کیا سراتو جی تی معرفی شد

کیا سراتو جی تی معرفی شد
کمپانی کیا کره جنوبی، در نمایشگاه سِما ( SEMA ) 2018، نسخه ی جدیدی از کیا سراتو یا همان Forte به بازار جهانی معرفی کرده است. سراتو جی تی که در دسته ی خودروهای GT Line کیا قرار می گیرد، نسبت به نمونه ی عادی این خودروی کره ای متفاوت است و بیشتر باب میل جوانان خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777

کیا سراتوی نسل جدید با نام « سراتو » به عنوان چهارمین نسل از این اتاق به حساب می آید و سری جدید آن با کد BD به بازار جهانی معرفی شده است. اما وقتی در برخی بازارها مانند آمریکا این خودرو با اسم « Forte » عرضه می شود، سومین نسل از حضور خود را در این بازار تجربه می کند.
به هر حال نسل جدید کیا سراتو از سال ۲۰۱۸ وارد بازار جهانی شده و حال نمونه ی جی تی آن می خواهد که با حضور خود نام این اتاق را بیشتر به جهانیان معرفی کند. سری جی تی لاین کیا سراتو فعلا با مدل ۲۰۲۰ معرفی شده و به احتمال زیاد با آغاز سال ۲۰۱۹، فروش آن هم شروع خواهد شد. در بحث ظاهری سراتو جی تی در بخش جلو پنجره، طرح ورودی هوای سپر جلو، طرح زیر سپر عقب و رینگ ها با نسخه ی عادی متفاوت است. در نمونه ی جی تی لاین سراتو در جلو پنجره و سپر عقب از خطوط قرمز استفاده شده و رینگ چرخ ها نیز اسپرتتر در نظر گرفته شده است. رنگ قاب روی آینه های جانبی هم برای تمام نمونه ها مشکی انتخاب شده است.
کیا سراتو جی تی معرفی شد
کمپانی کیا برنامه دارد در ابتدای کار، سراتو جی تی را با دو پکیج مختلف به بازار آمریکا عرضه کند. پکیچ GT1 که در بحث امکانات ایمنی و رفاهی نسبت به نمونه ی ساده ارتقا پیدا کرده و پکیج GT2 که در کنار تمام امکانات GT1 به کروزکنترل هوشمند و صندلی های جلو اسپرت نیز مجهز است. امکاناتی نظیر رادار خطی، رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم، سیستم صوتی هارمن کاردن، سامانه ی کمکی راننده و برخی امکانات دیگر میان سراتو جی تی لاین با پکیج های مختلف ثابت است.
مشتریان کیا سراتو جی تی می توانند این خودرو را با همان پیشرانه ی دو لیتری تنفس طبیعی MPi سفارش دهند که ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۹ نیوتون متر تولید کند. توان این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ی اتوماتیک CVT که کیا به آن IVT می گوید، به چرخ های جلو منتقل می شود. این جعبه دنده ی اتوماتیک CVT، قابلیت تعویض دنده به صورت دستی و مصنوعی را دارد و تا حدی عملکرد آن مانند جعبه دنده های CVT ایکس ترونیک نیسان و رنو است که بر روی خودروهایی چون رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل، نیسان جوک اسپرت و… نصب شده است.
یکی دیگر از انتخاب های مشتریان کیا سراتو جی تی، پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری توربو ۲۰۱ اسب بخار با گشتاور ۲۶۴ نیوتون متر است. این پیشرانه را می توان با جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و ۷ سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه سفارش گذاری کرد.
کیا سراتو جی تی معرفی شد


پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.