قیمت جک J4 در بازار آزاد تثبیت شد

نخستین تست و بررسی جک J4
با گذشت چند هفته از آغاز تحویل جک J4 به مشتریان، شاهد هستیم که بالاخره از ابتدای هفته ی جاری بهای بازار آزاد این سدان اقتصادی چینی تثبیت شد و تا حدی حرکت مشتریان در بازار به سمت این خودرو آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه ی وزارت صمت، شرکت کرمان موتور تا پایان آبان ماه سال جاری ۴۵۰ دستگاه جک J4 تولید کرده است. اما نکته قابل توجه عدم تولید این خودرو در آبان ماه بوده و آمار اعلام شده از تولید خودروها در ماه های قبلی به دست آمده است. اما بدیهی است که کرمان موتور برای پاسخ به تعهدات خود و از طرفی نیاز بازار، همچنان تولید جک J4 را ادامه خواهد داشت. برخی احتمال می دهند که در هفته های آینده، این شرکت بهای جدید این خودرو را اعلام نماید.
با این حال بر خلاف تصور دلالان و تلاشی که آن ها در هفته های گذشته داشته اند، جک J4 نتوانست بهای فراتر از ۱۲۰ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه کند و بالاخره با آغاز هفته ی جاری، خرید و فروش این سدان اتوماتیک با قیمتی در بازه ی ۹۷ تا ۱۰۱ میلیون تومان در بازار آزاد آغاز شد. البته که با پیگیری های انجام شده، عمده ی خرید و فروش های J4 با قیمت ۹۷ و ۹۸ میلیون تومان انجام شده است و گویا مشتریان واقعی، این قیمت را برای جدیدترین سدان اقتصادی جک در ایران منطقی می دانند.
جک J4 یک خودروی کاملا اقتصادی است و تنها امکاناتی مانند کروزکنترل، فرمان کمکی برقی و سنسور نور توانسته تا حدی آن را از سادگی بیش از اقتصادی بودن مطلق نجات دهد. اما با این حال با بررسی های انجام شده در یک ماه گذشته، جک J4 ثابت کرده است که در بحث مصرف سوخت، سواری، شتاب و قدرت مانور جایگاه قابل قبولی را میان رقبا دارد و بر خلاف انتظاری که از جعبه دنده های CVT می رود، هماهنگی خوبی میان موتور و سیستم انتقال قدرت J4 وجود دارد.
در حال حاضر جک J4 با پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب بخار و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور به همراه یک جعبه دنده ی CVT به عنوان رقیب قیمتی و هم رده ی جیلی GC6، رنو تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷i صندوقدار و سایپا آریو به حساب می آید. شرکت کرمان موتور برای جک J4 گارانتی سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را در نظر گرفته و برخی نمایندگی های این شرکت هم خدمات پس از فروش VIP و با تخفیف های ویژه را به مشتریان این خودرو ارائه می دهند.


شما مخاطبان می توانید متن تست و بررسی جک J4 و ویدیوی شتاب جک J4 را با کلیک بر روی لینک در دسترس داشته باشید.

عکس ها: عرفان حمیدی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.