عجیب ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه شانگهای– قسمت اول

عجیب ترین خودروهای نمایشگاه شانگهای
عجیب ترین خودروهای نمایشگاه شانگهای

ویروس کرونا اگرچه منجر به لغو رویدادهای خودرویی Goodwood و ژنو شد، اما نتوانست از پس چینی ها برآید! نمایشگاه ۲۰۲۱ خودرو شانگهای با قدرت تمام در همین هفته گذشته برگزار شد و بسیاری از خودروهای مخصوص بازار چین و بعضاً بازار جهان در آن جا به نمایش در آمدند. کمپانی های غربی هم در این نمایشگاه حضور داشتند. مثلاً آئودی با A6 e-tron به شانگهای آمد، اما ما در این فهرست قصد پرداختن به خودروهای ساخت برندهای چینی را داریم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ما در این مقاله به بررسی عجیب ترین های نمایشگاه شانگهای می پردازیم. خودروهایی که در آینده نزدیک، احتمال ورود آن ها به بازار ایران هم وجود دارد. با ما همراه باشید.

ORA Lightning Cat– یک کپی ترکیبی از پورشه ۹۱۱ و تایکان

ORA Lightning Cat
ORA Lightning Cat

تصور کنید که روزی پورشه دست به ساخت یک بچه تایکان بزند و برای این منظور، از استایل ظاهری ۹۱۱ الگو بگیرد! حتا داشبورد این کانسپت هم بسیار شبیه به آن چه در کابین خودروهای پورشه می بینیم طراحی شده است. به خصوص، مدل کررا GT که این سبک از طراحی داخلی، بیش تر به آن شباهت دارد. مالک برند QRA، که کمپانی گریت وال است، ادعا کرده نسخه تولیدی این محصول با دو موتور الکتریکی، سیستم چهار چرخ محرک و شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه ای عرضه می گردد.

ام جی سایبرستر– رودستری متعلق به آینده

ام جی سایبرستر
ام جی سایبرستر

گویا این کانسپت با الهام از خودرو کلاسیک ام جی B رودستر ۱۹۶۰ طراحی شده است. یک اسپرت دونفره بدون سقف که می تواند بازار کنونی محصولات ام جی را از خودروهای خانوادگی به خودروهای جوان پسند تعمیم دهد. کمپانی سایک هیچ اطلاعاتی از مقدار اسب بخار تولیدی و ظرفیت باتری های آن منتشر نکرده است، اما مدعی شده که با یک بار شارژ توانایی پیمایش ۵۰۰ مایل مسافت را دارد و شتاب صفر تا صد آن هم کم تر از ۳.۰ ثانیه است. فضای داخلی با تمرکز بر موقعیت نشستن راننده طراحی شده و داشبورد Yشکل و چراغ های LED عقب هم به نوعی یادآور پرچم انگلستان هستند تا اشاره ای به رگ و ریشه اصلی این برند کرده باشند.

ORA Punk Cat– کانسپتی صلح آمیز که آغازگر جنگ چینی ها با فولکس واگن شد!

فولکس واگن ORA Punk Cat
فولکس واگن ORA Punk Cat

اگرچه شرکت پورشه واکنش خاصی به کپی برداری ORA از تایکان و ۹۱۱ نداشته است، اما دلیل نمی شود که فولکس واگن بابت مدل Punk Cat، که شباهتی انکارناپذیر به بیتل دارد، شاکی نشود! گریت وال نشان داد که رسماً به دوران کپی برداری های ناشیانه خودروسازان چینی رجعت کرده است. استایل اصطلاحاً رترو یا نوستالژیک این بیتل برقی چهاردر آسیایی، درون کابین با یک طراحی مینیمال همراه شده است که ما را به یاد اتاق های فانتزی دخترانه می اندازد! Punk Cat نهایتاً واکنش رسمی فولکس واگن را برانگیخت و طبق شنیده ها، وکیل های این کمپانی در چین در حال پیگیری قانونی و دفاع از حقوق خودروساز آلمانی هستند. 

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار   

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.