گزارش اولیه از پایان نظرسنجی بهترین خودروهای ۹۷

گزارش اولیه از پایان نظرسنجی بهترین خودروهای 97
ظهر امروز (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) پایان نظرسنجی بهترین خودروهای ۹۷ اعلام شد و بالاخره نتایج نهایی جهت بررسی وضعیت صحت آرا به روی میز تحریریه آمد.

مدیران 777 مدیران 777

با پایان این نظرسنجی حواشی قابل پیش بینی آغاز شد که خبر از برخی دستکاری ها در آرای سایت اسب بخار می داد. در این میان برخی تیم تحریریه ی اسب بخار را متهم اصلی در دستکاری ها می دانستند که تها با کمی تفکر می توان به نقض چنین طرز فکری رسید. زیرا از روز ابتدایی نظرسنجی های اسب بخار، آمار آرای مردمی در دسترس عموم بوده و هر لحظه تغییر آن توسط مخاطبان و دنبال کنندگان قابل بررسی بوده است. لذا در صورتی که برنامه ی دستکاری آرا مد نظر بود، هیچگاه اجازه ی نمایش نتایج لحظه ای برای مخاطبان داده نمی شد. همچنین از سوی برگزارکنندگان چنین نظرسنجی هایی، تنها یک راه رایج برای دستکاری در نظرسنجی وجود دارد که آن هم از جانب هر شخصیت حقوقی قابل بررسی است.
قوانین شرکت در نظرسنجی های مجازی بدون کدکاربری، امکان درج رای را برای هر شناسه ی اینترنتی فراهم می سازد. حال برخی مالکان خودروهای ارزان قیمت برای بالا بردن آرای خود دست به تغییر IP آن هم به روش بسیار مبتدی زده اند و افزایش آرای خودروی خود را به صورت لحظه ای انجام داده اند. بر اساس گفت و گوهای انجام شده در گروه خودرویی مختلف و مدارک موجود، واضح است که برخی دارندگان خودرو از متغیرهای IP برای ثبت رای استفاده کرده اند. اما برخی دیگر از گروه های خودرویی با تبلیغات انجام شده در فضای مجازی آرای خود را بالا برده اند. به هر صورت با در نظرگیری تک تک IPهای ثبت شده در این نظرسنجی، فرمول رفتار عمومی شرکت کنندگان و گفت و گوهای انجام شده در گروه های خودرویی، پایگاه خبری اسب بخار موظف به ابطال برخی آرای غیر واقعی است.
لذا با توجه به قواعد « صحت اخبار » در رسانه ها، در صورتی که برای هر خودرو ۳ درصد و یا بیشتر از آن رای باطله دیده شود، نام خودرو از فهرست نتایح نهایی حذف خواهد شد.
بعد از اتمام بررسی نهایی، آمار کلی به همراه آرای باطله در هر بخش به گزارش عموم مخاطبان خواهد رسید. اما بر اساس بررسی های انجام شده تا به این لحظه، در آرای خودروهای زیر نشانه های ثبت آرای باطله نیز قطعی شده است:

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

– چری آریزو ۶
– ام وی ام ۱۱۰S
– رنو ال۹۰ (تندر پلاس) دنده ای
– برلیانس سری H200
– رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک
– زوتی آریو
– دانگ فنگ H30 کراس
– کیا سراتو آپشنال دنده ای
– لیفان ۸۲۰
– چانگان CS35
– کیا سراتو آپشنال اتوماتیک
– جک S5 اتوماتیک
– هایما S7 توربو

مجددا تاکید می شود، در صورتی که مجموع آرای یک خودروها را ۳ درصد و بیشتر از آن، آرای باطله تشکیل دهد، نام خودرو از رده بندی نهایی حذف خواهد شد. وجود نام خودرویی در فهرست فوق به معنی حذف آن از نتایج نهایی و نظرسنجی نیست و تنها در میان آرای این خودرو ها از ۱۴ رای به بالا آمار باطله یافت شده است. بازبینی آرا تنها برای احترام به حقوق شرکت کنندگان و مخاطبان اسب بخار است و این سختگیری به درخواست مخاطبان و فعالان این نظرسنجی اعمال شده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.