هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

«هیوندای موتوراسپرت» چندی پیش از «النترای N» به عنوان جدیدترین عضو تیم خودروهای مسابقه ای TCR خود رونمایی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

پس از معرفی «ولوستر N TCR» و “I30 N TCR”، هیوندای موتوراسپرت اکنون از النترای N مسابقه ای نیز رونمایی کرده است. بدین ترتیب، اکنون سه خودروی محبوب «هیوندای» در نسخه مسابقه ای نیز برای تیم های شخصی در سراسر جهان قابل سفارش خواهد بود. هیوندای النترای N TCR برای اولین بار در نمایشگاه پکن رونمایی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

مدل مذکور زمان بیش از سه ماه را به آزمایش های فنی در پیست گذرانده و تاکنون بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر مسافت را در پیست های مختلف اروپا طی نموده است. طراحان و مهندسان تیم هیوندای موتوراسپرت، کار به روزرسانی و تغییرات فنی را با شاسی هیوندای النترای سدان شهری آغاز کرده اند. تجارب معرفی دو نسخه ولوستر و “i30” مسابقه ای در طراحی بدنه النترای TCR به کار آمده تا بهترین نتیجه کسب شود.

هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

از نظر طراحی بدنه، هیوندای النترای مسابقه ای از کیت بدنه فایبرگلس سبک‌وزن و آیرودینامیکی بهره می برد. دور گلگیرهای عریض به منظور قرارگیری رینگ و لاستیک های مخصوص، بادشکن تنظیم شونده در قسمت جلو، دیفیوزر و باله عقب ثابت به منظور ایجاد نیروی داون فورس بیش تر از جمله ویژگی های طراحی این خودرو هستند.

هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

 با وجود این که هیوندای تاکنون این موضوع را تأیید نکرده است، اما طراحی نسخه مسابقه ای النترا می تواند پیش نمایشی از مدل N این خودرو نیز باشد و تغییرات محدودتری را در آن شاهد باشیم. همانند ولوستر N TCR و i30 N TCR، النترای مسابقه ای نیز از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه بر مبنای جدیدترین پیشرانه های طراحی‌شده برای خودروهای شهری هیوندای تقویت شده است.

هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

انتقال قدرت در این خودرو به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال با پدل شیفتر، به چرخ های جلو صورت می گیرد. این در حالی است که هیوندای النترای ۲۰۲۱ در نسخه استاندارد با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری و جعبه دنده CVT عرضه شده است.

هیوندای النترا N TCR مسابقه ای رونمایی شد

 نسخه هیبریدی این خودرو نیز با پیشرانه ۱.۶ لیتری و موتور الکتریکی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۳ نیوتن متر گشتاور قابل سفارش است. برای مدل های N Line قدرتمندترین پیشرانه توربوشارژ با حجم ۱.۶ لیتری و قدرت ۲۰۱ اسب بخار درنظر گرفته شده است. هیوندای النترا در مدل ۲۰۲۱ با طراحی و پلتفرم کاملاً متفاوت رونمایی شد. حال باید دید که ابعاد بزرگ تر و شاسی جدید این خودرو در رقابت های اتومبیل‌رانی چه عملکردی را از خود نشان می دهد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.