مکمل های سوخت و شست و شو چه قابلیت هایی دارند؟

اکتان بوستر هیوندای کیا

در چند وقت اخیر شاهد هستیم که تبلیغات مربوط به اکتان بوسترها و مکمل های سوخت و مکمل های شست و شوی سیستم سوخت رسان خودروها به شدت افزایش پیدا کرده است. اما بدیهی است که استفاده بدون آگاهی از این مواد شیمیایی، می تواند آسیب های جدی را به قوای محرکه خودرو وارد کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از روابط عمومی شرکت «KTL»؛ بسیاری افراد تنها به دنبال این هستند که گران ترین مکمل سوخت و یا اکتان بوستر را برای خودروی خود تهیه کنند، اما هیچ گاه به این مسئله دقت نمی کنند که شاید آن محلول خاص اصلاً برای پیشرانه خودرویشان خوب و مناسب نباشد. از سویی، برخی دیگر اصلاً به تفاوت مکمل های سوختی توجه نمی کنند و بر این باورند که این محلول ها همگی یکسان بوده و باعث افزایش توان پیشرانه می شوند. در اصل مکمل های سوخت به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول که با افزایش اکتان بنزین باعث احتراق دیرتر و بهتر سوخت می شوند و تا حدی کیفیت عملیاتی بنزین استفاده شده را بالا می برند. دسته دوم مکمل هایی هستند که ناخالصی های سوخت مضر را از بنزین حذف می کنند و باعث می شوند ناخالصی ها و جرم های داخل ریل سوخت و موتور به حداقل برسند. به همین دلیل باید بدانیم که از چه نوع مکمل سوختی در خودروی مان استفاده می کنیم. بارها مشاهده شده که مالکان خودروهای لوکس به سراغ مکمل های بسیار باکیفیت و گران قیمتی رفته اند، اما پس از مدتی با مشکلات جدی در بخش پیشرانه و انتقال سوخت مواجه شده اند و هزینه های سنگینی را برای تعمیرات پرداخت کرده اند. دلیل این اتفاق هم استفاده بیش از حد از محلول های شست و شو به جای اکتان بوستر بوده و در برخی موارد این مسئله در مرسدس بنزها هم دیده شده است.

مدیران 777 مدیران 777

بنابراین در ابتدا پیشنهاد می کنیم که بدون کشف ماهیت فنی مکمل سوخت مورد نظر، به هیچ وجه آن را در باک خودرو نریزید. نکته بعدی این است که در خرید این گونه مکمل ها حتماً وبسایت رسمی عرضه کننده این محلول ها را بررسی کنید و از اصالت و اعتبار کالا اطمینان حاصل نمایید، زیرا در چند ماه گذشته بارها شاهد بوده ایم که مکمل های سوخت تقلبی آسیب های جدی را به ساختار فنی خودروها زده اند و در موارد بسیار به جای وجود محلول های بااصالت از تینر معمولی برای پر کردن قوطی های مکمل ها استفاده شده است.

نکته بعدی این که، پیش از خرید مکمل ها و اکتان بوسترها، ابتدا به وب سایت کمپانی سازنده خودروی خود بروید و ببینید که استفاده از چه محلولی برای خودروی شما مورد تأیید سازنده قرار گرفته است. برخلاف این که بسیاری برای این محلول ها رده بندی را در نظر نمی گیرند، اما باید بدانیم که مکمل های سوخت در سطوح کیفی مختلف و برای بخشی از خودروها ساخته می شوند و پیش از استفاده باید مشخص شود که چه خودرویی میزبان چنین محلول هایی است. همچنین سازندگان مکمل ها هم در وب سایت خود محلول های تخصصی را معرفی کرده اند که برای برخی خودروها و محصولات خودروسازان پیشنهاد می شود. از سویی دیگر، این روزها اکثر خودروسازان در بخش قطعات و لوازم جانبی خودروهایشان مکمل های سوخت اختصاصی را معرفی می کنند که عملکردی بهتری را با توجه به ساختار فنی خودروهایشان دارند و در شرایط کنونی، استفاده از این مکمل های مخصوص بازدهی و سلامت بیش تری را برای خودرو تضمین می کنند.

در کنار این که امروز می توان برای بسیاری از خودروها مکمل های سوخت تخصصی را از نمایندگی های رسمی تهیه کرد، شرکت “KTL“، به عنوان تنها نماینده رسمی «هیوندای» سواری در ایران، به تازگی عرضه مکمل های تخصصی محصولات این نشان کره ای را آغاز کرده است. نکته قابل توجه این است که مکمل های موجود در نمایندگی های “KTL” مطابق با استاندارد هیوندای هستند و تأییدیه هیوندای و اصالت کالا بر روی آن ها درج شده است. همچنین برای تمام محصولات هیوندای یک مکمل وجود ندارد و این کمپانی کره ای برای خودروهایی با ساختار MPi و GDi محلول های مختلف را توصیه کرده است. شرکت “KTL” مکمل های سوختی مخصوص خودروهای هیوندای را با تخفیف تابستانه در اختیار مشتریان قرار می دهد و از سویی، قیمت این مکمل های بااصالت به مراتب کم تر از بسیاری از محلول های ناشناخته موجود در بازار است. از این رو، مالکان انواع سواری های هیوندای می توانند با مراجعه به نمایندگی های هیوندای از مکمل های پیشنهادی کمپانی سازنده استفاده نمایند.

در حال حاضر، نام شرکت “KTL” به عنوان نماینده رسمی کمپانی هیوندای در وب سایت جهانی این خودروساز کره ای درج شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.