کراس اوور جدید تسلا معرفی شد


بالاخره کمپانی تسلای آمریکا، به صورت رسمی ” تسلا مدل Y ” را رونمایی و معرفی کرد. این خودرو تمام الکتریکی، به عنوان جدیدترین کراس اوور و شبه شاسی بلند این خودروساز مطرح شناخته می شود.
تسلا مدل Y یک کراس اوور ۷ نفره است و از سال آینده ی میلادی نسخه های ابتدایی این خودرو وارد بازار جهانی خواهد شد. این خودرو تمام الکتریکی می تواند در نسخه های مختلف با هر بار شارژ کامل مسافتی حدود ۴۵۰ تا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را بپیماید. همچنین بر اساس اطلاعات اعلام شده در مراسم رونمایی این کراس اوور الکتریکی، تسلا مدل Y شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در محدوده ی ۳٫۵ تا ۵٫۹ ثانیه ثبت نماید.
کمپانی تسلا می گوید که نسخه ی ” پرفورمنس ” مدل Y می تواند به سرعت فراتر از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین در ابتدا ۴ نسخه ی اصلی برای این خودروی کراس اوور معرفی شده و مشتریان می توانند تسلا مدل Y را در نسخه های تک محور محرک عقب و دو محور محرک سفارش گذاری کنند.
تسلا در این مدل خود، ۱۲ سنسور اولترا سونیک به کار برده به همراه رادارهای مختلف و دوربین های نسل جدید ۳۶۰ درجه، خودروان سطح ۳ و ۴ را برای مدل Y در نظر گرفته است.
تسلا مدل Y در نسخه ی ابتدایی و ساده قیمتی در محدوده ۴۰ هزار دلار دارد و اگر مشتری نمونه های قویتر و کاملتر این کراس اوور الکتریکی آمریکایی را سفارش گذاری کند، می بایست که بودجه ای فراتر از ۶۵ هزار دلار را به خرید این خودرو اختصاص دهد.


پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.