تولید تویوتا لندکروزر سری 70 با تغییرات جدید همچنان در سال 2022 ادامه می یابد

لندکروزر سری 70 مدل 2021
لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۱

تویوتا لندکروزر در مدت اخیر بسیار خبرساز بوده است، عمده دلیل آن هم به معرفی لندکروزر ۳۰۰ از سوی تویوتا بازمی گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

شاید شنیدن این خبر شگفت آور باشد، اما تویوتا همچنان به تولید لندکروزر سری ۷۰ ادامه می دهد! شاسی بلندی که اولین بار در سال ۱۹۸۴ معرفی شد. تویوتا نه تنها این مدل را روی خط تولید حفظ می کند، بلکه یک به روزرسانی جزئی هم در سال آینده بر روی آن اعمال خواهد کرد! این آپدیت برای بازار استرالیا در نظر گرفته شده است. همان جایی که همچنان افراد بسیاری برای سری ۷۰ سر و دست می شکنند. این اتاق از لندکروزر در حال حاضر در مدل پیکاپ، در دو نسخه تک و دو کابین قابل خریداری است. حال آن که، به طور همزمان مدل های استیشن واگن دودر و پنج‌در هم از آن به فروش می رسند. اما تویوتا لندکروزر سری ۷۰ به زودی، در ۱۲ ماه آینده، تغییرات مثبتی را تجربه خواهد کرد. مجله استرالیایی Motoring به نقل از نماینده محلی تویوتا در این کشور، گزارش داده که نسخه جدید سری ۷۰ در بخش های ایمنی و فضای بار با ارتقا همراه خواهد شد.

لندکروزر سری 70 مدل 2021
لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۱

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری ۷۰

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ در طول چرخه عمر ۳۷ ساله خود، بارها تحت به روزرسانی قرار گرفته است. آخرین تغییر ایجادشده در این خودرو به سال پیش بازمی گردد که یک مانیتور ۶.۱ اینچی لمسی و دو پورت شارژ USB به کابین خودرو اضافه شدند. کمی به عقب تر که بازگردیم، در سال ۲۰۱۶ یک موتور دیزلی پاک تر برای سازگاری با استانداردهای آلایندگی جدید، بر روی این خودرو قرار گرفت. حال آن که، سیستم کنترل کشش، کیسه هواهای کناری و تجهیزات الکترونیکی متنوع برای راننده نیز از دیگر آپشن های اضافه شده به سری ۷۰ بودند. در حال حاضر، تویوتا این محصول را با پیشرانه ۴.۵ لیتری توربو دیزل V8 به بازار استرالیا عرضه می کند. پیشرانه ای که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قدرت پیشرانه دیزلی توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد. مجله استرالیایی خاطر نشان کرده بعید است مدل ۲۰۲۲ از سری ۷۰ با پیشرانه دیزلی V6 تویین توربو معرفی شده برای لندکروزر ۳۰۰، وارد بازار شود. پیشرانه ای که قادر به تولید ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است و برای انتقال این نیرو از گیربکس ۱۰ سرعته استفاده می کند.

تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2021
تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۱

سرنوشت آینده تویوتا لندکروزر سری ۷۰

یکی دیگر از بازارهای مهم تویوتا لندکروزر سری ۷۰ بدون شک خاورمیانه است. جایی که هنوز مدل محبوب اف جی کروزر هم به فروش می رسد. با توجه به سرمایه گذاری تویوتا بر روی سری ۷۰ و به روزرسانی مداوم این خودرو می توان حدس زد که تا چند سال آینده همچنان باید شاهد فروش نسخه های صفرکیلومتر آن باشیم. البته تویوتا از سال ۲۰۱۳ به فکر طراحی جانشینی برای این خودرو افتاد، اما به نظر می رسد که فعلاً توسعه و ارتقای دائمی سری ۷۰ را ترجیح داده است. مشابه این اتفاق برای جَد سری ۷۰، یعنی سری ۴۰، هم افتاد. خودرویی که از دهه ۱۹۶۰ تا سال ۲۰۰۱ روی خط تولید بود! تویوتا هنوز زمان دقیقی برای معرفی نسخه به روزرسانی شده سری ۷۰ اعلام نکرده است.

تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2021
تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۱

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ در چه مدل هایی به فروش می رسد؟

این اتاق از لندکروزر در حال حاضر در مدل پیکاپ، در دو نسخه تک و دو کابین قابل خریداری است. حال آن که، به طور همزمان مدل های استیشن واگن دودر و پنج‌در هم از آن به فروش می رسند.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ چیست؟

در حال حاضر، تویوتا این محصول را با پیشرانه ۴.۵ لیتری توربو دیزل V8 به بازار استرالیا عرضه می کند. پیشرانه ای که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قدرت پیشرانه دیزلی توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهارچرخ خودرو منتقل می گردد.

مدل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ چه زمانی معرفی می شود؟

تویوتا هنوز زمان دقیقی برای معرفی نسخه به روزرسانی شده سری ۷۰ اعلام نکرده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.