فورد F-150 ترمور معرفی شد + آلبوم تصاویر

فورد F-150 ترمور

شرکت «فورد» به تازگی از جدیدترین عضو خانواده وانت های سری “F-150” با نام «ترمور» (Tremor) رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شرکت فورد در راستای پر کردن فاصله میان وانت “F-150 FX4” و «F-150 رپتور»، به تازگی نسخه جدیدی را با نام ترمور معرفی کرده است. این خودرو چه از نظر ظاهری و چه مشخصات فنی به روزرسانی شده است. بسته ظاهری ترمور تا پیش از سری های F-250، F-350 و رنجر نیز قابل سفارش بود.

مدیران 777 مدیران 777
فورد F-150 ترمور

 در این بسته امکاناتی از جمله ارتفاع بیش تر سیستم تعلیق، لاستیک های ۳۳ اینچی All-Terrain و ظاهر متفاوت گنجانده شده است. از نظر طراحی، در قسمت جلو شاهد جلوپنجره تیره با یک رگه رنگ زرد روی آن، نشان تیره فورد، کاپوت برآمده و قلاب بکسل زرد رنگ هستیم. روی قسمت های مختلف بدنه از جمله گلگیرها و فضای بار عقب نیز از نشان Tremor استفاده شده است. در نهایت، رینگ های ۱۸ اینچی مات و اگزوز دوگانه ظاهر فورد F-150 ترمور را تکمیل می نمایند.

کابین

فورد F-150 ترمور

تریم نارنجی روشن تا پوشش کابین گسترش یافته است، به طوری که روی دوخت صندلی ها و قسمت های مختلف داشبورد، رودری ها و کف پایی ها شاهد رنگ نارنجی روشن هستیم. دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچ برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی، کنسول وسط با پوشش باکیفیت و زیردستی جادار به همراه جالیوانی و شش دکمه جدید در قسمت بالایی آینه وسط برای کنترل وینچ و سایر تجهیزات، از جمله ویژگی های کابین فورد F-150 Tremor به شمار می روند.

ویژگی های فنی فورد F-150 ترمور

فورد F-150 ترمور

با وجود این که، بسیاری از طرف‌داران شرکت فورد به معرفی نسخه جدید رپتور با پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژ دلخوش کرده اند، اما ترمور با همان پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر تویین توربوشارژ اکوبوست مشهور فورد به بازار عرضه خواهد شد. این پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

فورد F-150 ترمور

 انتقال قدرت نیز در این خودرو از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. فورد F-150 ترمور تنها در نسخه “SuperCrew” با فضای بار ۵.۵ فوتی عرضه خواهد شد. ظرفیت کشندگی ترمور به ۴۹۴۴ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار آن به ۸۵۵ کیلوگرم می رسد. در قسمت فضای بار (bed) یک ژنراتور تخت با دو خروجی ۱۲۰ ولت ۲۰ آمپر درنظر گرفته شده است.

فورد F-150 ترمور

به لطف استفاده از کمک فنرهای جدید، ارتفاع خودرو به میزان ۱ اینچ افزایش یافته است. فورد F-150 ترمور از دیفرانسیل قفل شونده در قسمت عقب بهره می برد. به گفته فورد، این خودرو در آینده ای نزدیک با دیفرانسیل جلوی تورزن لغزش محدود نیز عرضه خواهد شد. شایان ذکر است که جعبه انتقال قدرت (Transfer Case) خودرو نیز از رپتور به عاریه گرفته شده است.

فورد F-150 ترمور

 نسخه ترمور همچون فورد برانکوی جدید از حالت رانندگی تریل نیز بهره می برد. در این حالت، با استفاده از کروزکنترل مخصوص رانندگی در مسیرهای خارج جاده ای، عملکرد گاز و ترمز و فرمان پذیری کنترل می شود. افزون بر این، با استفاده از توزیع گشتاور میان چرخ ها، کوچک ترین شعاع ممکن برای فرمان پذیری و دورگیری ایجاد می شود.

فورد F-150 ترمور از تابستان سال آینده میلادی وارد بازار جهانی می شود. قیمت این خودرو تاکنون مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد بسته ترمور به تنهایی ۴ هزار دلار به قیمت خودرو می افزاید.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops/Caranddriver

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.