چهره نسل جدید تویوتا GT86 به چه شکلی خواهد بود؟

تویوتا GT86

مدت زمان زیادی از رونمایی نسل نو «سوبارو BRZ» نمی گذرد، اما رونمایی از این خودرو به خوبی رویه طراحی نسل جدید «تویوتا GT86» را هم نمایان می کند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به خصوص زمانی که طرف‌داران GT86 دست به کار می شوند و با طراحی یک رندر براساس تنها کوپه دیفرانسیل عقب سوبارو، چهره نسل جدید کوپه تویوتا را هم فاش می کنند. مشخص است که این رندر براساس تصاویر رسمی BRZ جدید شکل گرفته است و صد البته با تغییراتی اندک. جدا از برند متفاوت دو خودرو، در رندر GT86 جدید رینگ های متمایز و جلوپنجره تغییریافته را می توان مشاهده کرد. سبک طراحی جلوپنجره را می توان نزدیک به جلوپنجره دیگر محصول اسپرت جدید تویوتا، «GR سوپرا»، دانست. البته ما هنوز درباره شکل و شمایل جلوپنجره GT86 جدید شک داریم، چراکه برخی تصاویر جاسوسی تازه نشان می دهند که جلوپنجره محصول تویوتا نسبت به سوبارو، پهن تر و بزرگ تر خواهد بود.

با وجود این صحبت ها اشتیاق داریم که تویوتا نیز مانند طراحان همین رندرها عمل کند و چهره نهایی GT86 جدید را شبیه به BRZ جدید از آب درآورد. البته این تصاویر فقط رندرهایی کامپیوتری هستند که در حد فرض و گمان باقی می مانند. برای واضح شدن چهره رسمی GT86 جدید باید تا روز رونمایی منتظر ماند. البته همین که می دانیم GT86 جدید از این پس با نام GR86 به بازار می آید، نوید از اطلاعات خوب ما درباره این خودرو می دهد! از دیگر اطلاعات ما پیرامون این خودرو، قلب تپنده احتمالی آن است. همچون همان چیزی که بر روی BRZ نصب شده بود، نسل بعدی ۸۶ با همان پیشرانه افقی تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری پا به بازار می گذارد. پیشرانه ای که ۲۲۸ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن هم به ۲۴۹ نیوتن متر می رسد. این اعداد و ارقام، نشان دهنده بازدهی مناسب برای یک پیشرانه تنفس طبیعی هستند.

همان طور که احتمالاً می دانید، نام GR 86 در راستای حفظ سنت جدید نام گذاری محصولات اسپرت تویوتا همچون GR سوپرا و «GR یاریس» انتخاب شده است. پیشوند جدیدی که آن را کوتاه شده عبارت “Gazoo Racing” می دانند. به هر حال، نسل جدید تویوتا GR86 از سال ۲۰۲۲ به بازارهای جهانی خواهد آمد. قبلاً در گزارش دیگری هم گفته بودند که تویوتا در جولای ۲۰۲۱ برای اولین بار از این خودرو پرده برداری می کند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.