معرفی فورد Edge مدل 2021

معرفی فورد Edge مدل 2021

کمپانی «فورد» از آخرین نسخه از مدل “Edge” پرده برداشته که این خودرو از نظر امکانات استاندارد بسیار ارتقا پیدا کرده است و احتمالاً فورد با این مدل فروش خوبش را ادامه خواهد داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مهم ترین تغییر در فورد اج جدید در داخل آن است، جایی که صفحه نمایش بزرگ عمودی ۱۲ اینچی جایگزین صفحه نمایش ۸ اینچی در مدل قبل شده و سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. این سیستم آخرین نرم افزار کمپانی فورد موسوم به Sync 4A را دارد که این نرم افزار سیستم رهیاب ماهواره ای اختصاصی را ارائه می دهد و اپل کارپلی و اتواندروید به صورت بدون سیم در این سیستم پشتیبانی می شوند. همچنین در سیستم جدید امکان تشخیص صدا نیز به بخش اطلاعات و سرگرمی اضافه شده است.

مدیران 777 مدیران 777
کابین فورد Edge مدل 2021

درون کابین دو ورودی یو اس بی اضافه شده تا در مجموع چهار ورودی یو اس بی را داشته باشیم. همچنین ورودی یو اس بی C هم در فورد Edge مدل ۲۰۲۱ به کابین اضافه شده است. در بدنه تغییر محسوسی دیده نمی شود و تنها چند رنگ جدید برای سفارش گذاری اضافه شده که رنگ های جدید برای کابین هم قابل سفارش گذاری خواهند بود. برای مدل ۲۰۲۱ از فورد اِج امکان انتخاب ۹ رینگ مختلف از سایز ۱۸ اینچ تا ۲۱ اینچ وجود دارد که گران قیمت ترین آن ها در نسخه ST قابل سفارش است.

حتماً بخوانید: فوتون بیگ جنرال کپی چینی فورد رپتور!

از ماه ژوئن بود که شایعاتی در مورد حذف مدل Edge از سبد محصولات در سال ۲۰۲۳ شنیده می شد. اخبار غیررسمی از کمپانی فورد حاکی از آن بود که آن ها قصد دارند در سال ۲۰۲۳ اِج را حذف کرده و مدل جدیدتری را در این کلاس جایگزین آن کنند. در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۳۹ هزار دستگاه از این مدل به فروش رسیده است که در برابر مدل های “Escape” و «اکسپلورر» فروش پایینی محسوب می شود. همچنین در سال جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش فروش ۲۴ درصدی را در سه ماهه نخست سال داشته ایم.

با اضافه شدن «برانکو» و «برانکو اسپرت» به سبد محصولات فورد و فروش پایین تر اِج نسبت به دیگر محصولات فورد، به نظر می رسد کمپانی این مدل را حذف کرده است و مدل مدرن تری را روانه بازار کند. شاید این آخرین نسل از Edge باشد که در بازار خودرو می بینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.