هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021 معرفی شد + آلبوم تصاویر

هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021

«هیوندای کونا»ی الکتریکی به عنوان آخرین عضو خانواده کونای فیس لیفت به روزرسانی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت «هیوندای» برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از کونای الکتریکی رونمایی کرد. این کراس اوور کوچک و دوست داشتنی از آن زمان تاکنون، فروش بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه در سراسر جهان را تجربه کرده است. اکنون برای مدل ۲۰۲۱، کونای الکتریکی نیز به همراه سایر نسخه های کونا، فیس لیفت جزئی ای را تجربه کرده است. بدین ترتیب، نسخه جدید کونا در قسمت جلو از چراغ های LED با گرافیک جدید بهره می برد.

هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021

 ظاهر چراغ های روز کشیده و باریک نیز به روزرسانی شده است. در قسمت زیرین سپر از زه های کرومی جدید استفاده شده است. در قسمت عقب نیز شاهد طراحی جدید سپر و گرافیک متفاوت چراغ ها هستیم. تغییرات انجام گرفته در بدنه کونای الکتریکی فیس لیفت ۲۰۲۱، طول آن را به میزان ۴۰ میلی متر افزایش داده است.

ویژگی های فنی هیوندای کونا الکتریکی

هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021

کراس اوور کوچک هیوندای کونا در نسخه الکتریکی از بسته باتری ۶۴ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی بهره می برد. این موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شعاع مسافتی کونا الکتریکی به ازای هر بار شارژ نیز به میزان قابل تحسین ۴۸۴ کیلومتر می رسد.

هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021

با استفاده از شارژر ۵۰ کیلوواتی، ذخیره باتری در مدت زمان ۶۴ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش می یابد. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی قدرتمندتر، این میزان به ۴۷ دقیقه کاهش می یابد. خریداران می توانند شارژر سه فاز ۱۰.۵ کیلوواتی را نیز سفارش دهند. سیستم هوشمند و قابل تنظیم بازیابی انرژی ناشی از ترمزگیری به بهینه سازی ذخیره باتری کونای الکتریکی کمک شایانی می کند.

کابین

هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021

تغییرات و به روزرسانی های انجام گرفته تنها به بدنه محدود نمی شود، بلکه در کابین خودرو نیز تغییراتی صورت گرفته است. نصب دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی از مهم ترین تغییرات کابین به شمار می روند. در کنسول میانی کونای الکتریکی جالیوانی ها و دکمه های کنترل سیستم انتقال قدرت قرار گرفته اند.

ایمنی

هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی 2021

تمامی مدل های هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی با مجموعه ای از سیستم های ایمنی در قالب بسته SmartSense هیوندای عرضه می شوند. در این سیستم از ویژگی های ایمنی گوناگونی همچون راهنمای جلوگیری از تصادف در نقطه کور، هشدار تصادف از عقب در هنگام خروج از پارک، راهنمای خروج خودروی جلویی از خط، هشدار خروج ایمن، هشدار صندلی عقب، راهنمای جلوگیری از تصادف در قسمت جلو با شناسایی عابرین پیاده و دوچرخه سواران، کروزکنترل هوشمند با قابلیت استاپ اند گو، راهنمای ماندن در خط، راهنمای شناسایی محدودیت سرعت و هشدار توجه و هوشیاری راننده استفاده شده است.

نسخه به روزرسانی شده از هیوندای کونا فیس لیفت الکتریکی از سال ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.