ویدیوی تولید آخرین پراید هاچ بک+آلبوم تصاویر

خط تولید سایپا 111

در ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۹، عوامل پایگاه خبری «اسب بخار» دوباره به خط تولید خانواده پراید (X100) در کارخانه تهران سایپا رفتند و از تولید آخرین پرایدهای هاچ بک گزارش ویدیویی را تهیه نمودند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ در این ویدیو نگاهی کوتاه به نحوه تولید سایپا ۱۱۱ می اندازیم و نکاتی را در مورد این هاچ بک ارزان قیمت مرور می کنیم. پراید هاچ بک یا همان سایپا ۱۱۱، دومین عضو سواری خانواده پراید است که در اردیبهشت ۱۳۹۹ از خط تولید این شرکت خارج شده و در حال حاضر تنها پراید ۱۳۱ در خط تولید سایپا مونتاژ می شود. به گفته مدیران سایپا، آخرین نسخه سواری پراید در اواخر تیر ۹۹ از خط تولید خارج خواهد شد و فعلا تولید این محصول برای پاسخ به تعهداتی است که در سال ۹۸ ایجاد گردیده است. با توجه به اطلاعات موجود و اخبار منتشر شده در اکثر رسانه ها، بیش از ۱۰ ماه است که سایپا پیش فروش جدیدی را برای خانواده سواری پراید نداشته است.

سایپا ۱۱۱ که نسخه فیس لیفت کیا پراید هاچ بک یا همان پراید نسیم به حساب می آید، اواخر دهه ۸۰ شمسی با نام «مروارید» و بر اساس پلفترم X100 به بازار معرفی شد. اما با عرضه خانواده سواری X100 به بازار کشور، پراید هاچ بک فیس لیفت با نام ۱۱۱ تجاری سازی شد. در آن زمان به خاطر اجباری نبودن امکاناتی نظیر کیسه هوا، ترمز ABS و…، سایپا ۱۱۱ با تیپ های مختلفی به بازار عرضه شد. اما بعدها با تغییر قوانین استاندارد، این خودرو تنها در نسخه ۱۱۱SE در خط تولید حضور داشت. مونتاژ و تولید نهایی پراید هاچ بک فیس لیفت در کارخانه سایپا-سیتروئن (سایپا کاشان سابق) انجام می شد. اما چند سال قبل خط تولید این خودرو به کارخانه تهران سایپا انتقال پیدا کرد و در نهایت آخرین پراید هاچ بک با مدل اردیبهشت ۱۳۹۹ در این خط تولید مونتاژ شد.

پایگاه خبری اسب بخار

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.