مسابقه درگ میان کرولا، گلف و سیویک! + ویدیو

مسابقه درگ میان کرولا، گلف و سیویک

مسابقات درگ همواره برای ماشین بازها، حکم تفریح روح و روان را دارند! چراکه معمولاً در چنین رقابت هایی، سوپراسپرت های جنجالی به جان یکدیگر می افتند تا جایگاه اول را تصاحب کنند. به ندرت پیش می آید خودروهای خانوادگی چهاردر به یک درگ مشترک دعوت شوند. با این حال، کانال یوتیوب “CarWow” در یکی از جدیدترین بررسی هایش، سه خودروی نسبتاً ارزان را در مقابل یکدیگر قرار داده است. «فولکس واگن گلف»، «هوندا سیویک» و «تویوتا کرولا» در مسیر یک چهارم مایل با هم مسابقه می دهند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هر سه خودرو تقریباً در یک کلاس می گنجند. تویوتا کرولا از پیشرانه ای هیبریدی به حجم ۱.۸ لیتر با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر برخوردار است. در این خودرو، گیربکس CVT وظیفه فرستادن قدرت به چرخ های جلو را دارد. فولکس واگن گلف، قدرتمندترین اتومبیل این رقابت است. پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی با گیربکس اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را برای گلف به ارمغان آورده اند. اما سیویک برخلاف دو نماینده دیگر میدان، فاقد سیستم هیبرید است و پیشرانه توربو شارژ ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر آن، تنها ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در سیویک هم قدرت به وسیله یک جعبه دنده CVT به چرخ های جلو فرستاده می شود.

اگر واقع بین باشیم، هیچ یک از این سه خودرو سریع نیستند! با این وجود، گشتاور فوق العاده گلف، آن را لایق کسب مقام اول کرده است. کرولا هم با عقب راندن هوندا سیویک مقام دوم را فتح می کند. با تکرار مسابقه، باز هم این هاچ بک دوست داشتنی فولکس واگن است که اول می شود. اما جالب است بدانید در این دور، هوندا از تویوتا پیشی می گیرد و به مقام دوم می رسد! در سومین دور مسابقه، تست ترمز خودروها انجام می گیرد و دوباره می بینیم که گلف با اختلاف از دو رقیب در کوتاه ترین فاصله ممکن می ایستد.

این ویدیو مسلماً هیجان و سر و صدای سایر ویدیو های درگ را ندارد، اما این موضوع، دلیلی برای تماشا نکردن آن نیست! در نهایت، گلف توانست مسیر یک چهارم مایل را در ۱۶.۲ ثانیه طی کند و این زمان برای تویوتا و هوندا، به ترتیب، ۱۷.۸ و ۱۸.۲ ثانیه بود. تأثیر مرطوب بودن سطح آسفالت و شرایط محیطی را هم بر نتیجه به دست آمده برای خودروها باید در نظر گرفت. 

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.