کیا بر پایه پلتفرم موهاوی خودروی نظامی می سازد

خودروی نظامی کیا

شرکت «کیا» قصد دارد در آینده ای نزدیک، پلتفرمی را برای ساخت خودروهای نظامی معرفی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نتیجه اولین تلاش کیا برای تولید یک شاسی بلند به تمام معنا در بازار آمریکایی شمالی در سال ۲۰۰۹، شاسی بلند «بورگو» (Borrego) نام گرفت. این خودرو، که در سایر بازارهای جهانی با نام «موهاوی» تولید شد، از سیستم شاسی مستقل بهره می برد و در مقایسه با رقبای آمریکایی، رقیبی قدرتمند محسوب می شد. با این وجود، پس از ثبت آمار ضعیف فروش بورگو در بازار آمریکای شمالی، تولید این خودرو پس از تنها دو سال متوقف شد. بهترین جانشین بورگو تا امروز را می توان «سورنتو» دانست.

خودروی نظامی کیا

با این حال، موهاوی هنوز هم در بسیاری کشورها به فروش می رسد، اما کیا قصد دارد از پلتفرم این خودرو برای تولید خودروهای نظامی سبک استفاده کند. کیا پیش از این هم در تولید خودروهای نظامی تجربه کسب کرده و دو سال پیش، از اولین خودروی نظامی تاکتیکی سبک وزن خود با ظاهری شبیه به هاموی آمریکایی رونمایی کرده است. نسخه اولیه خودروی نظامی جدید کیا که بر پایه پلتفرم موهاوی ساخته خواهد شد، احتمالاً سال آینده میلادی معرفی می شود.

خودروی نظامی کیا

این خودرو به صورت سقف باز طراحی می شود و نسخه صنعتی آن نیز در آینده رونمایی خواهد شد. احتمالاً خودروی نظامی جدید کیا از پیشرانه ۳ لیتری دیزلی موهاوی بهره می برد، اما کیا ایده استفاده از فناوری هیدروژنی پیل سوختی را نیز برای این خودرو در سر دارد. با استفاده از این فناوری نه تنها آلایندگی خودرو کاهش می یابد، بلکه اتکا به منبع قدرت در زمان های اضطراری را نیز افزایش می بخشد.

خودروی نظامی کیا

 بخش جالب توجه برای علاقه مندان به خودرو در ساخت خودروی نظامی جدید کیا، احتمال معرفی نسخه شهری آن است. «هامر H1» و «جیپ ویلیس» از جمله خودروهایی با پایه نظامی هستند که مخصوص شهر طراحی شده اند. در حالی که محبوبیت خودروهای شاسی بلند در بازار آمریکا در بیش ترین میزان تاریخی خود قرار دارد، بعید نیست که کیا هم در سبد محصولات شاسی بلند خود، نسخه شهری خودروی نظامی شرکت را نیز ارائه دهد. بدین ترتیب، کیا باید با محصولات قدرتمند و محبوبی همچون نسل جدید «فورد برانکو»، «هامر الکتریکی» و «جیپ رانگلر» به رقابت بپردازد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carbuzz

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.