضر، یعنی امپو، از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت استفاده شده که قادر است ۱۶۸ اسب بخار توان و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.  لازم به ذکر است که در موتور این خودرو هوای خروجی از توربوشارژ توسط سیستم Air to Water خنک می شود و به درون موتور راه می یابد.

از نکات نسبتاً مهم فنی این خودرو می توان به تغییر در برنامه ریزی و عملکرد خودرو هنگامی که در حالت اسپرت قرار می گیرد اشاره کرد. در صورت انتخاب چنین حالتی توسط راننده، در درجه اول کیت اگزوز خودرو فعال می شود و صدای اگزوز تغییر می کند، سپس برنامه ریزی موتور، گیربکس و فرمان کمکی برقی تغییر کرده و هماهنگی بیش‌تری میان آن ها را حس خواهیم کرد.

برای فونیکس آریزو ۶ GT از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. خودروی آریزو ۶ جی تی، طبق اعلام کارخانه، شتاب صفر تا صدی معادل با ۶.۷۸ ثانیه دارد و طبق ادعای کمپانی چری، عملکرد بهتری نسبت به هوندا سیویک و ترامپچی امپو ارائه می دهد.

سولات متداول

جی ای سی امپو چه مشخصاتی دارد؟

برای یکی از جذاب ترین سدان های وارداتی حال حاضر از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت استفاده شده که قادر است ۱۶۸ اسب بخار توان و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو تحویل دهد.  لازم به ذکر است که در موتور این خودرو هوای خروجی از توربوشارژ توسط سیستم Air to Water خنک می شود و به درون موتور راه می یابد.

آریزو ۶ جی تی چه مشخصاتی دارد؟

برای فونیکس آریزو ۶ GT از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر است و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. خودروی آریزو ۶ جی تی، طبق اعلام کارخانه، شتاب صفر تا صدی معادل با ۶.۷۸ ثانیه دارد و طبق ادعای کمپانی چری، عملکرد بهتری نسبت به هوندا سیویک و ترامپچی امپو ارائه می دهد.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.