کیا نیرو 2022 شکار عکاسان شد

کیا نیرو 2022

پس از معرفی کانسپت “HabaNiro” در سال ۲۰۱۹ توسط «کیا»، اعلام شد که نسخه تولیدی از این کانسپت تولید خواهد شد و گویا این نسخه تولیدی همان «نیرو» مدل ۲۰۲۲ است.

مدیران 777 مدیران 777

البته در مقایسه با کانسپت ارائه شده در شیکاگو، نسل جدید نیرو تفاوت هایی خواهد داشت و بسیاری از المان های طراحی که در آن بزرگ نمایی داشتند حذف می شوند. همچنین تصاویر جاسوسی جدید به ما نشان می دهند که طراحی های درِ خودرو هم عادی تر شده و حالت پروانه ای که در کانسپت دیده می شد حذف شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
کیا نیرو 2022

این اولین بار است که تصاویر جاسوسی از نیرو جدید را می بیینم و همان طور که در تصاویر می بینید با پوشش استتاری سنگینی این خودرو را پوشانده اند. با وجود این که برچسب استتاری بسیار با دقت نصب شده اما به وضوح بسیاری از المان های طراحی کانسپت HabaNiro را در این خودرو می بینیم. البته این که نام این محصول نیرو باشد بسیار محتمل تر است.

نیرو جدید طراحی پنج‌در خود را حفظ می کند، با این تفاوت که تغییراتی را در ستون C می بینیم که باعث می شود ظاهری اسپرت تر در این کراس اوور داشته باشیم. نیروی ۲۰۲۲ یک کراس اوور کوپه نیست، اما شیب سقف و طراحی خاص در ستون C باعث می شود ظاهری اسپرت در این کراس اوور به وجود آید. در نسخه جدید نیرو فاصله محوری بلندتر شده است که این باعث می شود در اتاق فضای بیش تری را داشته باشیم. همچنین با بیش تر شدن فاصله محوری، فضای بهتری هم برای باتری ها در نسخه الکتریکی ایجاد شده است.

کیا نیرو 2022

همانند نسل کنونی نیرو، انتظار می رود در مدل جدید هم نسخه های هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی را داشته باشیم. نسخه الکتریکی نیرو یکی از مدل های مهم کیا در برنامه الکتریکی سازی محصولات این نشان است. پیش تر در خبرها خواندیم که پلتفرم منعطف و مدرن هیوندای با نام “E-GMP” در محصولات جدید برقی کیا و «جنسیس» هم مورد استفاده قرار می گیرد، اما هنور مشخص نیست که آیا نیرو جدید هم بر مبنای این پلتفرم مدرن ساخته می شود یا خیر.

کیا نیرو 2022

نیرو از معدود خودروهای جدید کیاست که در جلوپنجره طرح دماغه ببر، یا همان تایگر نوز، را ندارد و جلوپنجره طراحی جدید دیگری را به خود گرفته است که آن را پوزه کوسه نام می برند. براساس تصاویر جاسوسی نمی توان نظر قطعی و دقیقی داد، چراکه خودرو به خوبی پوشانده شده است، اما به نظر می رسد چراغ های استفاده شده موقتی هستند و چراغ های نهایی هنوز در این خودرو استفاده نشده اند.چراغ های عقب همانند کانسپت یادشده طرح بومرنگ را دارند و طرح رینگ ها هم ظاهری اسپرت به نیرو جدید داده است.

با توجه به این که نیرو جدید با مدل ۲۰۲۲ به بازار می آید پس انتظار می رود که معرفی رسمی از این خودرو را در اواسط سال ۲۰۲۱ شاهد باشیم و مشخص نیست که آیا تمام نسخه های هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی با هم و یا جداگانه معرفی می شوند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.