قیمت‌گذاری صحیح خودروی دست دوم

https://lh4.googleusercontent.com/cgaB4KS_WlnCwNWcX6KpzCwU-XAsx-VFB0jVbYWYwKAr2BWeCdgy9wI37YBDLY9WcNnAc1Q4EcNiI8LkA16-d2TjLT5x64kqFkMLd7zvdM0m-jwy7n-LoxAQwZAFh5NClKxuO6YE

افزایش بدون وقفه و بی‌منطق قیمت خودرو، بسیاری را بر خلاف میل‌شان و به ناچار سمت بازار دست دوم خودرو کشانده است. بازار خودروهای کارکرده در کشور ما چند سالی می‌شود که داغ‌تر از همیشه شده.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هر وقت صحبت از خودروهای دست دوم و کارکرده در میان باشد، تاثیرگذارترین نقش را در تعیین قیمت بازار خودرو، دلالان ایفا می‌کنند. خرید اینترنتی خودرو از سایت‌های معتبر، یکی از بهترین راه‌های خرید بهینه و حذف واسطه و دلالان در معاملات است. شاید در ابتدا مردم این شیوه خرید و فروش را چندان قابل اطمینان نمی‌دانستند، اما به مرور این نوع معامله هم جای خود را در جامعه باز کرد و رونق بیشتری گرفت. آنچه که در این روش معامله رخ می‌دهد، ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده است. اما این شیوه معامله هم قلق‌های خاص خودش را دارد تا با زیانی همراه نباشد. از آنجا که در اینگونه سایت‌ها محیطی فراهم است تا فروشنده قیمت دلخواهی برای خودروی خود اعلام کند، تشخیص قیمت صحیح خودرو و ارزش واقعی آن بسیار اهمیت دارد. یک خودروی کارکرده بایستی از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان قیمت صحیحی برای آن مشخص کرد و در نهایت به یک خرید مطمئن و رضایت‌بخش رسید.

مدیران 777 مدیران 777

برای کارشناسی قیمت خودروهای کارکرده چه باید کرد

برای انجام هر کاری باید به متخصص آن مراجعه کرد و به قول معروف، کار را باید به کاردانش سپرد. قیمت خودروهای دست دوم تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مدل خودرو، میزان کارکرد، عملکرد فنی و موتور، داشتن ضربه یا تصادف، تعویض قطعات و… همگی می‌توانند بازه قیمتی گسترده‌ای برای یک خودرو تشکیل دهند. بنابراین خرید خودرو و اطمینان از قیمت‌گذاری صحیح آن نیاز به تایید کارشناسان آموزش‌دیده این حوزه دارد. کارشناسان، خودروهای کارکرده و دست‌دوم را از جنبه‌های متفاوتی مورد بررسی قرار می‌دهند. کارشناسی رنگ و بدنه، کارشناسی فنی و موتور، کارشناسی آپشن و تجهیزات خودرو از مواردی‌ است که پیش از خرید خودرو حتما باید انجام شود.

۱. کارشناسی رنگ و بدنه

در این مورد بدنه خودرو به طور کامل بازدید شده و از سلامت سقف و ستون و شاسی خودرو اطمینان حاصل می‌شود. کارشناسی رنگ بدنه هم از آن موضوعاتی است که حتما باید توسط کارشناس رنگ خودرو و با تکنیک‌های خاص آن مورد بررسی قرار گیرد.

۲. کارشناسی فنی و موتور خودرو

موتور خودرو در واقع قلب تپنده آن است. بسیاری از اعضای خودرو به نحوی در یک سیستم هماهنگ برای عملکرد بی‌نقص موتور خودرو عمل می‌کند. اختلال در هر یک از این اجزا می‌تواند موجب بروز اختلالی در عملکرد صحیح اتومبیل شود. در خودروهای کارکرده از آنجا که قطعات مختلف طی سال‌ها استفاده مستهلک می‌شوند، اطمینان از سلامت موتور و سایر قطعات فنی خودرو از الزامات پیش از خرید است. اگر این مورد جدی گرفته نشود قطعا دردسر زیادی برای صاحب جدید خودرو ایجاد می‌کند.

۳. کارشناسی آپشن و تجهیزات خودرو

در هر سطحی از قیمت، خودروها به آپشن‌های متفاوتی مجهز هستند. بررسی عملکرد درست این آپشن‌ها و تجهیزات یا تخمین هزینه تعمیر در صورت وجود نقصی در آن‌ها، از دیگر مواردی‌ است که در کارشناسی خودروی کارکرده باید حتما به آن توجه شود.

بهترین راه برای قیمت‌گذاری خودروهای کارکرده چیست؟

پیش از کرونا و بعد از آن روند زندگی مردم تغییرات بسیاری کرد. پیش از شیوع این بیماری معمولا افرادی که از طریق سایت‌های خرید و فروش خودرو اقدام به خرید می‌کردند، یا با دانش خودشان و اعتماد به صحبت‌های فروشنده معامله را انجام می‌دادند یا با مراجعه به تعمیرگاه‌های مورد اطمینان‌شان از سلامت خودرو مطمئن می‌شدند. اما این مسئله در شهرهای بزرگ و پرترافیکی مانند تهران بسیار دردسرساز خواهد بود و در بسیاری از مواقع باعث می‌شود خریدار از این قضیه چشم‌پوشی کند. پس از شیوع کرونا این کار سخت‌تر شد و مراجعه به تعمیرگاه‌ها که معمولا مکان‌های پرترددی هستند، را با دشواری روبه‌رو کرد. در نتیجه باز هم احتمال خریدی نامطمئن و همراه با ضرر ناشی از قیمت‌گذاری غلط افزایش می‌یافت. اما راه حل جالبی برای این امر به کار گرفته شده است. سایت‌های معتبری همچون سایت کارنامه، امکان کارشناسی خودرو در محل را فراهم آورده‌اند. کارشناسان کارآزموده و مجرب در هر زمان و مکانی حاضر می‌شوند و با بررسی دقیق خودرو و ارائه فرم‌های تایید شده کارشناسی، به راحتی شما را از خریدی امن و رضایت بخش مطمئن می‌کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.