گزارش اسب بخار از بورس تهران/ زیان های متوالی خگستر را متوقف کرد

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ زیان های متوالی خگستر را متوقف کرد

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه امروز در حالی به کار خود پایان دادند که همچنان نمادهای این گروه در شیب نزولی قرار دارند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، امروز نماد «خگستر» نیز از سوی ناظر بازار متوقف و به جمع نمادهای متوقف شده این گروه اضافه شد. با این حال، حجم داد و ستد از نظر میزان عرضه و ارزش ریالی نسبت به روز گذشته بیش تر شد. اما در عین حال، چیزی در این گروه تغییری نکرد و باز هم تمام نمادهای حاضر با افت ارزش روزانه مواجه شدند و سهام داران آن ها نیز متضرر شدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این گروه طی داد و ستدهای صورت گرفته در ۱۸ هزار نوبت ۱۵۳ میلیون و ۶۰۱ هزار سهم به ارزش ۱۱۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان خرید و فروش شد که نشان از افزایش موج حمایتی در این گروه دارد، اما در عین حال، حمایت های صورت گرفته چاره ساز نشد و شاخص این گروه با افت همراه شد.

در این گروه در غیاب نمادهای شاخص ساز، «ختوقا» بیش ترین حجم عرضه را به خود اختصاص داد اما در پایان، این نماد افت  4.07 درصدی را تجربه کرد. همچنین در ۱۳ هزار نوبت نزدیک به ۱۱۹ میلیون سهم این نماد به ارزش ۵۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان خرید و فروش شد.

«خپارس» از دیگر نمادهای بالانشین این گروه بود که افت ۵ درصدی را تجربه کرد. «خبهمن»، «خمحرکه» و «خزامیا» نیز به ترتیب با افت های ۴٫۹۸، ۲٫۴۷ و ۴٫۹۶درصدی همراه شدند.

«ورنا» ۰٫۹۷، «خاهن» ۲٫۱۸، «ختور» ۰٫۲۴، «خاذین» ۰٫۱۱، «خاور» ۰٫۲۵، «خشرق» ۰٫۱۴، «خمهر» ۰٫۲۱، «خرینگ» ۰٫۳۵، «خوساز» ۰٫۰۹، «خکار» ۰٫۱۷، «خکمک» ۰٫۱۲، «خزر» ۰٫۲، «خمحور» ۰٫۰۵، «خنصیر» ۰٫۱۹، «خموتور» ۰٫۰۷، «ختراک» ۰٫۰۴ ، «خفنر» ۰٫۱۴، «خدیزل» ۴٫۹۳، «خلنت» ۰٫۰۶، «تشتاد» ۰٫۱۴، «خکرمان» ۱٫۰۵، «خفناور» ۰٫۴۹ و «خکاوه» ۰٫۱۴ درصد افت از دیگر نمادهای این گروه بودند که امروز نیز با افت همراه شدند. در این گروه تنها نماد مثبت «خعمرا» بود که در ۹۷ نوبت ۱  میلیون و ۷۰ هزار سهمش به ارزش ۱میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان خرید و فروش شد.

در این گروه همچنین نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «خگستر»، «خریخت»، «خچرخش» و «خپویش» از سوی ناظر بازار متوقف شده اند.

خودرویی های حاضر در بازار اوراق بهادار تهران در حالی همچنان به ریزش ارزش سهام خود ادامه می دهند که همچنان مشخص نیست چه زمانی این روند متوقف خواهد شد. در عین حال، برخی کارشناسان معتقد هستند سهام داران باید صبور باشند و اقدام به فروش سهام خود نکنند. اما از سوی دیگر، افت ارزش روزانه سهام این گروه و کاسته شدن از ارزش بازار آن نشان می دهد که باز هم در این گروه شاهد رفتارهای هیجانی هستیم.

براساس این گزارش، بازار سرمایه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل این بازار با بیش از ۲۹ هزار واحد صعود به کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بازگشت.

معامله‌گران این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۹۷ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، بانک پارسیان و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.